Også 3 på en gang da!!

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Tenner altså.. Mini har fra før to nede og i dag så jeg mens vi pusset at hun holder på å få ei oppe og to til nede! På en gang! Virker ikke plaget heldigvis, annet at hun putter alt i munnen. Andre som har fått mange tenner samtidig? Plaget av det?
 
Oppdaget 6 nye tenner på mellomste da vi var på 14 dagers sommerferie et år :p de poppet opp over alt
 
Her har hun "bare" fått de to fremste samtidig :) litt dårlig søvn, ellers ikke særlig plaget
 
Her kom det nettopp ut ei oppe, og så er det to på gang nede. Hun har i tillegg vært forkjøla mer eller mindre den siste mnd. Har vært veldig grinete, mye gråt, mye oppvåkninger på natta, vil helst ligge ved puppen non stop. Har tatt seg mye til ørene, så jeg var litt bekymra for at det var ørebetennelse på gang, men fikk lege til å kikke på henne og alt var helt fint. Så er nok skikkelig tann-ubehag for tiden :(
 
Her har hun 6 stykker. Har hatt de en god stund men virket/virker ikke plaget med dem.
 
Ja, min har også fått mange på èn gang. Nå har nettopp 3stk poppa ut oppe (begge fortenne + sidetennene er fremme), og fra før har de 2 fortennene nede + sidetann kommet opp.
Og han plages veeeeldig.. Hver eneste tann er et mareritt :( Heldigvis kommer det flere tenner om gangen, hehhh! Mye våken, hyling og skriking om natta, feber, forkjølelse/snørr, ekstremt varme og røde kinn, drar seg mye til ørene, sutrete/klengete på dagtid.. Mye bløt/grønn avføring. Får vondt av han..
 
Her kom det nettopp ut ei oppe, og så er det to på gang nede. Hun har i tillegg vært forkjøla mer eller mindre den siste mnd. Har vært veldig grinete, mye gråt, mye oppvåkninger på natta, vil helst ligge ved puppen non stop. Har tatt seg mye til ørene, så jeg var litt bekymra for at det var ørebetennelse på gang, men fikk lege til å kikke på henne og alt var helt fint. Så er nok skikkelig tann-ubehag for tiden :(
Samme her! Kanskje det skal komme en 5-6 tenner her og... :p
 
Jeg lurer på en ting! Mini fikk to nede (6 mnd) og nå (10 mnd) får ho en oppe og to til nede.. Er det ikke vanlig å få de to nede, så to oppe også flere nede etter det?
 
Tenner altså.. Mini har fra før to nede og i dag så jeg mens vi pusset at hun holder på å få ei oppe og to til nede! På en gang! Virker ikke plaget heldigvis, annet at hun putter alt i munnen. Andre som har fått mange tenner samtidig? Plaget av det?
Vi fikk 3 oppe på en gang. Det gikk faktisk bedre enn de første tennene :)
 
Jeg lurer på en ting! Mini fikk to nede (6 mnd) og nå (10 mnd) får ho en oppe og to til nede.. Er det ikke vanlig å få de to nede, så to oppe også flere nede etter det?

Min fikk først to nede, så en sidetann oppe så to til nede før første fremtann oppe dukket opp, så kom den andre sidetannen oppe, også den siste fremtannen, så er helt individuelt hvilken rekkefølge de kommer i :)
 
Back
Topp