Påkledning

Viica

Forelsket i forumet
Hei,

Hva har dere på babyene utendørs nå?

Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er for mye eller for lite, foreløpig har vi ikke vært mye ute, men til uka har jeg en del avtaler og det blir noe turer. Har easygrow grandma vognpose, er den for varm? Og hva har man evt. under, har ulldresser fra både Joha og Lillelam, men det blir vel for mye i posen. Bor på østlandet, så det er jo grei temperatur midt på dagen!
 
I vogna ligger han på lammeskinn og tykt ullpledd over. Har på seg ulltøy som oftest, og lillelam-dress utenpå. Og selvsagt lue, votter og tykke ullsokker(da dressen ikke har føtter). Da er han god og varm, men ikke for varm. Går vi inn (feks på butikker som tar mer enn to min) åpner jeg trekket på vogna, tar bort teppet og lukker opp glidelåsen på dressen. Bor også på Østlandet. Har brukt voksiposen en dag, da var det ca 0grader da vi gikk ut. Da hadde jeg ikke lillelam-dressen på.

Men du må nesten teste med din unge. Babyer er forskjellige som oss, noen må ha på mye og noen er varme av seg. Test ved å kjenne i nakken på h*n. :)
 
Har på vanlige klær også en tjukk ulldress over [emoji4] selvsagt en varm lue og votter
Han ligger i en Elodie details pose [emoji4]
 
Har på vanlige klær også en tjukk ulldress over [emoji4] selvsagt en varm lue og votter
Han ligger i en Elodie details pose [emoji4]

Kan nevne at jeg bor i skåne (Sverige) så er enda mildere her enn på Østlandet [emoji4] men kan jo blåse ganske surt på høsten så kjenner ofte i nakken for å sjekke temperaturen hans [emoji4]
 
Ulltøy + strikket jakke, lue og votter i en EasyGrow Hood. Bor i Trondheim, her har det vært rundt 5 grader og drittregn siste tiden.. Som nevnt over er det ingen fasit!
 
Skinn i bunn, ulldress og dyne. Men bytter snart til voksipose, og da må jeg prøve meg litt fram. Har voksi urban, og synes den er litt åpen i toppen for små babyer.
 
Ulltøy + strikket jakke, lue og votter i en EasyGrow Hood. Bor i Trondheim, her har det vært rundt 5 grader og drittregn siste tiden.. Som nevnt over er det ingen fasit!
Ja, været her er ikke akkurat så pent for trilletur.
 
Ullbody + ullbukse/strømpis og lue - eventuelt ulldress over der igjen om hun skal mye ut av vogna/bilstolen. Ligger i Odenwälder dunpose i vogna eller Voksipose i bilstolen.

Tror vi har en veldig varm baby, for hun blir fort klam i nakken. Skikkelig kakkelovn å ligge ved siden av også :)

Bor i Østfold.
 
Jeg bruker nesten aldri vogn når vi er ute, bruker bare bæresjal. Så da har jeg bare på henne en tynn ulldress utenpå de vanlige klærne, ullsokker på føttene. Og ikke noe mer.

Hun ligger inntill min kropp, inni min jakke. Hun er veldig god og varm
 
Jeg bor også på østlandet og bruker vanlig klær (body, bukse, sokker) i tillegg har han en strikket ullgenser og lue nedi en vognpose i ull. Noen ganger også votter.
 
Ullbody + ullbukse/strømpis og lue - eventuelt ulldress over der igjen om hun skal mye ut av vogna/bilstolen. Ligger i Odenwälder dunpose i vogna eller Voksipose i bilstolen.

Tror vi har en veldig varm baby, for hun blir fort klam i nakken. Skikkelig kakkelovn å ligge ved siden av også :)

Bor i Østfold.
Er hun klam i nakken har hun på seg litt mye. Min første hadde ullbody og ulllongs, lueog votter, nedi voksi city i -5gr. Folk så rart på meg, men han var ekstrem varm av seg og ble illsint når han ble varm.
 
