NYTT KAPITTEL

Halsen er sååå sår og lymfekjertlene er blitt enorme, fått dotter i ørene og formen er plutselig blitt skikkelig gåen. I tillegg er jeg en hormonell bombe om dagen, med mega-ømme pupper som gjør at jeg blir ekstra sur - for hver gang jeg beveger meg verker det. Haha. Jeg er så sliten om dagen og noen ganger tenker jeg - orker jeg egentlig å ha flere barn? Men ja, jeg ønsker at jenta mi skal vokse opp med søsken. I tillegg til at jeg ikke føler meg helt ferdig såklart. Men NÅ, med dårlig form og hormonelt humør så tror jeg at både jeg og gubben får noen skeptiske tanker ;)
 
CD 26, 12 dpo
Negativ i dag også. En graviditetstest hadde blitt positiv nå om det hadde vært noe..
Så nå venter jeg bare på mensen onsdag-torsdag. Dette har vært en laaaaaang syklusmåned. Jeg hadde så håpa at det skulle gå den mnd her. Det hadde blitt en perfekt måned å få barn på (september), samtidig som jeg kjenne tiden flyr litt fra oss. Om 4 mnd er jentungen 4 år, og med muligheter for SA osv så vet vi jo aldri hvor lang tid dette kan ta for oss. Aldersforskjellen mellom de blir jo også bare større hvor hver mnd som går.

For et kaldt vær det er i dag. Jeg er syk også så i dag koser jeg meg i sofaen med god samvittighet.
 
Leit å høre. Kos deg på sofaen.
 
Spotter nå. Begynner alltid 1-2 dager før mensen kommer.
 
PP3

Syklusdag 1. Mensen 10 januar
Forventet eggløsning: ca 23.januar
Ikm: 6 februar

CD 8 - har vonde stikk/pulserende stikk nederst i magen/inni skjeden etter sex i går. Merkelig.
Er også usikker på når eggløsningen egentlig kommer. Men tar utgangspunktet i dag 14. Venter på eggløsningstestene så begynner på de så fort de kommer i posten.
 
CD 13
20180122_133306.jpg


Testen er litt sterkere i dag (nederst) enn de andre dagene. Ser for meg positiv EL test i morgen eller onsdag (antakeligvis onsdag). For 4-5 år siden (sist jeg testet med tester) hadde jeg eggløsningene på dag 16. Kanskje det fremdeles er det.
 
Babystøv:binkybaby:love7:Heartbigred
 
EL test i dag morges (nest nederst) - negativ. Fikk en del el-slim utover dagen, og nå fikk jeg eggløsningssmerter på venstre side så jeg tok en ny test. Positiv.

Test-streken er sterkere enn kontrollstreken. Det betyr vel at eggløsningen er her ca om 1 døgn-ish hvis jeg har forstått det riktig? Eller, nå, og hvertfall innen 1-2 døgn? Det betyr at syklusen er som den pleide, noe jeg trodde den IKKE var lengre. Forrige mnd hadde vi altså ikke sex NÅR jeg hadde eggløsning, men massevis i forkant, en liten pause (når jeg hadde eggløsning) og så var vi i gang igjen et par dager senere.

20180124_001433.jpg
 
Last edited:
Fin positiv EL-test det.
egget slipper vel 12-36 timer etter LH-toppen ja
 
20180125_112457.jpg
Ikke så lett å se siden de har tørket inn nå, men CD14 (sent på kvelden), CD 15 (morgen) og CD15 (kveld) var positive. Har hatt helt syke eggløsningssmerter de dagene. I dag er de smertene borte og teststreken på CD14, er litt svakere enn kontrollstreken. Kan anta at den nå er negativ?

Går ut i fra at eggløsning er i dag. Syklusdag 16. Slik det alltid har vært. Skjønner virkelig ikke hva jeg tenkte med forrige mnd... Men men.
 
Lykke til
 
3 dpo

Foreløbig ingen symptomer men det er jo ganske tidlig. De slitsomme humørsvigningene som alltid kommer etter eggløsningen er på plass... Jeg har alltid vært veldig mottakelig for å kjenne alt som skjer i kroppen, det er fordeler og ulempe ved det for å si det sånn.

Satser på at symptomer kan komme fra 5 dpo. Så da gjenstår det bare å vente, slappe av og la humørsyken gå over. Gi meg styrke!
 
Litt for tidlig enda med symptomer altså, men får håpe de dukker opp om noen dager
 
6 dpo
Foreløbig ingen symptomer. Har alltid hatt masse symptomer fra senest 5 dpo når jeg er gravid. Ømme nipler har alltid vært bankers. Nå er det ingen ting. Ikke ømme pupper engang, og det pleier jeg å få etter eggløsninga uansett gravid eller ei. Ikm om 4-5 dager.
 
11 dpo
Negativ test. Våknet med mensmurringer. Må ærlig innømme at jeg stusser over hvordan jeg kunne bli gravid 4 ganger sist vi skulle ha barn, og alle sammen med en gang (1 PP etter SA/MA), mens jeg nå skal inn i 4 PP uten å ha blitt gravid. Hva har skjedd. Samme mann, samme kropp, 5 år senere. Har dog gått gjennom en fødsel og 2 operasjoner i skjeden siden da - vet ikke om det kan ha noe å si. Jaja.. venter bare på ny PP nå da.
 
Det er mange som opplever at det er ulikt ift hvor lang tid det tar å prøve.
Lykke til videre.
 
Back
Topp