Opplasting av bilder - En liten nøtt

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Det er en ting jeg ikke blir klok på :p Hvis jeg laster opp et bilde fra pc, får jeg alltid beskjed om at filen er for stor til å lastes opp. Greit nok. Men om jeg laster det samme bildet inn på telefonen, går inn i appen og laster det opp, så går det helt fint :p

Samme andre veien. Tar jeg et bilde med telefonen, får jeg lastet det opp på forumet uten problemer. Men legger jeg det samme bildet inn på pc, for å laste det opp derifra, da går det ikke.

Filen er jo like stor?
 
Om jeg ikke tar helt feil så tar mobilen å redusere filen ved å gjøre bildekvaliteten dårligere. Ikke veldig merkbart for meg og deg, men fotografer ville sikkert funner "feil" på bildet [emoji4]
Samme skjer når du sender mms.
 
Om jeg ikke tar helt feil så tar mobilen å redusere filen ved å gjøre bildekvaliteten dårligere. Ikke veldig merkbart for meg og deg, men fotografer ville sikkert funner "feil" på bildet [emoji4]
Samme skjer når du sender mms.
Ja, det kan faktisk være en logisk forklaring :D Samme skjer jo på Facebook.
 
Om jeg ikke tar helt feil så tar mobilen å redusere filen ved å gjøre bildekvaliteten dårligere. Ikke veldig merkbart for meg og deg, men fotografer ville sikkert funner "feil" på bildet [emoji4]
Samme skjer når du sender mms.
Er nok akkurat det som skjer.
Men om filen er for stor fra pc så kan du med 3 tastetrykk redusere størrelsen ;)
 
Back
Topp