På en skala fra 1-10

M

Moderator Irene

Guest
Hvor intens vil du si fødselen din var fra en skala fra 1-10? :)

Har du født flere barn? Var det forskjell på smertene?
 
Førstemann: 7 i smerter
Andremann: 8 i smerter.
Tredjemann: 8 i smerter .
 
10. Håper neste blir lettere.
 
Tror jeg må legge meg på 8 med første og 9 med andre. Håper det blir lettere nå.
 
...11 :(

Hadde forferdelige vonde rier i mer enn 40 timer. Hver ri var vondere enn da jeg brakk nesa, da jeg hadde blindtarmsbetennelse og bukhinnebetennelse, og enn smertene etter neseskilleveggsoperasjon.

Jeg trodde jeg visste hva smerte var, men hver ri var 1000 ganger vondere enn den verste smerte jeg har opplevd før. Også satte de epiduralen feil så den fungerte ikke. Det føltes bokstavelig talt som om noen reiv meg i stykker innvendig og vred rundt med en masse kniver for hver eneste ri. En tortur jeg ikke unner min verste fiende
 
Last edited:
Intens 9 og 10, men i smerter ikke så ille. Var verre å brekke ankelen(to ben og leddbåndet gikk). Men med 4t45min og under 2t blir det intenst når man ikke får pauser mellom riene.
 
Hmmm... smerter er jo relativt.. nr 1- 7
Nr 2- 6/7
Nr 3- 7/8

Intensivt mens det står på..men ikke super ille.
 
Trodde egentlig nr 1 var en 10. Men jammen ble nr 2 en 11 da gitt
 
Nr 1: planlagt KS, som endte i narkose. Så ikke de store smertene før etterpå.

Nr 2: 7-8..?
 
Over 10. Fødsel på 44 timer. Epidural virket litt i ca en time. Tang, klipping og mistet mye blod. Ukene etter var rundt 10 de og. Gjør det ikke igjen, så hun blir enebarn.
 
1- en 6/7 til vi byttet jordmor, etter det en 5 kanskje.
2-ks, så en 6 etterpå
 
Nr1 4
Nr 2 10
 
Første: 5. Kontrollert setefødsel med epidural.
Andre: 10. Stormrier og ungen var ute før jeg egentlig rakk å tenke at jeg var i fødsel.
 
Første: 10
Andre: 4
Men nummer 2 hadde vært mye verre om jm hadde fått viljen sin om å ikke gi epidural.
 
Back
Topp