Nummer to - lenge før planlagt

Håper Vitex har effekt. :) Pleier ikke å ha så stor tro på sånt jeg heller, men det skader i alle fall ikke å gi det et forsøk.
 
Blir spennende å se hvilken effekt det får.

Ja det blir det ansolutt! Kosta bare 140 kr for 100 kapsler, så går heldigvis ikke konkurs hvis det viser seg at det ikke har noen effekt. Men hadde jo vært tidenes quick fix hvis det funker :D
 
Håper Vitex har effekt. :) Pleier ikke å ha så stor tro på sånt jeg heller, men det skader i alle fall ikke å gi det et forsøk.

Nei jeg har heller ikke tro på slike ting, men så var det så veldig mange positive tilbakemeldinger når jeg googla. Men ofte er det vel slik at man skriver noe om slike ting hvis det funka/tror at det funka, og ikke tenker så mye mer på det hvis det ikke funker. Men jeg skal oppdatere uansett om det fungerer eller ei :D
 
Ikke så mye nytt og melde herfra. Stille og rolig helg. Tenker utrolig mye på å bli gravid og drømmer om det også. Kjenner på en slags desperasjon.

Har tatt Vitex i noen dager nå og i helga så har jeg merka en utrolig sexlyst(sorry detaljer :p ) som det er mange år siden jeg har kjent på samme måte :hilarious: Klager ikke på det altså! Lurer på på om det kan være Vitexen eller om det bare er placebo.

I morgen starter jakten på EL. Har kjøpt meg digital, så hvis jeg starter i morgen så har jeg lagt inn at jeg skal ha 2 dager ekstra å gå på hvis EL skulle bli enda senere enn de forrige syklusene. Håper at EL kommer tidligere enn CD 19 denne gangen, selv om det betyr at den kommer midt oppi besøk vi får som skal være her en del dager. Men men, det får man bare løse :joyful:

Vær en tur på kirkegården og tent lys for jenta vår i dag, det var fint ❤️
 
Lykke til med eggjakten!

Så koselig å tenne lys
 
Tror jeg har bestemt meg for å ta en liten pause fra forumet. Blir så utrolig stressa av å lese om alle som mister/alle som sliter med å gravide, og jeg er så utrolig stressa i utgangspunktet.. Klarer jo ikke å la vær og lese de trådene heller :p Så da tror jeg at jeg tar meg en liten pause frem til IKM. IKM er jo ikke før 17 november. Så hvis testene skulle bli positive innen da så kommer jeg nok innom! :D

Skal selvfølgelig oppdatere om Vitex hadde noen virkning også når jeg har gått på det i en syklus :)
 
Lykke til. Håper en pause gjør godt. Satser på positiv oppdatering fra deg etter hvert.
 
Tenker på deg, og håper du har noen gode dager iblant ❤️ Klem
 
:Heartred:Heartred
 
Håper dagene farer vel med deg.
 
Så søte dere er som er innom og skriver ❤️

Nå har jeg hatt en lang pause, som jeg tror har vært lurt for meg. Av en eller annen grunn så blir jeg superstressa av både å lese om de som sliter med å bli gravide og de som mister.. Så tror jeg skal prøve å trappe ned lesinga på alle mulige tråder her inne, og mest oppdatere dagboka mi(så jeg har noe å se tilbake på). Kommer selvfølgelig til å følge med på dagbøkene deres og :D

Jeg skrev jo at jeg skulle oppdatere dere på prosjekt Vitex, så tenkte å gjøre det nå.

Først en liten oppsummering på hvordan syklusene mine har vært før denne. Har jo bare tre ordentlige sykluser å sammenligne med, men de har vært ganske like. Har brukt EL-tester alle sykluser, så da går jeg ut i fra at EL har vært dagen etter positiv test da jeg har testet på nytt dagen etter og fått negativ test(både brukt Clearblue med smily og strimmel for å se om den blir negativ).

Syklusene mine har vart 28-29 dager.
Spotting 1-2 dager før mensen.
Positiv EL-test på CD 18 - EL CD 19.
Veldig lite EL-slim.
Kvalm i lutealfasen.

Jeg starta på Vitex på CD 2 eller 3. Tok en kapsel på morgenen, ca en time før frokost. I tillegg til det så har jeg tatt en b-vitamin tablett, en folattablett og en pyridoksin(B6) tablett hver dag.

Etter noen dager med Vitex så kjentes det ut som brystene ble mer fyldige/tunge(klager ikke, de var litt slappe etter å hatt melk i sommer). I dagene før EL så hadde jeg masse EL-slim! Og generelt mye mer utflod hele syklusen, og det har jeg ikke hatt tidligere sykluser(vet ikke om det er positivt eller negativt men).

Positiv EL-test kom på CD 16 og EL kom da CD 17, to dager tidligere enn de andre syklusene! Dessverre så klaffet det ikke og spottingen startet CD 27 og varte i 2 dager, så 28 dager syklus denne gangen.

Men det betyr at lutealfasen har økt fra 9 og 10 dager til 11 dager denne syklusen. Jeg var heller ikke kvalm i lutealfasen(det kan visst tyde på progesteronmangel).

