Overnight oatmeal

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Har du noen forslag til hva jeg kan ha i den kalde grøten for å gjøre den mer spennende? :)
 
Hei Kakemonster88:) Ja! Der har jeg maaange forslag. Det kommer jo an på hva du liker - men en av mine favoritter er yoghurt naturell blandet med sitronsaft og litt skall. Og så spiser jeg den med kokos på toppen. Eller i selve grøten. Jeg er mer enn middels glad i både grøt og kokos - så jeg lager også en med hvor jeg blander kokosmelk og vann sammen med fryste blåbær. Mannen som opprinnelig "fant opp" overnight oats - eller Bircher Muesli, som denne måten å lage grøt på, blir kalt, laget grøten med revet eple, vann og sitronsaft, servert med litt nøtter på toppen. Mulig det var litt melk inne i bildet også. AXA har en blanding med havre, rug og quinoa - prøv med andre korn også. Jeg drysser også på granola, ristede nøtter og frø. Jeg har alltid en frøblanding som består av sesamfrø, solsikkefrø og gresskarkjerner. Disse rister jeg i en tørr og varm panne, avkjøler og oppbevarer under lokk. Har du tørt dansk rugbrød er det supert å kjøre det til smuler i blenderen, riste det i en langpanne i ovnen sammen med bittelitt brunt sukker. dette er supergod og smakfull krønsj som passer som topping både på grøt og yoghurt.
 
Back
Topp