Oljebasert maling

Amaryllis85

Glad i forumet
Hei! Min mann har malt vinduskarmene på soverommet vårt med en slags oljebasert maling. Det står at det er løsemidler i den, men i mindre grad enn andre typer. Det var ikke noe særlig lukt på soverommet, så vi valgte å sove der (det lille som var av lukt forsvant ved utluftning). Tre-fire dager etterpå oppdaget jeg at jeg er gravid!! Jeg har ikke sovet der inne siden, og går kun inn der for å hente eller legge på plass klær i skapet.
Jeg er nå livredd for at jeg har skadet den lille, og jeg hadde aldri sovet der inne hvis jeg hadde visst at jeg er gravid.
Jeg har forsøkt å søke litt på nettet etter svar på hvor skadelig det er, men det er ikke noe konkrete svar å få. Var hos legen i går, men hun var skikkelig uengasjert og sa bare at det sikkert går bra.
Håper noen kan gi meg litt mer svar på hvor farlig dette kan være, og hvilke konsekvenser det kan få.
Takk.
 
Hei!

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke vet så mye om forskjellige løsemiddel og dens skader.
I utgangspunktet er det flott at du er oppmerksom på det og prøver å unngå det.
At du har sovet i et godt utluftet rom, tviler jeg på har skadet babyen din. Jeg tror at det skal mer til enn 1 natt.
Jeg hadde ikke bekymret meg for dette videre, prøv heller å glede deg over at du er gravid:Heartred

Mvh jordmor Grethe :)
 
Hei!

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke vet så mye om forskjellige løsemiddel og dens skader.
I utgangspunktet er det flott at du er oppmerksom på det og prøver å unngå det.
At du har sovet i et godt utluftet rom, tviler jeg på har skadet babyen din. Jeg tror at det skal mer til enn 1 natt.
Jeg hadde ikke bekymret meg for dette videre, prøv heller å glede deg over at du er gravid:Heartred

Mvh jordmor Grethe :)


Hei Grethe!
Takk for ditt svar! Jeg håper at du har rett i det du skriver. Jeg er enda litt bekymret, for jeg sov der i ca 3 netter før jeg oppdaget graviditeten, og oppholdt meg i leiligheten ellers. (ikke på de rommene som ble malt)
Jeg håper at jeg kan glede meg over graviditeten likevel :)
 
Back
Topp