NYTT KAPITTEL

Kos dere. Får satse på en forsinket julegave.
 
Det har gått opp for meg at det nå er nøyaktig 5 år siden vi første gang prøvde å få barn. Det var november 2012 vår første prøveperiode startet. Den første måneden nov/des gikk det ikke.

Nå 5 år senere er vi på samme plass. Nov/des gikk ikke. Vil des/jan gå? Det gjorde det da, men det resulterte i 3 aborter før det endelig kom et svangerskap som holdt. Det gjør meg litt redd for at vi må gjennom samme som sist.

Fruktbar periode er offisielt startet og vi er i gang.
 
Last edited:
Lykke til
 
Svake eggløsningssmerter i går. Mer i dag. Lurer på om det betyr at eggløsninga er i dag eventuelt i morgen. Er på dag 13 i dag. Har ca 28 dagers syklus.
 
5 dpo. Det skjer noe med puppene. De er litt ømme, men ikke såre slik de ble tidlig i dpo-land sist jeg var gravid. Jeg har derimot fått litt mer synlige blodårer på puppene. Hm. Syns dagene går litt treigt..

2018, spent på hva det bringer.
 
7 dpo.
Klør etter å teste. Tror første test rykter i morgen eller på fredag.
Puppene er ømme som bare det, det stikker litt i magen og jeg er trøtt. Er 95% sikker på at jeg er gravid. Får jeg mensen må jeg innrømme at jeg blir ganske overrasket. Kroppen min er annerledes nå, enn sånn den er når jeg ikke er gravid. Blir spennende å se om kroppen har klart å lure meg eller om jeg faktisk er gravid.
 
Lykke til
 
Tok en test i sta på kveldsurin, 8 dpo. Den var såklart negativ. Tar en i morgen tidlig. Fått sånne små kvalmebølger/halsbrannfølelse over meg i dag og i går, på kveldinga.
 
Lykke til med testing imorgen
 
9 dpo

Faen. Den er jo blendahvit?
Jeg vet det fremdeles er tid, skal ha mensen onsdag i neste uke så jeg er bare på dag 22. Men nå begynner jeg å lure på om jeg kan ha tatt feil av når eggløsningen er?

Tidligere pleide jeg å ha eggløsning rundt den 15 eller 16 sylusdagen. Har alltid hatt ca 28 dagers syklus. Men det siste året har mensen kommet en plass mellom 25-29 dagen.

Denne mnd har jeg antatt at den kom rundt dag 13. Jeg får eggløsningssmerter og slim tidligere enn jeg gjorde før i tiden. Det kom dag 12 og dag 13 denne syklusen her. Litt smerter dag 14 også, den dagen var det minimalt, men vi sendte noen soldater opp på dag 14 også, så om eggløsningen var dag 15 og ikke 13 som antatt er det jo en liiten mulighet.

Jeg tror jeg må kjøpe meg eggløsningstester for neste syklus om det ikke går nå. Kanskje jeg skal vente til søndag med neste test. Om jeg er lengre bak i dpo enn antatt så er det jo ikke vits å teste enda. Jeg trodde jeg var 9 dpo, kanskje jeg bare er 6 eller 7.. Fremdeles ganske ømme pupper (men ikke nippler), trøtt og så er det jo denne kvalmen som har streifet meg de to siste kveldene.
 
Last edited:
9 dpo er også tidlig da.
Men sikkert lurt å vente et par dager. Lykke til
 
CD 23
Testene er fremdeles ganske hvite men føler jeg ser en slags "skyggestrek". Vanskelig å si om det er farge i den.
Aner ikke hvor mange dpo jeg er nå siden jeg plutselig er usikker på om eggløsninga var når jeg trodde. Når jeg var gravid med jentungen sist fikk jeg en svak positiv test på CD 25 og var da 10dpo. Jeg klarer ikke la være å sammenlignene med de 4 andre graviditetene.. også hadde jeg forsåvidt glemt hvor gal og sliten man kan bli av å være i prøveperiode ;)

Har bestilt 30 nye graviditetstester, for jeg har plutselig fått en følelse av at det ikke går den mnd her.
 
Er det ikke naturlig å sammenligne med tidligere erfaringer?

Lykke til!
 
CD 24
Klarte ikke la være å teste. En ultrasvak strek kom etter 15 minutter, men den er fremdeles sååå svak at den ikke syns på bilder. Har kun 1 test igjen. (hvorfor måtte jeg begynne å teste så tidlig?) Den sparer jeg til tirsdag.
 
Lykke til med neste test
 
Back
Topp