På reisefot med stor mage

M

Moderator Irene

Guest
Er det helt greit å reise utenlands når man er gravid, eller er det noe spesielt man bør tenke på før man bestiller flybillett og pakker kofferten?

Det er sommerferietid nå, og vi forflytter oss som aldri før. Både på grunn av en romsligere lommebok, større eventyrlyst og mangel på varme og sol på kroppen gjennom lange og mørke vintermåneder.

Den økte reiselysten inkluderer også gravide, og det er slett ikke uvanlig å møte damer med struttende mager, enten det er på en palmestrand eller i en storby ute i verden.

Les Dr.Karis legeblogg her

Skal dere ut på reise i sommer? Hvilke forhåndsregler tar dere? :)
 
Jammen er det tungt nok i seg selv å være gravid, så her er ikke reiselysta tilstede overhodet. Jeg skulle/skal(ikke bestemt enda.) ta en tur til mine hjemtrakter i slutten av juni, men vet jammen ikke om jeg orker å begynne med fly, bagasje og unge, samt det blir mye bilkjøring da. Huff..
 
Er 34 uker når sommerferien starter, og jeg tør rett og slett ikke reise etter det.. Fødte 35+4 sist, og er redd for å føde, rett og slett. Mulig vi tar en helg før sommerferien eller noe.
 
Tenker på at det er mye meslingutbrudd i Europa for tiden, som bare vil øke i tiden fremover... Vi hadde uansett ikke tenkt å reise utenlands i sommer, men kanskje det ikke blir noe til neste år heller... Tar ingen sjanser i år, uansett.
 
Ja, vi reiser til Spania på lørdag! Ser ikke noe problem i det, med 2 unger på slep og et bekken som ikke vil spille på lag.. Har en flink og veldig hjelpsom mann som også skal få være med [emoji108][emoji16] Ikke meslingutbrudd dit vi skal hvertfall. Og det blir drikkevann fra dunk og ingen isbiter på a mor bl.a [emoji4]
 
Ja, vi reiser til Spania på lørdag! Ser ikke noe problem i det, med 2 unger på slep og et bekken som ikke vil spille på lag.. Har en flink og veldig hjelpsom mann som også skal få være med [emoji108][emoji16] Ikke meslingutbrudd dit vi skal hvertfall. Og det blir drikkevann fra dunk og ingen isbiter på a mor bl.a [emoji4]
Ååh, misunnelig! Kos dere masse!
 
Reiser til Kypros på mandag her, med mannen og mini på 20mnd. 28 uker imorgen. Begynner å bli litt tungt, men gleder meg veldig [emoji4] sambo er veldig hjelpsom, tar masse hensyn til meg og elsker å leke med mini så overhodet ikke bekymret for at det skal bli for slitsomt. Blir nok ingen isbiter eller salat her heller, så kommer til å ta mine forholdsregler, men formen er ellers fin så har ingen betenkligheter med å dra.
 
Ingen langturer her, men noen småturer i Norge blir det i sommer :)
 
Var på tur til Bergen i helga, og det holdt i massevis. Var en utrolig bra tur, men er rimelig sliten etter mye tråkking i byen, en unge i sin beste trassalder, og en samboer som selvfølgelig må slappe av/sove når HAN er sliten/trett (noe han er flere ganger om dagen) uten å ta så mye hensyn til at jeg er gravid og kanskje trenger litt hvile innemellom jeg også.. :confused:
Nei, blir nok bare noen kortere turer i Norge i sommer! Orker uansett ikke stresse med å fly nå, da jeg hater å fly..
 
Back
Topp