Oppdatering om "løven" min :)

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Ja jeg vet det er null aktivitet her inne, men tilfelle noen er nå innom, så tenkte jeg kansje jeg kunne oppdatere litt hvordan det går med Leon den lille løva :)

Fikk telefon fra Haukeland idag :)

Slik jeg tolker samtalen, så kommer mini til og gå på medisiner hele livet sitt.

Som noen kansje husker her inne, så ble mini fødd med Diafragma hernia i 2010.
Han var en av de ytterst få som hadde det på høgre side, og dette har gitt en del problematik for den høgre lungen hans.

Øverste del på høgre lungen hans har vært sammenklappet hele veien, det er fulgt opp med kontroller for og sjekke utviklingen inni der, og håpet har vært at den ved hjelp av astmamedisiner skulle klare og åpne seg selv.

I januar tilogmed april/mai så var guttungen syk nesten hele tiden, en barnelege på haukeland satt han på enda en type astmamedisin. Siden den medisinen har han vært frisk hele tiden! I August var vi til ct, og idag fikk vi svar.

Lungen er ikke så tett lenger!! Den vil aldri bli normal, det er masse unormalt lungevev. Men slik den ser ut nå så forsto jeg det slik at det gjør ingen inngrep, men lar han fortsette på medisin. Blir han mye syk i høst/vinter så blir det under vurdering om han skal gå på antibiotika for og ungå infeksjoner.

De ville vi skulle fortsette planen med og unngå bhg frem til neste høst, det var så verdifult for han og være mest mulig infeksjonsfri nett nå.

Han blir innkalt på dagposten i løpet av November for undersøkelser, og vurdering ang antibiotika.

Så alt i alt, litt blandede følelser etter samtalen idag, men priser meg lykkelig over gode nyheter ang lungene til tøffingen min!!
 
Så bra at det går bedre :D..
Men trist at han må gå på medisiner resten av livet. Men var heldigvis ikke det verste som kunne skje :)..
 
Back
Topp