Omsorgssvikt?

G

Gjest

Guest
Har en datter på 9 mnd sammen med en jeg ikke er sammen med. Han hadde samvær mens jeg var på jobb, å når baby kom hjem, var hun så tørst at hun kastet seg over vann å drakk 3 glass i tillegg til at hun spiste middag..:( å idag hadde hun ikke fått middag eller mat pga «forventet at du skulle hente for mange timer siden»!!! Han visste hvor lenge jeg ble borte.. baby er klart ikke trygg på han, til tross for samvær ofte. Er tydelig utrygg når hun kommer hjem.. hva kan jeg gjøre? Stoler ikke på han lengre, å er helt utmattet av han...
 
Høres ikke greit ut. Går det an å snakke med han om bekymringen din? Evt kan han ikke ha babyen
 
Har en datter på 9 mnd sammen med en jeg ikke er sammen med. Han hadde samvær mens jeg var på jobb, å når baby kom hjem, var hun så tørst at hun kastet seg over vann å drakk 3 glass i tillegg til at hun spiste middag..:( å idag hadde hun ikke fått middag eller mat pga «forventet at du skulle hente for mange timer siden»!!! Han visste hvor lenge jeg ble borte.. baby er klart ikke trygg på han, til tross for samvær ofte. Er tydelig utrygg når hun kommer hjem.. hva kan jeg gjøre? Stoler ikke på han lengre, å er helt utmattet av han...

Kontakte FVK og få til en ny avtale, evt. at du får fullt foreldreansvar. Du kan snakke med BV også, men dere må mest sannsynlig til FVK uansett. Ta vare på alt av meldinger og ta opp samtaler.
 
Følg magefølelsen din. Du kjenner din baby best. Tenker at samvær hjemme hos deg er det beste frem til barnet er stor nok til å fortelle selv. Svært skadelig for henne og være i utrygge situasjoner nå når hjernen er under utvikling. Ta kontakt med familievernkontoret og finn en god løsning for barnet deres.
 
Si ifra til noen som kan hjelpe! Ikke gå og lur på om det er omsorgssvikt! Barnet ditt trenger deg, til å tale sin sak!
 
Back
Topp