Det er jo ikke positivt at jeg fortsatt spotter i 2 dager, men synes det er et positivt tegn at lutealfasen har økt med en dag.

Nå er det jo helt umulig å si om det har med Vitex og B6 å gjøre, eller bare er helt tilfeldig og at kroppen fortsatt tilpasser seg etter fødsel i sommer. Men jeg tenker å fullføre boksen med Vitex(100 tabletter) og fortsette med b-vitaminene jeg tar. Håper selvfølgelig at jeg slipper å fullføre Vitexen da ;) Man skal slutte med en gang man får positiv test!

Ellers så går nå dagene. Har hatt en ganske tung periode nå egentlig. Har prøvd å stresse ned med tanke på prøvinga, og da hjelper det veldig å ikke lese noe om andre som prøver. Forrige PP var jeg suuuuperstressa pga det mens nå har jeg klart å roe ned litt føler jeg. Så håper også at det skal hjelpe.

Å bli gravid føles så fjernt og helt uoppnåelig. Og veien fra å prøve, bli gravid, være gravid og at man skal få med seg premien hjem på slutten er helt fjernt og kjennes ut som aldri kommer til å skje. Og hvis det skjer så kommer det til å bli verdens lengste måneder...

Håper det går bra med dere som titter innom her, jeg sniker i deres dagbøker også :D
 
En god klem til deg og.
Spennende ift Vitex' da. Ser jo ut som det har litt effekt.
 
Godt å høre syklusen begynner å komme seg. Jeg hadde jo også kort lutealfase de første gangene etter fødsel, og i den tredje med over 10 dager LF så satt spira igjen, på tross av litt ymse hindringer. Håper den sitter snart hos deg også, og at alt går bra denne gangen. :Heartred:Heartred
 
En god klem til deg og.
Spennende ift Vitex' da. Ser jo ut som det har litt effekt.

Ja, det skada hvertfall ikke! Og ventetiden i syklusen er jo lang, så da føler jeg at jeg gjør noe nyttig mens jeg venter :p

Godt å høre syklusen begynner å komme seg. Jeg hadde jo også kort lutealfase de første gangene etter fødsel, og i den tredje med over 10 dager LF så satt spira igjen, på tross av litt ymse hindringer. Håper den sitter snart hos deg også, og at alt går bra denne gangen. :Heartred:Heartred

Ja, veldig greit at det går i riktig retning! Og det er jo samma om det er Vitexen eller kroppen selv som fikser det, så lenge ting funker :D Håper jeg er lile heldig som deg :) Gratulerer med 12 uker! ❤️
 
Viktigst at det funker ja, ikke hvorfor.
 
Ja, veldig greit at det går i riktig retning! Og det er jo samma om det er Vitexen eller kroppen selv som fikser det, så lenge ting funker :D Håper jeg er lile heldig som deg :) Gratulerer med 12 uker! ❤️

Ja, det spiller jo virkelig ingen rolle om det er det eller kroppen sjøl. Håper du følger i samme spor som meg nå. :Heartred
Takk. :)
 
Her kommer jeg igjen :p Lang pause igjen!

Er 10 DPO i dag. Er denne dagen jeg pleier å begynne og spotte.. Tok en test(greit, tok tre, en når jeg stod opp, en når jeg kom fra jobb og en på kvelden) i går og jeg synes jeg kunne skimte en strek på de, men kun når jeg holdt de i spesielle vinkler :p

I dag tok jeg en ny test og der synes jeg at jeg ser streken enda mer, men ikke så lett å få med på bilde. Synes den vises litt bedre når jeg redigerte fargene litt. Er så utrolig spent i dag og kommer til å bli så utrolig skuffa hvis spottinga starter i dag... Så håper virkelig at det som evt er, utvikler seg. Har hjemmekontor i dag så har allerede vært på do 5 ganger fordi det kjennes ut som mensen kommer, selv om mensen i utgangspunktet ikke skal komme før fredag :p

Hva tenker dere? :)
A73C6057-A1BF-43B1-864D-1D309754CD2C.jpeg BEA7CEF3-0A3A-4937-A126-256057615DD3.jpeg
 
Ååå, jeg synes det ser lovende ut ❤️❤️
Håper streken blir enda sterkere snart!!
 
Ser en strek, og jeg syns den ser rosa ut - krysser fingre for at den blir sterkere!! :Heartpink

Teste igjen ikveld? :D
 
Ååå, jeg synes det ser lovende ut ❤️❤️
Håper streken blir enda sterkere snart!!

Jaaa jeg og! ❤️
Ser en strek, og jeg syns den ser rosa ut - krysser fingre for at den blir sterkere!! :Heartpink

Teste igjen ikveld? :D

Det vurderes! :D Men jeg har bare tre strimler igjen, så vet ikke om jeg burde spare til i morgen... Kjøpte meg(av en eller annen grunn) 4 digitale som jeg fikk i posten i går. De billige fra babyplan, så har jo de også til de neste dagene. Men hvis spottinga ikke har starta i kveld så tror jeg ikke at jeg klarer å la vær :p
 
Back
Topp