Ny start & nye muligheter! (Men slik ble det ikke... Sambo med lymfekreft)

Thatoldcarlady

Glad i forumet
Hei hei, der ute :happy:

Tenkte det var på tide å gå innpå Babyverden igjen, og finne forum sidene å taste inn noen ord på min dagbok.
Det er en stund til vi skal prøve enda, grunnen er rett å slett pga jobben til samboer (han vil vær der til fødselen).
Men! Det blir utrolig spennende, og vi gleder oss kjempe masse.

Litt om meg:
Bikker snart 32år, har 2 fra før og har vært gift tidligere.
Ting ble ikke sånn man hadde håpet på, og etter utrolig mange år med barnefar tok jeg avgjørelsen og gå ifra han.
Ting var VELDIG tøft og hardt... Heldigvis har vi gode samtaler og fungerer godt for våre felles barn nå.
Og jeg kunne ikke hatt det bedre!

Jeg skulle vel "leve litt livet" og vær singel og skulle da aaaldri ønske å få flere barn.
Hehe men det ble noe helt annet når jeg traff min Sjelevenn, det var BANG første gangen vi treffest.
Han har selv ikke barn men, har blitt en fantastisk flott resever Pappa til mine små. Evig takknemlig.

Physical attractions are common, but real mental connection is rare.
So if you find it, hold on to it.
It's crazy how to souls can be so much like and get that mentally and spiritually connecting from the first day, and you know in your gut that you've found The One....
I've been totally comfortable around him since day one, and the electricity feel are there just when you look at him.
We say the same words, finish the other's sentences, think/see the same, you don't have to say anything for they know already what you are thinking.

Tok sin tid før man tør å ta steget, men jeg er glad jeg gjorde det og fikk mange erfaringer rikere.
Jeg tror rett å slett man må prøve mye her i livet, før man får nye muligheter og karma finnes.
Nok prating. Vi gleder oss masse masse, og enn så lenge blir jeg å skrive litt i dagboken min å vær aktiv på forumet.
Håper å bli kjent med mange andre her inne. Lykke lykke til, til dere alle sammen:love7
 
Føler vente tiden er laaang... Og vi gleder oss sånn til prøvingen :)
Har heldigvis mye å se frem til før p.pille slutt, blir mye reising så det er godt å "ha noe å se frem til" før den tid :p
 
Vente tiden tok BRÅTT en slutt...
Samboer har kreft, vi starter prøvinga nå.
Dag 2 uten cerazette, vi håper vi klarer de selv før cellegift og stråling begynner.:happy:
 
5dager uten cerazette og ingen tante rød enda.
Tar EL tester 2-3hver dag og jeg ser en liiiten skyggestrek i dag.
Tar en ny om 2dager om ikke TR har kommet ;)
Da jeg var på UL 8 februar, spurte hun om jeg hadde nettopp hatt TR men, siden jeg gikk da på cerazette har jeg 0 peiling.
Hadde ikke blødninger på dem, så mulighetene er vel der at jeg straks har EL.
 
1uke siden jeg sluttet med cerazette.
Hatt stikkeprikking ved navelen tors-lørdag og rar utflod igår.
Tror jeg begynner å få EL siden testene blir sterkere for hverdag?
 

Vedlegg

  • 20160222_115645.jpg
    20160222_115645.jpg
    757,6 KB · Visninger: 144
Hadde nok EL tirsdags kveld - torsdags morgen.
Mange symptomer før og etter, så jeg har god tro at lille spiren sitter.
Kunne ikke passet bedre :)

På mandags morgen drar vi til Trondheim og sambo begynner med cellegift og strålinger.
Tante rød har IKKE kommet enda, så blir å ta en test neste helg.
Hormonene går sent å produsere her, har ikke slått ut før 5-6uker på vei, så om ikke TR kommer neste helg heller så får det testes den 12 igjen... SPENNENDE!:happy:

Hadde passet så bra nå, har vi noe å se frem til nå i denne tøffe tida:Heartblue
 
Hadde nok EL tirsdags kveld - torsdags morgen.
Mange symptomer før og etter, så jeg har god tro at lille spiren sitter.
Kunne ikke passet bedre :)

På mandags morgen drar vi til Trondheim og sambo begynner med cellegift og strålinger.
Tante rød har IKKE kommet enda, så blir å ta en test neste helg.
Hormonene går sent å produsere her, har ikke slått ut før 5-6uker på vei, så om ikke TR kommer neste helg heller så får det testes den 12 igjen... SPENNENDE!:happy:

Hadde passet så bra nå, har vi noe å se frem til nå i denne tøffe tida:Heartblue
Håper spiren sitter så dere har fin motivasjon med dere inn i den tøffe tiden! Heier på spire og dere :happy:
 
Vi var på kino i går kveld, jeg fikk plutselige smerter i "eggstokkene" en "pulserende/dunkende" smerte akkuratt som muskelen hadde fått seg en skikkelig strekk/riving.. Kom på at dette har jeg hatt i de 2 andre graviditetene.:rolleyes:
Jeg er ganske sikker på at jeg er gravid.. Nærmere 90% for jeg synes det er veldig rart ikke TR har kommet

Forgje søndag hadde jeg en liten "blødning" det kom i hvert fall brunt slim på do pappiret, og tanken slo meg at det er "festeblødning" så jeg tror faktisk at jeg er 3uker på vei... Blir spennende å se :)
Har også hatt utrolig mye luft i tarmene, voldsomt til et orkester har vært i magen min:joyful:
Sover som en stein om natta og gjerne 8-9timer sammenhengende.
Har hatt lett kvalme og får sure oppstøtt...

