Nusser dere barna på munnen?

Har ikke gjort det foreløpig. Eldste er to år og 2 mnd.
 
Har ikke barn helt enda(men snart) og jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Kyss på kinn og panne osv i stedet. Jeg ser på kyssing på munnen noe som kjærester gjør.

Men selvfølglig, om ungen gir meg et kyss på munnen skal jeg selvfølgelig ikke avvise, men kunne kanskje sakt etterpå at det er jo noe kjærester gjør eller noe[emoji28]
 
Nei, gjør ikke det. For meg blir det ikke naturlig. Nusser kinn, panne, nese, halsgrop osv. Hender jo det kommer ei våt tunge, men enten så snur jeg diskré kinnet til og sier «takk for nussen» og rekker jeg ikke det så gjør jeg ikke noe stort nummer ut av det. Men vått er det jaggu!! [emoji23]
 
Når de er små,rundt 2-3 år så syns jeg det er søtt OM de tar initiativ selv... gjør det aldri på andres barn om ikke de spør eller planter en på meg selv... aldri initiativ fra meg..
 
Har ikke barn helt enda(men snart) og jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Kyss på kinn og panne osv i stedet. Jeg ser på kyssing på munnen noe som kjærester gjør.

Men selvfølglig, om ungen gir meg et kyss på munnen skal jeg selvfølgelig ikke avvise, men kunne kanskje sakt etterpå at det er jo noe kjærester gjør eller noe[emoji28]

Enig :)
 
Ja! Vokst opp med suss på munn. Spør først om jeg kan få en nuss før vi skilles for dagen eller så kommer hun selv og nusser.
 
Jenta mi har begynt med det også. Tror hun tar etter oss voksne. Hun planta et klissvåt kyss på leppene mine for litt siden.
Jeg kysser henne på panna, kinnet og halsen. Når jeg kysser henne på halsen smiler hun ekstra mye og innimellom kommer den fineste latteren bare et lite barn har. Hun er 11mnd.
 
Ja... gjorde det samme med mine foreldre i barndommen. Det var aldri vanskelig for meg å skjønne at man ikke gjorde det med «alle» fordi.
 
Jeg har inntrykk at alle gjør det men ikke oss. Aldri gjort når de var små og hvertfall ikke nå som de er 9 og 10 år. De synes selv det er ekkelt og vil ikke at vi gjør det.

Sier ikke at jeg elsker de heller, men de får høre at jeg er glad i deg mange ganger om dagen.
 
Jeg pleier ikke susse barna på munnen, har hendt at de to minste har gjort det på meg, men mannen min er helt imot slikt, tror det er fordi han ikke er vant med det, han har aldri sett sine foteldre kysse.

Jeg susser masse på de andre steder i fjeset:) eller ikke eldste, hun er litt reservert av seg, hun foretrekker en klem, så da må det respekteres:)
 
Jeg våknet nettopp til tidenes våte nuss på munnen ifra ungen og fekk jo nesten sjokk. Tror han har tatt etter hva mamma og pappa gjør.
Jeg har sagt at jeg aldri skal nusse barnet på munnen nusser han jo på panna og sånt men aldri munnen.
Men gjør dere det? Er det vanlig lissom?

Nei det gjør jeg ikke.
 
Faller meg ikke naturlig å gjøre det, men gjør meg ingenting om barna nusser meg på munnen. Eldste på 3 har aldri vært noen nusser, men det har hendt et par ganger. Lillebror er bare to mnd så han gurgler for det meste bare [emoji14]
 
Når hun var yngre så gjorde jeg det. Nå er hun 5 og kysser bare på kinnet :)
 
Vi nusser ikke barna på munnen, men det skjer jo at vi får en nuss. Avviser ikke ungen, snur kinnet eller nesa til, om det ikke er mulig gjør vi ikke noe stort nummer ut av det. Forklarer at det er kjærester som nusser på munnen, men at jeg mer enn gjerne vil ha både klemmer og nuss på kinnet, i panna osv :)
 
Ser det er mange som gjør det. Jeg er ikke vant med det fra egen oppvekst. Vi nusser ikke barnet på munn.
 
Back
Topp