Oppdaget alvorlig hjertefeil på ultralyd, uke 29

Tusen takk for varme ord, alle sammen :Heartred Dette er virkelig tungt, og jeg gråter meg igjennom store deler av dagen. Det er vanskelig å være glad, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Vi har rett på fostervannsprøve om vi vil, men de sier at risikoen for at det skal gå galt er veldig stor sent i svangerskapet, og de har derfor anbefalt oss å la være. Akkurat nå tipper jeg veldig over på å be om en fvp, men jeg vet ikke....

Vi blir godt fulgt opp, og vi skal tilbake om 2 uker. Da skal vi inn til ny kontroll, og også i samtale med vår kontaktsykepleier.
Jeg føler meg helt blank på hva som er best å gjøre. Og jeg er utrolig redd for hva vi har i vente.
Jeg føler meg også veldig alene om dette, selvom jeg har mange rundt meg som støtter meg...
Samboer er heldigvis kjemperolig, og tar dette veldig bra, ifh til meg...

Kanskje dere kan reise til Sverige/Danmark og gjøre NIPT ? Så slipper du risikoen med fvp, samt at dere får en full screening mtp trisomier osv.
 
Ingen erfaring, men sender deg varme tanker og en stor klem. Må være vondt å ikke vite hva som skjer fremover, håper dere har god støtte i de rundt dere. Ønsker dere alt godt <3
 
Hvordan går det med deg?
 
Hvordan går det med deg?

Jeg har slitt litt med problemer med innlogging så jeg har ikke hatt muligheten til å svare før nå!

Ting er litt lettere... Men det tynger fortsatt på å ikke vite noen ting.
Vi var til ny kontroll for 2 uker siden. Hun vokser som hun skal, og har det veldig bra i magen min. Og vi fikk heldigvis ingen nye overraskelser knyttet til hjerte!

I uke 35 skal jeg ta en fostervannsprøve på rikshospitalet. Det er jo ikke noe å gjøre med nå, om det skulle vise seg å være kromosomfeil, men jeg vil vite alt som går ann å vite før fødsel, slik at jeg i det minste kan være litt forberedt!

Skal inn til ny kontroll Fredag 13.Juli... (ikke en passende dato når du er overtroisk, hehe)
 
Så leit! Godt du blir fulgt opp, men uheldigvis er det nok slik at du ikke vet alt før babyen kommer.. sender mange styrkeklemmer. Dette må være enormt tøft. Godt du har en samboer som er rolig. Så de ikke noe til dette på OUL ?
 
Jeg har slitt litt med problemer med innlogging så jeg har ikke hatt muligheten til å svare før nå!

Ting er litt lettere... Men det tynger fortsatt på å ikke vite noen ting.
Vi var til ny kontroll for 2 uker siden. Hun vokser som hun skal, og har det veldig bra i magen min. Og vi fikk heldigvis ingen nye overraskelser knyttet til hjerte!

I uke 35 skal jeg ta en fostervannsprøve på rikshospitalet. Det er jo ikke noe å gjøre med nå, om det skulle vise seg å være kromosomfeil, men jeg vil vite alt som går ann å vite før fødsel, slik at jeg i det minste kan være litt forberedt!

Skal inn til ny kontroll Fredag 13.Juli... (ikke en passende dato når du er overtroisk, hehe)
Godt babyen har det fint og at dere får oppfølging.
Er det noe er det jo greit å vite til fødsel istedet for å måtte vente på resultatene etterpå, men trenger ikke være noe funn der
 
Så leit! Godt du blir fulgt opp, men uheldigvis er det nok slik at du ikke vet alt før babyen kommer.. sender mange styrkeklemmer. Dette må være enormt tøft. Godt du har en samboer som er rolig. Så de ikke noe til dette på OUL ?

Nei, de fant ikke ut av dette på OUL. Har hørt i ettertid at du skal være heldig om du kommer til en jordmor som klarer å oppdage hjertefeil på OUL, noe jeg syntes virker veldig rart... Så jeg hadde vel egentlig litt flaks med at jeg valgte å ta privat UL i ettertid!
 
Godt babyen har det fint og at dere får oppfølging.
Er det noe er det jo greit å vite til fødsel istedet for å måtte vente på resultatene etterpå, men trenger ikke være noe funn der

Vi håper selvfølgelig ikke det, men kromosomfeil blir jo gjerne sett i sammenheng med så alvorlige hjertefeil! Så vi får se..
 
