Nyinnflyttet her[emoji4]

PiluttaPilutta

Elsker forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Jeg og samboeren har prøvd å bli gravid i 3 år. Vi har nå etter all denne tiden bestemt oss for å kontakte lege. Sambo har ikke ønsket det før, han har trengt denne tiden siden jeg har et barn fra et tidligere forhold.

Så kommer spørsmålene[emoji23] På tirsdag skal jeg på min første legetime. Kan noen fortelle noe om hva jeg kan forvente? Hva skjer?

Takknemlig for svar[emoji178]
 
Velkommen hit, og håper du slipper å bli her så alt for lenge ;)
Er det første time hos fastlege eller gynekolog? :)
 
Jeg og samboeren har prøvd å bli gravid i 3 år. Vi har nå etter all denne tiden bestemt oss for å kontakte lege. Sambo har ikke ønsket det før, han har trengt denne tiden siden jeg har et barn fra et tidligere forhold.

Så kommer spørsmålene[emoji23] På tirsdag skal jeg på min første legetime. Kan noen fortelle noe om hva jeg kan forvente? Hva skjer?

Takknemlig for svar[emoji178]

Hos meg skjedde det sånn : dro til fastlege og forklarte problemet mitt. Ble tatt noen blodprøver,samt vekt/høyde. Deretter sendte han henvisning til kvinneklinikken gynekologisk poliklinikk ved mitt lokale sykehus. Etter noen mnd fikk jeg time der. Det ble tatt nye blodprøver, urinprøve, celleprøve samt innvendig ultralyd og samtale etter dette. fikk utskrevet letrozol som er eggløsningstimulerende preparat, og provera for å fremkalle menstruasjon siden jeg har uregelmessige sykluser. Men før jeg kunne starte på alt dette, så måtte mannen min ta en sædprøve. For å sjekke at svømmerne hans var i OK stand. og de var vistnok superdyktige ifølge gynekologen.

Så startet jeg opp med medisiner, er innom sykehuset på syklusdag 20 og tar blodprøver. Dette for å sjekke at eggløsning faktisk er :)

bare spør dersom du lurer på noe :)
 
Takk for svar[emoji4] Legetimen gikk bra, snakket litt om syklus og tok celleprøve. I vårt tilfelle ønsker de å sjekke samboeren min først, siden jeg har et barn fra et tidligere forhold og har syklus som en klokke. Så nå venter vi bare på innkallingen hans, han må til en annen by siden de ikke sjekker dette på vårt lokale sykehus. Hvis alt var OK med han, skal jeg sendes videre til gyn. Godt å føle på at man er i gang, selv om jeg regner med dette vil ta tid og kreve tålmodighet[emoji4]
 
Back
Topp