Nummer to - lenge før planlagt

Kjære deg ❤️
Skjønner godt at du fortsatt har det veldig vondt og at det krever mye både fysisk og psykisk. Og det er ikke mye som skal til før man er tilbake i tapsøyeblikket, og sorgen er der med full styrke.
Det er viktig å gi kroppen og psyken den tiden som er nødvendig for å komme seg litt til hektene igjen. Ikke krev for mye av deg selv, og om det er for tidlig å jobbe 100% er det ikke noe nederlag.
Jeg begynte også å trene litt etter fødsel, og hadde store planer om å trene regelmessig på senteret. Det gikk bare ikke for min del, men jeg gjorde litt yoga hjemme i stua noen dager i uka.

Håper det gjør godt med samtaletimen. Skjønner godt at det er slitsomt, jeg er ofte helt utkjørt etter å ha vært på sorggruppemøte eller annen samtale om jenta vår, og i blant varer det også til neste dag.

Sender deg en stor klem og håper noen gode dager kommer snart ❤️❤️❤️
 
Ikke rart det er tungt og slitsomt. Det er ikke nederlag å lytte til kroppen din. Det er helt ekstremt det du har vært gjennom. De sier at det første året er verst, men hvor lenge sorgen er ekstrem vil uansett variere.
Lytt til kroppen din og ta vare på deg selv så godt du kan. Stor klem
 
Tusen takk for fine ord ❤️

Dagene etter torsdag har heldigvis vært bedre :)

På fredag tok jeg en EL-test pga det som minnet om EL-slim, den var så negativ at man nesten ikke så streken en gang og jeg har jo ventet på mensen i 1,5 uke, så da tenkte jeg at det bare var tilfeldig. Etter å ha levd 6 mnd i sølibat(ble ikke så mye action de siste månedene av graviditeten, og har ikke blitt noe etter fødselen heller), så gikk vi på en liten smell i dag tidlig :p

Fikk jo beskjed om å ikke være gravide til timen som vi skal ha på torsdag, og siden EL-testen var sååå negativ på fredag og lysten var der såå ble sølibatet oppløst i dag. Et par timer etterpå så tenkte jeg at jeg kunne jo ta en EL-test bare for å være sikker.. Og den var selvfølgelig veldig positiv :p Så ja.. Men men, passer jo ganske dårlig med tanke på at vi skal på ferie om en drøy uke..... Så da utgår vel alkohol på den turen. Jeg bestilte en haug med graviditetstester her om dagen, så får ha med noen av de på tur.
 
Jaaa, jeg vet at det er altaltalt for tidlig.. Men i dag har jeg vært kvalm nesten hele dagen! Og det murrer og kjennes ut som det er masse rart som skjer i magen :hilarious: Mannen mener at jeg har det motsatte av placebo, altså nocebo, der man tror sterkt nok at noe kaan gi smerter eller bivirkninger slik at man faktisk får det. Og jeg skjønner rasjonelt sett at det er en annen grunn. Men det må jo være lov å håpe.

Fikk en haug med tester i postkassa i dag og, så jeg har alt på plass for å teste i hvertfall :D
 
Alltid lov å håpe ❤️ :)
Håper det går bra på timen denne uka, og at en ny liten spire snart er på plass! ❤️
 
Lykke til!
 
Nå er jeg bare så sinnsykt skuffa... Vi har venta i 3 måneder på timen vi hadde i dag. Og ventetiden har vært helt forferdelig. Vi satt først og ventet i 40 min på å komme inn. Og når vi endelig kom inn så kunne de informere om at prøvesvarene hadde ikke kommet enda. Selv om vi er flere dager over 3-månedersfristen. Så resten av samtalen ble egentlig bare dum..

Så ble jeg sendt avgårde for å ta enda flere blodprøver og måtte vente i nesten 2 timer på det..

Jeg som så for meg at den stressa/angstklumpen jeg har inni meg skulle slippe litt i dag.

Hun skulle ringe meg når svarene var klare, men jeg HATER å gå rundt og vente på at noen skal ringe. Og når de endelig ringer så passer det alltid utrolig dårlig, feks at man sitter i en togvogn sammen med 250 andre.. Nå håper jeg bare at hun ringer før vi drar på ferie neste uke. Da skulle vi få en slags ny start.

