Nylig tatt ut hormonspiral, hva nå?

vlkr95

Andre møte med forumet
Hei :)

Jeg tok ut min hormonspiral den 11/8. Jeg har hatt den siden rett etter jeg fødte min sønn i 2013. Da jeg hadde hormonspiralen hadde jeg ikke menstrasjon. Jeg hadde litt blødninger i ca. 6 dager, hvor det i starten bare kom bittelitt, og så utviklet det seg til litt mer, før det dabbet av igjen og sluttet. Jeg har nå veldig lyst på min nummer 2, så jeg lurer i grunn på hva deres erfaringer med hormonspiral er?

Hvor lenge etter uttak fikk du første menstrasjon? Hadde du menstrasjon med hormonspiral, og tok det lang tid etter uttak førdu ble gravid? Hadde du noen symptomer etter du hadde tatt den ut?
Jeg har kjøpt inn Clearblue eggløsningstester og graviditetstester, så jeg vil prøve å planlegge litt, men kroppen fungerer ikke alltid å planlegge som en vil, hehe :)
Noen som også har erfaringer med bruk av eggløsningtest? Gjerne i sammenheng med etter uttak av spiral.

På forhånd, tuusen mange takk for svar! :)
 
Hei :)

Denne var lagt litt feil, så jeg flytter den til Generelt :)
 
Tok ut hormonspiralen desember 2009. Fikk mensen noen dager etter uttak. Så mensen i januar. Gravid i februar.

Har null erfaring med eggløsningstester og slikt da.
 
Tok ut hormonspiralen mars i år og fikk mensen ei uke etterpå ca. Ble gravid i mai, tok en EL-test den var positiv og bang der satt spira[emoji28] Vil anbefale deg og ta en kikk inne på Vi som prøver, der er dt mange med mer erfaring da det gjelder EL-tester.
 
Ville vært forberedt på kraftige mesblødninger for en periode! Jeg hadde ikke mens på spiral, og måtte skivte overfyllte bind hver tine da mensen kom, var ikke vant til slikt siden jeg ikke har pleid å blø mye :p

Ble gravid da vi hadde prøvd 6 pp, men vi prøvde ikke det første halve året etter uttak av spiralen.
 
Åååh, nå er det 18 dager siden jeg tok ut spiralen! Har mye luft i magen[emoji28] og mensmurringer og eggløsningsmerter, men ingen tanterød enda! Blir gaaal! G-test er også negativ, noen som har hatt det som meg? [emoji28][emoji848]
 
Åååh, nå er det 18 dager siden jeg tok ut spiralen! Har mye luft i magen[emoji28] og mensmurringer og eggløsningsmerter, men ingen tanterød enda! Blir gaaal! G-test er også negativ, noen som har hatt det som meg? [emoji28][emoji848]

18 dager er jo ikke mye. Kan jo være du brygger til el nå. De første syklusene mine var lange, 35-40 dager.

Vanlig at symptomene i syklusen føles veldig voldsomme i begynnelsen også, og man har gjerne mange "gravidsymptomer" som egentlig bare er pms-symptomer og slikt, man er bare ikke vant til det og det kan bli litt ekstremt når hormonene får herje fritt.
 
Ja det er tanken jeg å har tenkt! :) trodde aalt skulle bli normalt igjen etter man tok ut spiralen jeg, da veldig mange har det sånn og det er fåtall som får problemer etter uttak. Men, alle er forskjellig så klart og det er jo en liten påkjenning for kroppen å bruke prevensjon også :)
 
Tok ut hormonspiralen i februar i år, ikke hatt mens da den var inne. Ble gravid i mars, så rakk ikke få mensen [emoji85]
 
Jeg testet positiv på søndag [emoji3] så jeg rakk heller ikke å få tanterød etter uttak [emoji3]
 
Back
Topp