Nysgjerrig «skravle»-baby

Mippy

Andre møte med forumet
Hei, jeg har en jente på 7 uker som nettopp har oppdaget stemmen sin og «skravler» i ett sett. Hun er veldig blid, våken og tilstede, men når vi ammer nå er hun så nysgjerrig og skravlete at hun glemmer puppen... Flere som har det sånn nå? Slitsomt når hun heller vil skravle enn å amme/sove, spesielt på natten, så tar gjerne imot tips til å skille ammestund og skravlestund [emoji28]
 
Har desverre ingen tips, har en baby som også holder på sånt. :p Super blid og skravlet midt på natten ofte, får nesten dårlig samvittighet for å ignorere han fordi han er jo så blid og sosial. Regner med det går seg til etterhvert. :)
 
Hadde en periode med noe lignende nå nylig. Nå er han 10 uker i morgen og det har blitt bedre nå. Startet rundt uke 7-8 og varte til nå for noen dager siden. Han babla kanskje ikke så mye med puppen, men var så opptatt av alt rundt seg og kikket rundt istedefor å suge, og på natta så våkna han når jeg la han i senga etter amming og lå en stund å babla og kikket rundt i rommet. Jeg bare ignorerte han på natta også sovna han etter hvert :) Jeg brukte evigheter på dagtid på å få han til å sove fordi han ikke klarte å falle til ro slik han brukte før. For han brukte jo som regel å sovne med puppen eller i vugga nå han var trøtt. Men denne perioden så fant han ikke roen fordi det var så mye mer spennnde å bable, smile til mamma og kikke rundt i rommet. Til slutt ble han overtrøtt og skreik som bare det.. Men nå de siste dagene er vi tilbake til normalen igjen og han sover bra på dagtid og på natta :)
Jeg har ikke noen tips altså, men godt å tenke på at det sikkert går over snart! Det er visst et utviklingstrinn på denne tiden, så når jeg fant ut av det så ble det litt lettere for meg hvertfall, for da visste jeg at det var normalt og kunne regne med at det kom til å roe seg om en liten stund:)
Om hun skulle begynne å kikke rundt mens du ammer så fant jeg ut at det kunne funke å legge en gulpeklut litt over hodet (så klart ikke sånn at han var helt tildekket og ikke fikk puste altså, men bare sånn at det var litt mer begrensa hva han kunne se der han lå).
 
Min er ikke så skravlete mens hun spiser, men kan våkne om natten og ligge i sengen og småprate. Har hittil bare ignorert henne og da sovner hun av seg selv etter litt.
 
Back
Topp