Tilfeldigheter? Vet ikke, men utrolig spennende!:happy:
 
Vi er nå ankommet sykehuset og er på dag 2.
Fikk tilbud om nedfrysing av spermie.
Men sambo vil heller avgjør til "han der oppe".:angelic:

Er jeg gravid er det fantastisk, om ikke er han så heldig å ha 2 bonus barn.
Så tar vi det heller som de kommer, blir han nå steril så var det ei meining med det å.

Jeg fårstår han veldig godt, hadde tenk det samme og ikke fått til å få ut noe i så stressa forhold og "press".

Så vi tar det som de kommer, tok test idag jeg synes å se en svaaak skygge strek.
Kan vær ønske tenking:rolleyes:

Tester igjen mot helga:happy:
 
Vi ankom St olavs på mandag. Sambo har tatt 10 undersøkelser og prøver idag fikk vi vite alt.:sorry:

Krefta har spist seg på marg, skjelletet og levra også. Det er fortsatt Lymfekreft type hodkins men det er mye sykdom desverre.. Begynner med cellegift idag. Positive er at han er så oppegående for mange med slike diganoser er sengeliggende pga skjelettet. Så der har vi igjen for fjellturene og gå turer å ikke minst fisker yrket has:happy:

Det 3 kurer hjemme før vi drar tilbake til Trondheim, tar nye prøver og får vite om det er på samme stadie eller har gått ned. Så vi vet ikke noe før om 2mnd etter å testet med cellegift kurene..:(
Verre en hva vi trodde men igjen.. Hodkins er gode prognoser iforhold til andre type lymfekreft.

Så nå er det for meg å vær steike positive og holde han oppe:happy:
Tungt? Ja! Men han får faen ikke dra ifra meg! Endelig funnet sjelevennen min. Tilfeldig? Nei jeg tror ikke det.

Det var en mening at vi skulle finne hverandre ellers så hadde han ikke gadda å kjempet. Og e håper han har mer å kjempe for nå... E er nok gravid og er 3uker på vei:D
Det skimter svaaak skygge strek og jeg har så mange symptomer som jeg har hatt i de 2 andre svangerskapene:shy:

Om dere ser der med en liten prikk?
Der skimter man en svak strek, ser best på venstre bildene om du zoomer inn:love017
12809766_1063420887051140_4141283156774347277_n.jpg

Den med en liten prikk er for morgen urinen igår og den andre fra tirsdagens ettermiddag. Tar ny test til helga igjen.

Ville bare få ut noen ord til dere... Ord blir fattige..
Nå skal jeg holde han oppe, dette skal vi knuse!:thumright
 
Vi ankom St olavs på mandag. Sambo har tatt 10 undersøkelser og prøver idag fikk vi vite alt.:sorry:

Krefta har spist seg på marg, skjelletet og levra også. Det er fortsatt Lymfekreft type hodkins men det er mye sykdom desverre.. Begynner med cellegift idag. Positive er at han er så oppegående for mange med slike diganoser er sengeliggende pga skjelettet. Så der har vi igjen for fjellturene og gå turer å ikke minst fisker yrket has:happy:

Det 3 kurer hjemme før vi drar tilbake til Trondheim, tar nye prøver og får vite om det er på samme stadie eller har gått ned. Så vi vet ikke noe før om 2mnd etter å testet med cellegift kurene..:(
Verre en hva vi trodde men igjen.. Hodkins er gode prognoser iforhold til andre type lymfekreft.

Så nå er det for meg å vær steike positive og holde han oppe:happy:
Tungt? Ja! Men han får faen ikke dra ifra meg! Endelig funnet sjelevennen min. Tilfeldig? Nei jeg tror ikke det.

Det var en mening at vi skulle finne hverandre ellers så hadde han ikke gadda å kjempet. Og e håper han har mer å kjempe for nå... E er nok gravid og er 3uker på vei:D
Det skimter svaaak skygge strek og jeg har så mange symptomer som jeg har hatt i de 2 andre svangerskapene:shy:

Om dere ser der med en liten prikk?
Der skimter man en svak strek, ser best på venstre bildene om du zoomer inn:love017Vis vedlegget 164499
Den med en liten prikk er for morgen urinen igår og den andre fra tirsdagens ettermiddag. Tar ny test til helga igjen.

