O store orakel, hva er dette?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Utslett på toåringen sin hånd. Begynte i det små for få dager siden, nå er det sånn. Hva kan det ligne på? Han har hatt atopisk eksem siden han var baby, om det har noe å si.
 

Vedlegg

  • IMG_3329.JPG
    IMG_3329.JPG
    808,2 KB · Visninger: 127
Utslett på toåringen sin hånd. Begynte i det små for få dager siden, nå er det sånn. Hva kan det ligne på? Han har hatt atopisk eksem siden han var baby, om det har noe å si.

Som å se ryggen på mini her det[emoji57] hu er full av slike prikker! Aner ikke hva det kan være men kom etter mmrvaksina og har blitt værre i sola!
 
Som å se ryggen på mini her det[emoji57] hu er full av slike prikker! Aner ikke hva det kan være men kom etter mmrvaksina og har blitt værre i sola!

Han har tendenser der ved ribbeina og rundt nakken/skulderen. Ingen vaksine i det siste her. Hm... Syns disse barna har nye prikker og utslett annenhver dag :p
 
Ligner på utslett jeg pleier å få om jeg spiser noe jeg ikke tåler. Har også Atopisk eksem og allergi. Om jeg spiser f.eks sitrus,ananas eller annet jeg ikke skal ha får jeg kløende nupper, som regel på hender og armer
 
Ligner på utslett jeg pleier å få om jeg spiser noe jeg ikke tåler. Har også Atopisk eksem og allergi. Om jeg spiser f.eks sitrus,ananas eller annet jeg ikke skal ha får jeg kløende nupper, som regel på hender og armer

Må prøve å tenke ut hva han har spist i det siste, da. Som ikke er vanlig...
 
Varmeutslett?
 
Han har ikke vært borti noen planter ute da? Det ser ut som allergi, ja... :)
 
Soleksem? Jenta mi får nesten sånne
 
Mine har begge eksem og får ofte sånne prikker.
 
Jentungen får også sånn spesielt på ryggen. De klør ikke men har en tendens til å dukke opp etter mye varme.
 
Min 10 åring får slike. Ryggen og henda. Mest når det er varmt. Hun får soleksem også. Men dette oppfatter jeg som mer varmeutslett.
Når de innimellom klør får hun svak kortison på det. Det blir verre av fuktighetskrem.
 
Det ligner den eksemen jeg hadde som liten - barneeksem. Smør på fet krem, se om det hjelper...
 
Takk for innspill :) Lurer på om vi burde ta turen til lege. Ser bare ut som om det blir mer og mer. :/ Nesten hele toppen av høyrehånden er dekket og han klør. Fuglelopper har vi vært borti før så det ser jeg at det ikke er. Varmeutslett eller soleksem vet jeg ikke så mye om og skjønner ikke helt hvordan det kan være det. Har ikke vært SÅ varmt og mye sol i det siste. Sikkert en uke siden vi hadde det.

Han spiste jordbær rundt da han først fikk det, men det var kun i to dager i forrige uke. Ellers har han ikke spist eller vært borti noe han ikke får til vanlig såvidt jeg vet.
 
Back
Topp