Karantenen på å bli gravid er uansett oppheva og hun vi var hos i dag mente at det var litt rart at vi fikk den beskjeden. Men det var jo greit i forhold til hvis jeg må starte på blodfortynnende med en gang testen er positiv. Men det vet vi jo ikke enda.

Nei den dagen her ble bare enda mer dritt enn jeg så for meg.
 
Så leit å høre at ikke alle svarene foreligger enda :(
Det er så kjedelig når man har sett fram til og forventet at det skulle være klart i dag.
Håper at svarene snart kommer..
det med blodfortynnende burde være raskt å få svar på i grunnen. Det varierer såklart, men de fleste jeg har hørt om har oppstart rundt uke 10 dersom noe var galt med morkaka.

Sender deg en stor klem og håper på en bedre dag i morgen ❤️❤️❤️
 
Så leit å høre at ikke alle svarene foreligger enda :(
Det er så kjedelig når man har sett fram til og forventet at det skulle være klart i dag.
Håper at svarene snart kommer..
det med blodfortynnende burde være raskt å få svar på i grunnen. Det varierer såklart, men de fleste jeg har hørt om har oppstart rundt uke 10 dersom noe var galt med morkaka.

Sender deg en stor klem og håper på en bedre dag i morgen ❤️❤️❤️

Ja men det er morkaka de er mest nysgjerrig på i forhold til blodfortynnende tror jeg. Alle blodprøvene av meg hittil var fine. Så hvis morkaka viser blodpropp eller noe så skulle jeg på blodfortynnende fra positiv test.

Men får bare smøre meg med enda mer tålmodighet! Tusen takk! Satser på at fredagsfølelsen hjelper på humøret i morgen :D Klem tilbake ❤️
 
Kvalmen jeg har hatt noen dager denne uka har heldigvis roa seg kraftig ned. Først trodde jeg at det var at jeg grua meg til timen på sykehuset og så tenkte jeg at det var pga folaten som jeg har begynt å ta. Så tipper kanskje at det var en kombinasjon der, for jeg merker det litt fortsatt men ikke nærheten av sånn det var et par dager :)

Før positiv test forrige gang så kjente jeg stikkninger i livmora hver dag frem til positiv test, jeg hadde også veldig ømme brystvorter og noen syke drømmer :p Jeg kjenner stikkninger hver dag, men brystvortene er ikke noe særlig ømme. De syke drømmene er på plass da. I natt feks så drømte jeg at mannen og jeg hadde bestemt oss for å være med på en russebuss, og det var tydeligvis det viktigste i hele verden :p

Så det er jo lov å håpe! Men det er vel litt vel optimistisk å bli gravid første gang man koser seg litt etter 6 mnd uten noen ting :p
 
Så kjedelig at dere ikke fikk noen gode svar nå. Skal dere bli innkalt når svar foreligger, eller har dere fått ny time?

Og det er alltids lov å håpe. :Heartred
 
Så kjedelig at dere ikke fikk noen gode svar nå. Skal dere bli innkalt når svar foreligger, eller har dere fått ny time?

Og det er alltids lov å håpe. :Heartred

Nei, hun skal ringe meg med svarene. Aner jo ikke når det blir, og jeg hater å gå og vente på slike telefoner.. Vi drar på ferie tirsdagskveld, og ferien ble bevisst bestilt etter den timen, slik at vi skulle få slappe av og legge det litt bak oss. Så jeg håper bare at hun ringer mandag eller tirsdag, men det spørs vel...
 
Håper det kan gå fort å få de svarene. Dumt at ikke det var klart det som skulle vært klart.
Tror jeg ville ringt på tirsdag for å sjekke dersom de ikke ringer. Greit å sjekke før ferien...
 
Håper det kan gå fort å få de svarene. Dumt at ikke det var klart det som skulle vært klart.
Tror jeg ville ringt på tirsdag for å sjekke dersom de ikke ringer. Greit å sjekke før ferien...

Ja det håper jeg også. Tenkte å ringe på tirsdag hvis jeg ikke har hørt noe ja :) Hadde vært veldig greit å få det overstått før ferien!
 