Ville bare få ut noen ord til dere... Ord blir fattige..
Nå skal jeg holde han oppe, dette skal vi knuse!:thumright
Grusomt, har ikke ord! Håper han blir frisk❤️ hadde vært fantastisk om du var gravid akkurat nå, unner dere det.. Lykke til! :)
 
Grusomt, har ikke ord! Håper han blir frisk❤️ hadde vært fantastisk om du var gravid akkurat nå, unner dere det.. Lykke til! :)

Nei det er dessverre ingen ord for det... Kreft er grusomt.. Dessverre så er det hele 1 av 3 som kan få det.
Han SKAL og må bli frisk:happy: Han tar cellegifter hver 14dag nå, og oppfølginger hver uke på lokale sjukehuset.
Om 2mnd er det tilbake til St. Olavs da, får vi vite hvordan det står til med kreften igjen.
Tusen :Heartred takk for det:shy:
 
Tok en ny test i dag... Selvfølgelig var den negativ og fortsatt en svaaak skyggestrek.
Jeg vet jeg gjør det verre for meg selv... Det å drive å teste å teste:sorry:
Men jeg klarer ikke å la vær, kan det ikke bare komme en GOD nyhet nå til oss liksom..
Jeg skal prøve å la vær å teste mer til onsdag IHVERTFALL:hilarious:
Da er det akkuratt 2uker siden EL og nesten 4uker siden jeg sluttet med cerazette.
Er så utrolig merkelig ikke Tante rød har kommet etter pille slutt, gjort det før og ikke minst om jeg var så uheldig å glemme en pille på brettet, da spottet jeg i flere dager etterpå.:shifty:
 
Tok en ny test i dag... Selvfølgelig var den negativ og fortsatt en svaaak skyggestrek.
Jeg vet jeg gjør det verre for meg selv... Det å drive å teste å teste:sorry:
Men jeg klarer ikke å la vær, kan det ikke bare komme en GOD nyhet nå til oss liksom..
Jeg skal prøve å la vær å teste mer til onsdag IHVERTFALL:hilarious:
Da er det akkuratt 2uker siden EL og nesten 4uker siden jeg sluttet med cerazette.
Er så utrolig merkelig ikke Tante rød har kommet etter pille slutt, gjort det før og ikke minst om jeg var så uheldig å glemme en pille på brettet, da spottet jeg i flere dager etterpå.:shifty:
Sender deg en god klem og håper for dere at gode nyheter er underveis:)
 
Jeg klarte ikke å vente til imorga, og tok en test i dag!:hilarious:
20160308_095949.jpg

Åååh HERREGUUUD sier jeg bare!!!:wideyed:
Jeg har ledd og grene om hverandre og tror ikke det er heeelt sant enda...
Kommer til å ta flere tester til de er like sterke:happy:

Fy flate altså... Slutter med cerazette 15februar pga sambo fikk vite han har lymfekreft.
Kommer til St.Olavs og det er verre en hva de trodde, og han kommer til å bli steril...
Tok sin første kur på torsdag.. Haha har vi virkelig klart det!?

Var vi virkelig så heldige!??? Finnes det mirakler?:angelic:
 
Det ble en kortvarig HURRA følelse...:sorry:

På tirsdagen begynte jeg å spotte, og da jeg stod opp på onsdag hadde Tante rød kommet:(
For godt til å vær sant jeg vet, var nok for tykke vegger til at noe egg kunne feste seg.
Men men... Da har jeg i hvert fall fått vanlig mensen, og kan begynne å "regne" på syklusene mine.

Var en merkelig visit av Tante rødo_O
Var bare 2 dager med friskt blod, men så lite at det ble bare OB og natt bind for å vær sikker når man sover.
Også var det brunt og avsluttende.. Hadde sex 2 ganger i perioden og det fram provoserte det så da ble det friskt blod også avtok det igjen... Så tanken slo meg at det kanskje var festeblødning, og tok en test i dag tidlig siden det er nå dag 2 uten blødning, men nei ikke noe tydelig igjen, så nei det var nok bare Tanta som kom og for.:hilarious:

Så det blir en skikkelig periode neste gang, for jeg bruker nemlig å ha en myyye lengre periode enn dette.
Så dette har jo vært en drømme menstrasjon haha :p

Jaja... Nå får vi bare ta ting som det kommer, sjangsene nå er jo VELDIG liten og han er mest sannsynligvis steril.
Men vi får ta det som det kommer og sjangsene nå, er jo at fosteret vil få misdannelser også i ettertid når han er ferdig med cellegiften.. Men vi vil få godt med oppfølging med både ultralyder og fostervannsprøver, så den sjangsen tar vi.:shy:

Det sies at 1 av 20 personer kan få misdannelser, men det er genfeil som sammenvokste fingrer og tær f.eks som lar seg opperere... Men den tid den sorg tenker vi, så får vi ta avgjørelser når den tid kommer.

UANSETT! Jeg håper vi en dag klarer det:happy:
 
Back
Topp