Overgangsstønad å skatt

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
jeg vet at skattetrekket avhenger av mye, men lurer på hva dere som kun lever av overgangsstønaden betaler i skatt:)
 
I fjor skatta eg ca 2000,-. Skatta etter tabell 7110(?). Men i år har dei fucka til skattegreiene så blir trekt 35% til det blir fiksa [emoji28]
 
Husk å fylle ut nytt skattekort. Der står det hvor mye du betaler i skatt, og du kan justere det selv.
 
Du kan gå inn på skatteetaten.no og fylle inn informasjonen din for å se hvor mye du skal betale i skatt. Der taster du bl.a. inn årlig inntekt (overgangsstønad), hvor mye du betaler i barnehage, hva du betaler i renter (dersom du gjør det) og hvor mange mnd du er enslig forsørger.
 
Du kan gå inn på skatteetaten.no og fylle inn informasjonen din for å se hvor mye du skal betale i skatt. Der taster du bl.a. inn årlig inntekt (overgangsstønad), hvor mye du betaler i barnehage, hva du betaler i renter (dersom du gjør det) og hvor mange mnd du er enslig forsørger.
Jeg gjorde det men er så skeptisk når det står jeg bare skal skatte 12%:confused:
 
I fjor skatta eg ca 2000,-. Skatta etter tabell 7110(?). Men i år har dei fucka til skattegreiene så blir trekt 35% til det blir fiksa [emoji28]
Blir trekt 35% selv, men tenkte å inn å endre det nå, fordi jeg hørte at nav ikke fikser det for oss:grumpy:
 
Noen som vet om jeg burde endre på skatten nå, eller om jeg burde vente til etter jeg har født? Jeg føder i mai. Og det står at jeg må velge mnd jeg er alene med barnet. Men jeg skal jo være alene. Eller der dette noe jeg får igjen om jeg bare lar det gå?
 
Noen som vet om jeg burde endre på skatten nå, eller om jeg burde vente til etter jeg har født? Jeg føder i mai. Og det står at jeg må velge mnd jeg er alene med barnet. Men jeg skal jo være alene. Eller der dette noe jeg får igjen om jeg bare lar det gå?

Det du evt skatter for mye nå, får du tilbake på skatteoppgjøret juni 2019. Du kan endre flere ganger, dersom du vil endre noe nå og legge til at du er alenemor senere. Eller så fungerer det nok å gjøre som hun over her sier; føre opp hvor mange mnd du blir alene.
 
Back
Topp