Vi håper selvfølgelig ikke det, men kromosomfeil blir jo gjerne sett i sammenheng med så alvorlige hjertefeil! Så vi får se..
Ikke nødvendigvis, men det er noen sammenhenger som man ser og en ting man alltid sjekker ved alvorlig feil. Men kan være helt tilfeldig også
 
Nei, de fant ikke ut av dette på OUL. Har hørt i ettertid at du skal være heldig om du kommer til en jordmor som klarer å oppdage hjertefeil på OUL, noe jeg syntes virker veldig rart... Så jeg hadde vel egentlig litt flaks med at jeg valgte å ta privat UL i ettertid!
Det skal ikke være flaks ift å oppdage på OUL, men det er absolutt en del tilfeller med alvorlig feil som ikke oppdages på OUL av ulike årsaker
 
Så utrolig trist[emoji20][emoji173]️ Kusina mi oppdaget hjertefeil på barnet i magen i fjor, og legene sa han kom til å bli født og overleve men man måtte regne med flere hjerteoperasjoner. Men da han ble født sluttet hjertet å slå og de klarte ikke å få liv i han igjen[emoji25] Håper alt ordner seg for dere og den lille prinsessa[emoji177]
 
Så utrolig trist[emoji20][emoji173]️ Kusina mi oppdaget hjertefeil på barnet i magen i fjor, og legene sa han kom til å bli født og overleve men man måtte regne med flere hjerteoperasjoner. Men da han ble født sluttet hjertet å slå og de klarte ikke å få liv i han igjen[emoji25] Håper alt ordner seg for dere og den lille prinsessa[emoji177]

Uff.. Det må ha vært helt forferdelig! Vi er også redde for at det kan skje med jenta våres. Det er jo ingen garanti!
 
Uff.. Det må ha vært helt forferdelig! Vi er også redde for at det kan skje med jenta våres. Det er jo ingen garanti!
Snakk med Barnehjerte-foreningen og med sykehuset. Det er et så enormt spenn i hjertefeil at dere trenger info som går spesifikt på hva som er oppdaget hos deres lille.
 
Nei, de fant ikke ut av dette på OUL. Har hørt i ettertid at du skal være heldig om du kommer til en jordmor som klarer å oppdage hjertefeil på OUL, noe jeg syntes virker veldig rart... Så jeg hadde vel egentlig litt flaks med at jeg valgte å ta privat UL i ettertid!
Såpass ja... det er jo litt skremmende mildt sagt.. :inpain: ja,flaks og flaks men jo, da slipper du et SÅ stort sjokk kanskje, som om du hadde fått vite det ved fødsel.
 
Kjære deg.

Jeg har ingen ord, og det finnes ingen ord jeg kan si til deg for å lette på bekymringen du nå sitter med.
Det er umulig for meg å sette meg inn i din situasjon og hvordan det er for deg å stille deg selv spørsmålene:
"Kommer dette til å gå bra? Vil jeg få beholde deg?".
Ingen som ikke har vært der selv, kan forstå disse spørmålene.
Jeg vet ikke hvordan det kan være, men jeg forstår at det må være helt forferdelig.
Ingenting kan være så vondt som å dra på en ultralyd for kosens skyld og få slike nyheter.

Har lest de siste svarene dine, og ønsker deg lykke til videre.
Det er ikke noe jeg kan si eller gjøre for å gjøre dette bedre.
Det eneste jeg kan gjøre er å sende deg en virtuell klem :(
 
Tusen takk for fine ord, alle sammen :Heartred Vi var til ny kontroll på Fredag. Ingen nye overraskelser denne gangen heller. Hun vokser akkurat som hun skal, og har det veldig bra i magen min! 2300 gram (33 + 5).

Jeg flytter inn på hotellet til Rikshospitalet 8. August (3 uker før termin), og frem til det skal jeg kun på én kontroll, den 31. August. Jeg har begynt å bli usikker på om jeg skal tørre å ta fostervannsprøve, siden jeg er redd det skal skje noe med den lille... Hun klarer jo ikke å ligge stille... Hehe
 
Tusen takk for fine ord, alle sammen :Heartred Vi var til ny kontroll på Fredag. Ingen nye overraskelser denne gangen heller. Hun vokser akkurat som hun skal, og har det veldig bra i magen min! 2300 gram (33 + 5).

Jeg flytter inn på hotellet til Rikshospitalet 8. August (3 uker før termin), og frem til det skal jeg kun på én kontroll, den 31. August. Jeg har begynt å bli usikker på om jeg skal tørre å ta fostervannsprøve, siden jeg er redd det skal skje noe med den lille... Hun klarer jo ikke å ligge stille... Hehe
Så bra at hun har det bra i magen din, stor klem! Oppdater oss gjerne videre om du vil :Heartred
Masse lykke til!
 
Back
Topp