På hvilke sykehus fødte du?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvilke sykehus fødte du på??

HER har vi laget en oversikt over alle landets fødesteder. Der kan du skrive inn din egen erfaring om sykehuset du fødte på, slik at andre som skal føde der kan lese ;)
Lyst til å dele dine erfaringer? F.eks om personalet var imøtekommende? Var maten god? Fikk du god hjelp til ammingen? Fikk du enerom eller måtte du dele? Fikk pappaen overnatte?

Det er veldig nyttig for andre som skal føde på ditt sykehus å lese om andres erfaringer, så vi blir veldig glade om du kan skrive litt om erfaringen din ;)

Også lurer jeg på: Fikk du Spedbarnsboken før du dro fra sykehuset?
upload_2018-3-17_2-59-29-png.249229
 
Fødte på Bærum (ikke skrevet noe der, men gjorde det etter første)
 
Rikshospitalet Oslo
 
Kalnes sykehus i Sarpsborg. Fikk ikke den spedbarnsboken.
Jeg ble tatt godt vare på, har bare positive erfaringer til tross for at det sykehuset har fått mye blest på andre avdelinger.
Likte godt at det var et lite kjøkken/kantine på avdelingen for oss barseldamer, der hadde de godt utvalg også av glutenfritt, for min del :)
Det var aldri en sur mine når jeg spurte om noe, samme når på døgnet det var. Var der i 4 dager. Rommene var det grei størrelse på og det var et stort bad. Siden jeg tok pks, så fikk jeg disse vanlige sengene man triller rundt. De som føder vaginalt for som regel dobbeltseng de kan dele med far, om han sover over :)
 
Fødte på Kalnes. Vi var der i totalt 2 uker (5 dager i fødsel, 2 dager på barsel, 1 uke på nyfødtintensiven), og det var først på sistnevnte avdeling jeg følte de hadde noen som helst "kundeservice", om man kan kalle det det. På nyfødtintensiven visste de hvordan de skulle snakke med bekymrede foreldre, på de andre avdelingene følte jeg meg bare i veien. Verst var det før ungen var ute, da var jeg virkelig bare en rugemaskin uten noen egen verdi whatsoever.

Ingen leste det dyrebare fødebrevet jeg ble så innprentet at jeg skulle skrive.

Samboer fikk aller nødigst lov til å ha med seg en luftmadrass som han sov på den første uken. Etter ungen var ute fikk han en (for kort) feltseng fra sykehuset.
Vi ble jaget ut fra fødestua under en time etter fødsel, og senga jeg fikk var fra attenpilogbue og manglet heve-senke-funksjon
 
Kalnes sykehus i Sarpsborg. Fikk ikke den spedbarnsboken.
Jeg ble tatt godt vare på, har bare positive erfaringer til tross for at det sykehuset har fått mye blest på andre avdelinger.
Likte godt at det var et lite kjøkken/kantine på avdelingen for oss barseldamer, der hadde de godt utvalg også av glutenfritt, for min del :)
Det var aldri en sur mine når jeg spurte om noe, samme når på døgnet det var. Var der i 4 dager. Rommene var det grei størrelse på og det var et stort bad. Siden jeg tok pks, så fikk jeg disse vanlige sengene man triller rundt. De som føder vaginalt for som regel dobbeltseng de kan dele med far, om han sover over :)
Finnes bare 2 familierom, så det er unntaksvis å få dobbeltseng etter fødsel.
 
Finnes bare 2 familierom, så det er unntaksvis å få dobbeltseng etter fødsel.
Aha, det var jeg ikke klar over. Trodde liksom det var i alle fall 5-6 rom av de :)
 
Drammen. Skrev etter første, men burde kanskje skrive nå også. Tror ikke jeg har gjort det..
 
Back
Topp