Er hun klam i nakken har hun på seg litt mye. Min første hadde ullbody og ulllongs, lueog votter, nedi voksi city i -5gr. Folk så rart på meg, men han var ekstrem varm av seg og ble illsint når han ble varm.
Ja, det er det jeg har lært også. Mente det som en forklaring til hvorfor vi kler på så lite ift mange andre :)
 
Litt avhengig av temperatur så har han endte på seg bomull eller ull innerst (body, bukse, sokker)
Hittil har vi brukt hentesettet utenpå, jakke, bukse, sokker, lue og votter i ull. Er det riktig kjølig eller han legges i kald vogn, ligger han oppå et ullteppe, og vi har dundyne. Han er helt fin i temperatur når vi sjekker ham. Eneste er at hendene kan bli litt kalde.

Vi har noen dresser også, som vi har arvet og vurderer prøve en av de, da de dekker hendene bedre.
 
Jeg bruker nesten aldri vogn når vi er ute, bruker bare bæresjal. Så da har jeg bare på henne en tynn ulldress utenpå de vanlige klærne, ullsokker på føttene. Og ikke noe mer.

Hun ligger inntill min kropp, inni min jakke. Hun er veldig god og varm
Høres kjent ut, vi har på vanlige inneklær +tjukke sokker og lue, inni ytterjakke og evt ulljakke og sjerf som vi selv har på.

I vogna er det teppe, vognpose, lue, votter, tjukke sokker, i tillegg til inneklær og evt fleecedress om det er kaldt.
 
Jeg bruker nesten aldri vogn når vi er ute, bruker bare bæresjal. Så da har jeg bare på henne en tynn ulldress utenpå de vanlige klærne, ullsokker på føttene. Og ikke noe mer.

Hun ligger inntill min kropp, inni min jakke. Hun er veldig god og varm

Haha! Her og! Jeg sitter og undrer - når bruker man vogn? Har brukt vogna 2 ganger tror jeg, og hun er 25 dager gammel [emoji23][emoji23]
 
Haha! Her og! Jeg sitter og undrer - når bruker man vogn? Har brukt vogna 2 ganger tror jeg, og hun er 25 dager gammel [emoji23][emoji23]

Her og!
Jeg sa det på forhånd også, hva er vitsen med vogn? Men det sa jo alle at vi måtte ha.

Så nå har jeg en vogn til 12000 som er brukt 2 ganger... Jeg har lyst å selge den og heller kjøpe bæretøy :p
 
Her og!
Jeg sa det på forhånd også, hva er vitsen med vogn? Men det sa jo alle at vi måtte ha.

Så nå har jeg en vogn til 12000 som er brukt 2 ganger... Jeg har lyst å selge den og heller kjøpe bæretøy :p
Går som "fint brukt" på finn den vogna der da [emoji14][emoji23]

Brukt en del i helga når mamma og pappa var her. Veldig kjekk å ha på shopping [emoji106] og ho sov godt der etter ei stund, lett å få med mye og slikt [emoji4]
 
Jeg har hatt på vanlig bukse og body i bomull med hjemmestrikket bulse, genser, lue, votter, sokker og skjerf.
På kalde dager har jeg hatt ull innerst, men da har han nesten blitt for varm. Jeg hsr variert litt med å legge han på ullpledd Vs rett på lakenet i madrassen og så har han dundyne i vognen. Det eneste som blir kaldt er hendene.

For.det meste har dette vært litt mye. Kommer vi inn et sted trekker jeg dynen til side o evt oss åpner opp jakken.

Lammeskinn og voksipose har jeg ikke tatt i bruk ennå.
 
Veeeeldig kjekt med vogn etterhvert og, eldste her sov iallefall kjempe godt i vogn. Og da var jeg 100% fri og mobil mens hun sov!
 
Back
Topp