Overtråkk

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Jeg har for noen uker tråkket kraftig over. Det smalt i ankelen og jeg har nå en kul og et lite søkk under kulen på ankelen.. (På innsiden) og det gjør vondt når jeg trykker på den og det er vondt å peke tærne både helt opp og helt ned om det var forståelig.. Utsiden av ankelen der de fleste opplever skade/smerte er helt normal. Så jeg tråkket nok over på innsiden. Men hvor lenge kan man forvente smerte? Hemmer meg i det daglige etter 3 uker. Tror et leddbånd er røket enten helt eller delvis. Men tror det kan gro sammen av seg selv?
 
Lurt å ta en tur til legen selv om det kanskje kan ordne seg selv. :)
 
Kan være lurt å få noe til å tape opp foten med som støtte. Så slipper du å gjøre ting verre, men ta en tur til legen først. Og evt få henvisning til fysio for å få hjelp til å tape foten :)
 
Kan være lurt å få noe til å tape opp foten med som støtte. Så slipper du å gjøre ting verre, men ta en tur til legen først. Og evt få henvisning til fysio for å få hjelp til å tape foten :)

Kan å tape. Har vært mye plaget med overtråkk før men da på utsiden.
Men er jo viktig å ikke gå med stiv ankel og. Så taper kun ved aktivitet/trening osv :)
 
Har du kun tatt røntgen, eller tok de MR/CT også?

Jeg ville tatt en tur til legen, og evt. fått betennelsesdempende og kanskje støttebandasje. :)
 
Har du kun tatt røntgen, eller tok de MR/CT også?

Jeg ville tatt en tur til legen, og evt. fått betennelsesdempende og kanskje støttebandasje. :)

Kun tatt vanlig rtg så vet jo det eneste som er utelukket er brudd ;) se an en liten stund å evt få en mr henvisning.. Fungerer såppas jeg ikke ønsker medisiner :) skulle bare likt å vite når smertene var forventet å være borte :p
 
Kun tatt vanlig rtg så vet jo det eneste som er utelukket er brudd ;) se an en liten stund å evt få en mr henvisning.. Fungerer såppas jeg ikke ønsker medisiner :) skulle bare likt å vite når smertene var forventet å være borte :p
Legene tok røntgen av ryggen min etter jeg var i bilulykke i fjor, og konstaterte med at den var fin.
Så tok de CT, for å sjekke om jeg hadde brud i øyehulen, og tok ryggen samtidig.
Da fant de to brudd i ryggen.
Ved neste kontroll fant de ut at det var tre brudd..
Røntgen viste heller ingen brudd i hånden, mens MR viste mulig brudd i båtbenet. :p

Det er derfor jeg ikke stoler helt på røntgen, hehe..
 
Legene tok røntgen av ryggen min etter jeg var i bilulykke i fjor, og konstaterte med at den var fin.
Så tok de CT, for å sjekke om jeg hadde brud i øyehulen, og tok ryggen samtidig.
Da fant de to brudd i ryggen.
Ved neste kontroll fant de ut at det var tre brudd..
Røntgen viste heller ingen brudd i hånden, mens MR viste mulig brudd i båtbenet. :p

Det er derfor jeg ikke stoler helt på røntgen, hehe..

Nei jeg vet rtg ikke viser alt ;) men iom beinet ikke er vondt ved normal gange mer kun ved bevegelse/bøy (sikkert ved belastning i den vinkelen å da men føler ikke for å gå på tå eller hæl likevel :p) og ved trykk på den ekstra kulen..

Men du var jo skikkelig uheldig! :eek:
 
Back
Topp