Overvekt, PCOS.

estina

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg lurer på om det er noen der ute som har blitt nektet hjelp hos gyn pga overvekt?
Vurderer å spørre om henvisning til gynekolog men tenker at de kanskje ikke vil hjelpe meg fordi jeg EE overvektig og at det ikke er et godt utgangspunkt for å bli gravid. Noen erfaringer?

Vi har prøvd i 2 år nå...
 
Hei.
Jeg lurer på om det er noen der ute som har blitt nektet hjelp hos gyn pga overvekt?
Vurderer å spørre om henvisning til gynekolog men tenker at de kanskje ikke vil hjelpe meg fordi jeg EE overvektig og at det ikke er et godt utgangspunkt for å bli gravid. Noen erfaringer?

Vi har prøvd i 2 år nå...
Hei!

Nei, fikk hjelpen jeg ville ha (letrozol) , men dessverre virker ikke den slik den skal pga overvekt. Så om vi skal ha mer hjelp (prøverør), må jeg gå ned mange kilo..... Men er jo bare å kjøre på :)
 
Spørs hva du legger i overvekt?
Jeg fikk beskjed av gyn at jeg hadde godt av å gå sulten litt som hun så fint sa. Hun sa også at ofte hjalp det å gå ned bare noen få kg..
Vet ikke helt hvor mye sant det er i dette. Men er du supersvær (unnskjuld uttrykket), så bør du nok ta tak i vekten uansett :)
Var aldri snakk om at jeg måtte ned i vekt når vi var for ivf hos Hausken. Jeg var da ca.94 kg og 169 høy. Var nesten 4 kg tyngre enn det igjen når det endelig klaffet..
 
På st.Olavs har de en regel om at bmi ikke skal være over 30. Så vi måtte gå ned noen kg for å få hjelp til prøverør ja. Men da vi hadde gått ned de kg, og d var 1mnd igjen til vi skulle få hjelp, ble vi gravide selv!! Jeg har pcos. Jeg trente styrke 3 dager i uken og cardio 2-3 dager i uken. Jeg spiste lavkarbo og lavfett diett :)
 
Jeg tenker først å fremst på hjelp i form av hormoner og ikke prøverør.
Vi har et gutt fra før av så jeg håper vi kanskje ikke trenger hjelp, men jeg begynner å lure på om jeg kanskje skal ta kontakt med legen.
 
Back
Topp