Nå har vi dratt på ferie og sykehuset ringte selvfølgelig i dag mens vi spiste lunsj midt inne i et kjøpesenter. Følte derfor at det var litt vanskelig å få spurt om ting osv, men jeg ville ikke at hun skulle ringe tilbake senere så jeg fikk navnet hennes så jeg kan ringe tilbake med spørsmål når vi kommer hjem.

Rapporten var ikke helt klar men hun trodde de var så nærme svar som de kunne være. Kort fortalt så fant de en ting som var feil. I navelstrengen skal det være tre blodårer men her var det bare to. I følge legen så var det ofte en grunn til at babyen døde i magen.

Det kunne ha blitt oppdaget på OUL men det var ikke alltid det ble det.

De trodde også at hjerneskaden var noe som hadde utviklet seg over flere dager(uker??) og ikke noe som hadde skjedd akutt den dagen vi dro til sykehuset pga lite liv.

Jeg skjønte ikke helt hva konkret de trodde at hadde skjedd, så det tenkte jeg å ringe og spørre om. Jeg fikk heller ikke inntrykk av at det var større sannsynlighet for at det kunne skje ved neste graviditet men blir selvfølgelig fulgt opp ekstra med ekstra fokus på navelstrengen. Hun sa også at det mest sannsynlig ikke var aktuelt for meg å gå noe lenger gravid enn til uke 37 neste gang, selv om alt skulle se greit ut.

Veldig greit å få noen svar selv om jeg egentlig føler meg litt forvirra fortsatt. Fikk litt følelsen av at de egentlig ikke helt var sikre på om det var det som var grunnen til at det skjedde men at det var det eneste de fant. Alle andre prøver(av morkaka og blodprøver av meg) var fine.

Vi får tenke på det resten av ferien og ringe tilbake med spørsmål tenker jeg.. Jeg husker selvfølgelig ikke alt hun sa heller, så det var veldig dumt at mannen ikke fikk hørt hva hun sa..
 
Så bra at de til slutt ringte, men kjedelig at det var på et litt dårlig tidspunkt.

Håper dere får en så god ferie som mulig er ❤️❤️❤️❤️ Klem
 
Dumt tidspunkt ja, men nå får dere samlet opp litt spørsmål og samtidig ringt til et tidspunkt som passer dere bedre. Håper det bare er et engangstilfelle og max uflaks.

Håper dere får en fin ferie sammen. :Heartred
 
Dumt det var et dårlig tidspunkt dere ble oppringt. Enig med de andre i at dere får samle opp alle spørsmålene og ringe opp sammen når det passer bedre for dere.
Godt om de har funnet "noe" og at det ikke gir økt risiko senere.
 
Hjemme igjen etter en uke i varmere strøk! Alltid deilig å komme hjem igjen :)

Mensen kom selvfølgelig på dag nr 2 av ferien. Perfekt timing i forhold til 28 dagers syklus men ikke perfekt timing i forhold til EL. I følge når jeg hadde EL så kom mensen 6 dager for tidlig. Håper bare at det betyr at syklusen blir mer stabil for hver mnd som går. Veldig dårlig timing i forhold til å være på ferie da, men da kunne jeg hvertfall drikke vin og drinker og spise den maten jeg ville, uten noe styr :p Og det var jo heller ikke en offisiell PP.

Men alle de symptomene jeg trodde jeg hadde vet jeg ikke hvor kom fra. Det eneste jeg hadde før positiv test forrige gang jeg var gravid var ømme brystvorter og stikninger i magen. Stikningene var der nå også, men det hadde nok med mensen å gjøre. Men absolutt ikke ømme brystvorter. Så tror det eneste jeg eventuelt skal stole på fremover er det symptomet :p

Nå blir det å prøve og komme tilbake til de sunne vanene igjen fra i morgen. Skal også prøve å begynne og trene litt igjen. Dropper treningssenteret i første omgang og trener i kjelleren i stede. Jeg har pleid å bruke FitnessBlender(via youtube på tv) sine videoer når jeg har trent hjemme + at vi har litt treningsutstyr også. Så prøver å starte rolig med det i første omgang :)

Nå skal jeg ta kvelden i min egen, deilige seng :D
 
Back
Topp