Overproduksjon

hønemarimor

Flørter med forumet
Er det noen som har erfaring med dette?
 
Jeg har lest ammehjelpen!
Har du prøvd tipsene?!
Har en gutt som gulper og skiter mye, føler også kanskje ikke at han tømmer puppen godt nok, har prøvd å kun tilby en pupp pr måltid, sover lite på dagtid, men masse om natta!
Får kanskje ta meg en tur på helsestasjonen og prate litt med helsesøster! Har hatt jevn, men ikke stor vektoppgang.
 
Jeg har.. bytter kun side hver 3-4 time, ellers får lille kun formelk og får vondt i magen og gulper mye. Problemet er bare å huske hvilken side jeg gav fra sist, og når tid jeg begynte..[emoji28]
 
Jeg har lest ammehjelpen!
Har du prøvd tipsene?!
Har en gutt som gulper og skiter mye, føler også kanskje ikke at han tømmer puppen godt nok, har prøvd å kun tilby en pupp pr måltid, sover lite på dagtid, men masse om natta!
Får kanskje ta meg en tur på helsestasjonen og prate litt med helsesøster! Har hatt jevn, men ikke stor vektoppgang.

Jeg har intervallammet. Det har funket en del. Men har ikke prøvd det tipset om å heltømme og så starte intervall, for det syns mannen var en dårlig idé. Han syns jeg fikk ned nok med kun intervallamming. Og vi hadde en stor diskusjon på om det var noen vits. Jeg har fortsatt overproduksjon, men det er bedre enn det var. Her har vi hatt stor vektoppgang, 300g i uka. For en uke siden ble jeg melkedonor, og siste uka er vektoppgang 150g. Babyen er mer fornøyd, for nå kommer det ikke så stort trykk med melk. Vi donerer kun vekk verste sprengen, som vanligvis er litt i overkant av 100ml per bryst (kun verste spreng, ikke heltømmimg). Prøver å ikke få opp produksjonen, så pumper kun 1-2 ganger om dagen.
Dette har funket veldig godt for oss. Ikke noe mer hiksting og å sette melk i halsen lengre i starten av hver ammestund. Og jeg slipper å føle at puppene eksploderer!
En annen ting er tilbakelent amming, det funka også i forhold til når melka kom for fort. Men det passer jo ikke alltid å få til.
 
Jeg har lest ammehjelpen!
Har du prøvd tipsene?!
Har en gutt som gulper og skiter mye, føler også kanskje ikke at han tømmer puppen godt nok, har prøvd å kun tilby en pupp pr måltid, sover lite på dagtid, men masse om natta!
Får kanskje ta meg en tur på helsestasjonen og prate litt med helsesøster! Har hatt jevn, men ikke stor vektoppgang.

Om barnet ditt gulper er det ett godt tegn! Da spiser han godt.. når jenta mi var nyfødt til mnd 3 så besja hu nesten hele tiden..
Jeg var i en periode redd for overproduksjon, men viste seg at jeg ikke hadde det. Men er du redd å usikker så ta en tur til helsestasjonen du! Håper du finner svar.. :)
 
Jeg har.. bytter kun side hver 3-4 time, ellers får lille kun formelk og får vondt i magen og gulper mye. Problemet er bare å huske hvilken side jeg gav fra sist, og når tid jeg begynte..[emoji28]
Jeg har strikk rundt armen eller knyti på bh stroppen på den puppen jeg brukte sist, er også helt avhengig av å skrive opp på kalenderen når han spiserdet også for å se at han eter nok... fryktelig glemsk av meg
 
Jeg hadde veldig med førstemann, men ikke så mye denne gangen. Som det sies, se på ammehjelpen :) Det som fungerte for meg var å håndmelke litt før amming, for å få bort den første melken og så legge til. Så ammer jeg kun på et bryst av gangen, for å tømme det skikkelig.
 
Jeg hadde overproduksjon på det ene brystet, og heltømte og intervallammet. Det fungerte veldig bra og jeg merka bedring alleredr første døgnet. Etter to døgn hadde produksjonen på brystet roet seg så jeg kunne stoppe intervallammingen. Kan anbefale å sende mail til ammehjelpen.no med problemstillingen din, de svarte ila 1 dag og fulgte opp til jeg hadde kontroll. Fantastiske folk! Lillesnupp skiter fortsatt mye, men vi er kvitt magevondten, skummende bæsj, kavingen ved brystet, høytrykkspyling med melk og 80% av gulpinga.
 
Back
Topp