Nysgjerrige kolleger

Morkel

Andre møte med forumet
Hvordan holder man hemmeligheten skjult når det endelig skjer? Får omtrent daglig spørsmål på jobb og fra venner ellers. Skal man lyve de første tre månedene? Blir jo litt teit når det blir offentlig da...?
 
Ikke så lett det der nei. Jeg kommer nok ikke å klare å holde meg i 3 mnd. I tillegg vistes magen min allerede når jeg var 2 måneder på vei forrige gang så det blir nok vanskelig ja[;)]
 
For min del tror jeg det blir vanskelig. Spesielt hvis vi skal ut på byen eller ut å spise og jeg ikke kan drikke alkohol.

Jeg håper jo på å bli gravid innen 2 mnd og vi skal ut med jobben i midten av juni, så det skal bli interessant å se hva som skjer...!
 
Jeg tror ikke jeg klarer å holde meg i tre måneder, men nå er det ingen som forventer av oss at vi skal finne på å få en til, så jeg tror ikke at noen blir å spørre...
 
Jeg var "ute" i går, for en av våres bestevenner fylte 25 år.
Da kjøpte jeg vanlig vin med skrukork og helte over på noe annet + at jeg kjøpte alkoholfri vin og helte over på flasken med skrukork.
Funket helt fint ! Så klarte jeg og slippe og fortelle de andre vennene at jeg skal ha.... Skal fortelle resten av gjengen det i begynnelsen av juni tenkte jeg !
 
har veldig mange nysgjerrige kollegaer på jobb..men har bestemt for meg selv å ikke si noe før det har gått 12-13 uker....
tanken på det skulle skje noe...orker ikke at folk skal gå rundt å si stakkars deg hele tiden....har vært igjennom det en gang tidligere....
 
Hei du. Jeg vet det er vanskelig å holde det skjult for kolleger. Jeg valgte å ikke gjøre det, men mistet etter 6 uker. Det var egentlig greit at de visste det for da slapp jeg å forklare hvorfor jeg var borte fra jobb noen dager. Syntes det var enklere at de sa beklager enn at alle sku spørre hva som var galt og hvorfor jeg var borte. Selv om 6 uker ikke er mye var det veldig trist, og jeg gråt fælt da det skjedde, men jeg tror at det er kroppen sin måte og fortelle at det ikke var friskt på.
Nå er jeg ca 8 uker på vei igjen og håper at det går bra denne gangen.
Lykke til videre uansett om du velger å holde det skjult eller ikke.
Klem
 
Sa det til familie da jeg var ca. 5 uker på vei. Sa det på jobben da jeg var 2 måneder for da følte jeg meg så sikker, dessutten var det en del som hadde mistanke og tulla med meg om det, så det var deilig å få sagt det[:D]
 
Ikke verdens største bedrift jeg jobber i, og sånne nyheter har en tendens til å spre seg som ild i tørt gress. Tviler egentlig på at jeg klarer å holde meg såpass lenge. I hvert fall hvis jeg må lyve folk rett opp i ansiktet når de spør. Men det hadde jo vært koselig å fått holde hemmeligheten for oss selv i noen uker da...

Så noen konkrete tips til hva man kan svare når noen spør? Eller hvordan en skal klare å skjule graviditetssymptomene når de dukker opp?
 
Det er kanskje ikke så lett å skjule at man er gravid på jobben. Er lett å se at noen skjuler noe,rødmer som regel jeg... Jeg mistenker at jeg er gravid nå. 11 juli starter jeg i ny jobb og er da ca 8 uker på vei. Da tror jeg ikke det er så lett å skjule det om jeg er kvalm. Litt bekjymra men.
 
Back
Topp