Om du fant penger som ikke er dine...

P

Persienna

Guest
Om du fant penger på bakken eller ett butikkgulv eller noe, hva hadde du gjort med de? La oss si du vant en 500-lapp, hadde du tatt den selv?
 
Om du fant penger på bakken eller ett butikkgulv eller noe, hva hadde du gjort med de? La oss si du vant en 500-lapp, hadde du tatt den selv?
Ute i skogen eller på vei, så hadde jeg antakeligvis beholdt den selv. Det er jo ikke så stort beløp. Utenfor eller i butikk så hadde jeg levert den inn :)
 
Jeg ville nok beholdt dem selv, men er godt oppdratt så hadde levert dem inn uten tvil. Fint å lære barna mine at vi er ærlig og ikke tar det som ikke er vårr
 
Min mann fant 1000 kr på gulvet i butikken en gang. Han leverte det inn :)
 
På butikk hadde jeg levert inn, men ute hadde jeg tatt selv. Sneket den ned i lomma. Hehe
 
Hadde levert det inn, samme hvor jeg fant de.
 
Ute så er de mine, inne så hadde jeg levert!:)
 
Ute i skogen eller på vei, så hadde jeg antakeligvis beholdt den selv. Det er jo ikke så stort beløp. Utenfor eller i butikk så hadde jeg levert den inn :)

Siterer denne
 
Har levert inn penger tre ganger som jeg har funnet utenfor butikk, inne i en butikk samt ute på veien (sistnevnte leverte jeg til politiet). Vet hvor lei meg jeg selv hadde blitt om jeg mistet f.eks. 500 kroner og hadde blitt utrolig glad om jeg hadde fått dem tilbake.
 
Tsk. Spørs litt.. En pengelapp er ganske så vanskelig å finne eieren til.. Kan ikke akkurat rope ut "hvem mistet 1000 kroner?"...

Om jeg så hvem som mistet den ville jeg definitivt levert. Om jeg fant en lommebok eller noe sånt ville jeg prøvd å finne eier via fb osv.. Men om jeg fant en lapp ute, uten å se spor av noen som har mistet den, så hadde jeg tatt den - men fulgt ekstra med på sosiale media den dagen i tilfelle noen savnet den..
 
Men om du finner 500,- på tur i skogen hvor leverer du de da?
Politiet. 500kr er mye penger. Hadde ikke hatt samvittighet til å ta de selv. Hvis ikke politiet ville tatt de inn, fordi de mener ingen som kommer til å melde de savnet, så er det noe helt annet, men jeg har gjort mitt.
 
Hadde det vært på butikkgulvet eller utenfo butikken hadde jeg gått å levert. Men hadde de ligget på åpen gate hadde jeg nok tatt de.
 
Altså dere som leverer inn, hvor tror dere de pengene blir av? Kan noen bevise at de har mista en 500lapp? Kan man annonsere at "vi har funnet em 500lapp, hvem er den sin?" Det er så ufattelig mange uærlige sjeler der ute desverre. Jeg hadde tatt den med meg hjem jeg. Vært oppmerksom på facebook og sett om noen la ut noe der, om ikke så hadde jeg tatt den selv ;)
 
Kommer an på hvor mye penger det er og hvor de er mistet.. hadde jeg funnet en 200 lapp ute uten folk som kan ha mistet den i nærheten, så hadde jeg tatt den.. 500 og over hadde jeg levert til politiet
 
Back
Topp