Oppfølging av sykehus

frøken-strikkedilla

Betatt av forumet
Ved forrige fødsel ble jeg satt i gang da lille sluttet å vokse.. Fikk da beskjed på barsel at ved neste graviditet så måtte jeg si ifra til legen at jeg skulle følges opp av sykehuset for å følge med så det samme ikke skjer igjen. I barsel- og ammetåka spurte jeg ikke noe mer om det. Men nå lurer jeg på når jeg skal ta kontakt med legen? Og er det noen som vet hva det vil si å bli fulgt opp av sykehuset?

Håper noen veit:anyone:)
 
Ring de gjerne allerede nå, men regner med jevnlige vekstestimeringer som sannsynligvis starter etter OUL vil jeg tro
 
Sniker fra desember.

Her startet de ikke opp med tett oppfølging før fosteret er levedyktig, som vil si for plassen jeg bor på uke 24. Men ble hendvist videre etter oul, men første time var først i uke 24.
 
Jeg ville tatt kontakt med dem ganske tidlig, så du slipper å gå og tenke på det. Og kanskje du da kan få tidligere ultralyd også. :) Jeg skal følges opp ganske tett av sykehuset, men den oppfølgingen starter vel ikke før i uke 10, når morkaka tar over. Hadde morkakesvikt som endte i dødfødsel i sist svangerskap, så skal ha tette ultralyder hele veien for å sjekke at veksten er normal og at morkaka fungerer som den skal.
 
Håper også å bli fulgt opp , pga svangerskapsdiabetes (kostholsregulert) på første og frøkna vår 4675 g og ingen drømme fødsel.. Så håper på bedre oppfølgning denne runden
 
Jeg ville tatt kontakt med dem ganske tidlig, så du slipper å gå og tenke på det. Og kanskje du da kan få tidligere ultralyd også. :) Jeg skal følges opp ganske tett av sykehuset, men den oppfølgingen starter vel ikke før i uke 10, når morkaka tar over. Hadde morkakesvikt som endte i dødfødsel i sist svangerskap, så skal ha tette ultralyder hele veien for å sjekke at veksten er normal og at morkaka fungerer som den skal.

Tenker jeg ringer legen i morgen og førhører meg, tar vell litt tid å få henvisning fra sykehuset også :)

Oi, så trist å høre :( men så bra spira sitter igjen og det blir god oppfølgning denne gangen :Heartred
 
Back
Topp