Om barna ikke vil gå i 17.mai tog

Må gå frem til ungdomsskolen her. I år vil ikke eldste som går i 8. så han skal ikke....
 
Her i huset har vi heller ikke hatt noe valg. Ser på det som en positiv tradisjon som vi bør føre videre og mener da at det er viktig at alle bidrar. Har aldri vært noe problem når vi først har kommet oss ut, men lurer på om det kanskje har vært et diskusjonstema innad i vennegjengen som gjør at det pluselig har ble sett på som ukult? Her går de bare ut barneskolen.
 
Det er jo frivillig egentlig så derfor jeg lurte på om du likevel tvang de til å gå

Tenk om alle barn slutter å vifte med flagget, synge sanger, og gå i tog. Ville ikke vært mye igjen av 17 mai da? Vi feirer 17 mai av viktige grunner, så jeg ser på det som vår plikt å feire grunnloven vår, vår nasjonaldag er unik og viktig å føre de tradisjonene videre :)
Så barna mine må gå uansett ja:)
 
Tenk om alle barn slutter å vifte med flagget, synge sanger, og gå i tog. Ville ikke vært mye igjen av 17 mai da? Vi feirer 17 mai av viktige grunner, så jeg ser på det som vår plikt å feire grunnloven vår, vår nasjonaldag er unik og viktig å føre de tradisjonene videre :)
Så barna mine må gå uansett ja:)
Tviler på at alle slutter å gå uansett ;)
Selv tenker jeg det finnes gode grunner for å ikke gå også å da hadde jeg tatt hensyn til det.
 
Alle går. Hadde ikke blitt noen feiring etterpå om hun ikke gikk. Har aldri vært en problemstilling da. Og vi går jo sammen med henne.
 
Tviler på at alle slutter å gå uansett ;)
Selv tenker jeg det finnes gode grunner for å ikke gå også å da hadde jeg tatt hensyn til det.

Er man syk eller noe så er det noe annet. Trodde innlegget handlet om at man bare ikke ville, og det er ikke grunn nok for meg.
Flere og flere barn dropper ut av toget (blitt en trend, ikke kult nok å gå i tog) , så jo det kan bli en realitet. Hva er 17 mai da når vi foreldre synes det er helt greit å droppe feiringen av vår grunnlov? :)
 
Får slippe. Tvinger de ikke. For øyeblikket vil de begge gå da.
 
Er man syk eller noe så er det noe annet. Trodde innlegget handlet om at man bare ikke ville, og det er ikke grunn nok for meg.
Flere og flere barn dropper ut av toget (blitt en trend, ikke kult nok å gå i tog) , så jo det kan bli en realitet. Hva er 17 mai da når vi foreldre synes det er helt greit å droppe feiringen av vår grunnlov? :)
Det finnes andre grunner enn å være syke da :)
Min har gått i alle år under litt press men jeg kommer aldri til å virkelig tvinge han

Ikke vil kan det jo være mange grunner til som feks mobbing, takler store folkemengder dårlig osv
 
Min går i bhg og de går ikke i tog selve dagen, har eget opplegg i bhg dagen før :) Men når han begynner på skolen, så skal han gå i tog. Mener det er viktig å holde denne tradisjonen ;)

Ser det blir diskutert om barnet vil eller om det er spesielle grunner. Jeg kommer til å bestemme at min skal gå i tog, med mindre det er tungtveiende grunner. Ser det blir nevnt sykdom, mobbing og takling av store folkemengder - dette kan jo være tungtveiende grunner som gjør at man utfra situasjonen må vurdere om barnet skal slippe. Men ikke fordi det er ukult å gå i tog, kjedelig, venner slipper etc.

Tror ikke folk flest vil tvinge et sykt barn i tog eller et barn som sliter med angst for folkemengder. Og håper ikke at folk flest lar barna droppe toget fordi det er inn å synes tog er ukult..
 
Det finnes andre grunner enn å være syke da :)
Min har gått i alle år under litt press men jeg kommer aldri til å virkelig tvinge han

Ikke vil kan det jo være mange grunner til som feks mobbing, takler store folkemengder dårlig osv

Jeg svarer ut i fra innlegget, og der stod det ikke vil. Tungtveiende grunner er noe helt annet som angst, mobbing osv, dette ble ikke nevnt i hi. Da er det ikke lenger snakk om vil eller ikke, da er det snakk om noe helt annet.
Vi alle kjenner barna våre, og vil ta en vurdering ut i fra det. Men ja jeg kommer til å tvinge mine barn til å gå selv om det ikke er kult nok, enn trend å ikke gå, vil ikke osv.
 
De må gå ja, ville aldri falt meg inn å spørre om de vil eller ikke.
 
De får ikke velge det selv nei, men klart ved tungtveiende grunner må man vurdere. Hadde vi bodd i Oslo feks så hadde aldri førsteklassingen her gått i toget uten meg. Store folkemengder er ikke noe for henne. Her er det små forhold, og det takler hun fint.
 
Her må han gå, men når annenhver 17.mai er hos far, og far helst vil slippe tog og styr så blir det nok ikke tog de årene...
 
Back
Topp