Overgangen 2 til 3 barn?

inux

Glad i forumet
Jeg og mannen min har to jenter på 3 år og 5 år (fyller 6 dette året). Når vi fikk yngste på 3 år trodde jeg at jeg skulle sitte igjen med en større følelse av å være ferdig med å få barn. Men i det siste har vi begge begynt å kjenne på at det hadde vært fint med enda en i flokken.
Hvordan har overgangen fra 2 til 3 barn vært for dere? Man blir jo plutselig i mindretall og det vil jeg tro merkes, samtidig er de to eldste mer selvstendige nå.
 
Vi har tre. Følte meg ikke ferdig etter to, men med tre så føler jeg at familien er komplett. De er nå 7, straks 12 og 14 år gamle. Det er ikke ofte det føles som et problem at vi er i mindretall ,somregel da i så fall fordi det er bare en voksen hjemme.

Men det er mye å følge opp og hektiske ettermiddager med lekser og fritidsaktiviteter for 3 unger
 
Vi har tre sty. Fikk de på rad og rekke. Synes overgangen fra 1 til 2 var mye større enn fra 2 til 3. Siden mine er tette ble det mye samlebånd metoden i begynnelsen. Ungene lærte seg fort til at de må vente på tur. Sånn sett har det gått helt fint å ikke ha nok hender. Man utvikler også en evne til å ha «øyne i nakken» og multitasking . Men det jeg kan kjenne på er når 3 sty ønsker min oppmerksomhet samtidig (men det var også et problem når jeg kun hadde 2 sty) eller når de har lyst til å gjøre tre ulike ting og alle vil ha med mamma på sin ting. Da har løsningen vært å dele opp tiden slik at jeg får vært med hver og en i x antall minutter (har ofte brukt timeglass eller nedtellings klokke). Det har fungert veldig fint her.
 
Back
Topp