Nye leker

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Når dere kjøper nye leker til babyen, passer dere på at han/hun ikke får flere nye på en gang? Hvor ofte gir dere i så fall en ny leke? Jeg vet noen passer veldig på dette, men vi har ikke tenkt så nøye over det ennå. Han har for så vidt ikke så voldsomt mye leker ennå heller. Han er snart 4 mnd.

Hva gjør dere?
 
Når dere kjøper nye leker til babyen, passer dere på at han/hun ikke får flere nye på en gang? Hvor ofte gir dere i så fall en ny leke? Jeg vet noen passer veldig på dette, men vi har ikke tenkt så nøye over det ennå. Han har for så vidt ikke så voldsomt mye leker ennå heller. Han er snart 4 mnd.

Hva gjør dere?

Skikkelig bra tråd! Lurer også på dette! Og lurer også på hvilke leker dere har til de små? Jeg har fryktelig lite enda! [emoji28]
 
Vi har veldig lite leker. Tenker at det er begrenset hvor mye de trenger også. Hun blir jo ofte like fascinert av hånda mi som av rangla [emoji23] prøver å være litt miljøbevisst også, og kjøper derfor ikke så mye unødvendig.
 
Babygym og de avtagbare lekene på den elsker han her [emoji4] Har en favoritt han ser mest på og prater med også [emoji3] Kan ikke ha på så mange på en gang på den,- da blir han frustrert. De trenger visst ikke så mange leker, liker å se på sine favoritter gang på gang, og behøver ikke introdusere mye nytt så ofte har jeg hørt.
 
Last edited:
Her kommer storesøster med "nye" (sine) leker hele tiden, så her blir det mye nytt. Visste ikke at det var "feil" :)
 
Vi har babygirl og de avtakbare lekene der, en rangle, og en fargerik treleke til å henge opp, og noen bamser. Så har vi hund, katter, brusbokser, esker... Hun fascineres lett av ting hun får øye på. Hun leker ikke med hund, katt, brusbokser etc.

Blir ikke nye leker før behovet melder seg
 
Her er det babygym, masse rangler og bamser. Men han leker kun med det som er på babygymmen og kanskje 3-4 andre leker utenom. Han har sine favoritter :)
 
Her kommer storesøster med "nye" (sine) leker hele tiden, så her blir det mye nytt. Visste ikke at det var "feil" :)

Mente ikke å si det var feil, kanskje heller "ikke nødvendig" Korrigerer fra "bør" til "behøver" [emoji3]
 
Mente ikke å si det var feil, kanskje heller "ikke nødvendig" Korrigerer fra "bør" til "behøver" [emoji3]

Å det går helt fint, hadde bare ikke hørt det før. Men de kan kanskje bli overstimulert?
Isåfall er jeg redd vi ikke greier å unngå det uansett med storesøster i hus. :p
 
Babygym og de avtagbare lekene på den elsker han her [emoji4] Har en favoritt han ser mest på og prater med også [emoji3] Kan ikke ha på så mange på en gang på den,- da blir han frustrert. De trenger visst ikke så mange leker, liker å se på sine favoritter gang på gang, og behøver ikke introdusere mye nytt så ofte har jeg hørt.
Høres veldig kjent ut. Min elsker også lekene fra babygymen, og prater gjerne med et par av dem. Til hans forsvar så er de "dukker", med et ansikt å prate til;)
Han viser lite interesse for rangla jeg nettopp kjøpte. Interessant det du skriver om å ikke ha for mange på en gang. Jeg har ikke tenkt så nøye over det, men jeg skjønner nå at det kan være noe i det.
 
Back
Topp