Nybakt mamma? På tide å slanke seg!

  • Trådstarter Redaktør Karine
  • Opprettet
R

Redaktør Karine

Guest
Hei!

Nybakte mødre får reklame for slankekurs sammen med annet babysnop i en av de mange gratis-pakkene med babyutstyr og reklamemateriell.

Dette reagerer jeg kraftig på. Jeg mener fokuset hos nybakte mødre bør ligge hos babyen den første tiden, ikke på egen kropp. Dessuten kan det være direkte skadelig for babyen at mor slanker seg i ammeperioden. Les hvorfor her:

http://www.babyverden.no/blogg/Sjefredaktor-Karine-Nass-Frafjord/Nybakt-mamma-Pa-tide-a-slanke-seg/

Hva synes dere?
 
Ja, Gud forby om man veier noen kilo over etter fødselen. Det er en skam å ikke hive seg på tredemølla dagen etter du har født for å få tilbake kroppen etter svangerskap. Babyen er jo prioritet nummer to.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Syns ikkje det var noko særlig å få dette. Like ille som å bli oppringt av foreningen mot krybbedød like etter fødsel...
 
Synes ikke noe om dette i det hele tatt, la folk komme til hektene igjen etter et svangerskap og fødsel.
 
Helt tragisk. Barselstiden får man aldri igjen, så ville aldri fylt den med noe annet enn masse kos, amming, bleieskift og ro hjemme
 
nei, ærligtalt! Tragisk! babyen kommer først! Dessuten de fleste mister en del kg av seg seg av amming, trilling,bæring av baby. Bare tull å fokusere på slanking i ammeperioden eller babyperioden generelt med eller uten amming. Babyen kommer først, som sagt! Og om man har etparkg for mye har man resten av livet å gjøre noe med det. Er så lei kroppsfokus og slankepress. Er mange som litt vel kroppsfiksert, la nå dem få fred og tenke på noe annet i babyperioden. Og når det i tillegg er helsefarlig for babyen så sier det seg selv!!
 
Altfor stort press på oss mödre å väre "perfekte". Syns det er kjempedumt!
Tar selvfölgelig vare på kroppen min, men nå skal man ikke ha 1 kg extra engang o_O
 
Det er helt idiotisk og så bak mål som det går an å få det med å få slike kuponger og det presset.
Babyen er 1. prioritert så da er det viktig at man lærer å ikke bry seg om hva andre mener om en. Det er ALLTID noen som skal bry seg om ting de ikke har noe med og kroppen din etter fødsel har ingen andre enn du noe med.

Jeg fødte for 2,5 år siden og har gått ned hele 5 kg! Folk mener at jeg burde vært kvitt fødselsvekta, men jeg tar det når jeg tar det. Jeg er ikke tjukk, men kunne gått ned resten hvis jeg hadde jobbet for det, men gidder ikke forhaste meg. Veier så mye som 8 kg. mer nå enn før fødsel og da klaga jordmora på at jeg var for tynn. Nå har jeg mer enn nok med å være sammen ungen når vi kommer hjem fra 100% jobb og bhg. og når hun er i seng kl. 20 er det ekteskapet som er viktig for meg å pleie, ikke å løpe ned treningssenteret.
 
Jeg tenker ikke over slike ting engang. Så jeg bryr meg kanskje ikke?

Men etter 9mndr nærmest sengeliggene gleder jeg meg veldig til å trene igjen. Har ikke gått opp noen kilo, men har mistet alt av kondis og muskelmasse.
 
Liker ikke det presset der. Gikk opp ganske mye, men er sjenerelt lat og liker å kose meg. Då ingen trening eller tenking på hva jeg eter. Men har gått ned 6 kg for det( bare 7 igjen). Har kost meg i sola og gått turer når hu skal sove. Jeg synes det skal synes at man har fått barn, ikke at det ser ut som om man er trillepike eller noe. Er kjempe fornøyd med å veie litt for mye siden det er så god og fantastisk grunn for det. Veide en gang 39kg og er stor motstander av slankepress. Føler med friskere med mine 62 kg( er bare 158 cm)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg hadde nok ikke lagt særlig merke til den reklamen jeg, bare kasta den rett i søpla, men er enig i at dette bli rfeil fokus. Jeg kunne aldri finne på å aktivt slanke meg mens jeg ammet og presset på nybakte mødre er da stort nok fra diverse hold uansett, så man trenger vel ikke å få kropps- og slankepress i babypakkene!!
 
Neineineineinei!!!

Hva er det som feiler samfunnet vårt i dag?! Ha fokus på slanking i stedet for barna? Kjenner jeg blir mektig provosert. I dag har babyer blitt trofèer og dukker virker det som! At å få barn er mote og at hvis du kan ha perfekt kropp når du har barn, så får du status.

Dette samfunnet.. Fy faen. Kjenner jeg gir opp trua på menneskeheten.

Trening er nemlig ikke alltid en del av et menneske sitt liv. Noen fokuserer heller på å pleie ekteskapet/samboerskap utenom baby. Noen fokuserer kanskje på en hobby, slik som strikking, tegning, maling.

Jeg føler at samfunnet prøver å gi dårlig samvittighet til dem som velger å ikke trene. Jeg har to babyer på fulltid og jeg har IKKE tid å trene. Jeg har tid til barna mine og litt vennebesøk. Og jeg lever godt med dette.

Etter hvert når barna blir eldre, kommer jeg til å få bedre ting til andre ting, ja. Og å løpe ned på treningssenter kommer ikke til å være prioritert. Dette betyr ikke at jeg er en lat og slapp faen som ikke tar vare på seg selv, slik som vårt samfunn får folk til å føle om de ikke trener.

Nei, fysj!! Drittlei av samfunnspress. Og dette gjelder alt fra slanking til mat til ammepress.

Gi faen.
 
Dette blir for dumt :/
 
Back
Topp