Nullenuskens innerste drøm...

Nullenusken

Forumet er livet
Tenk, i dag begynner pp 40............
40 måneder med håp og skuffelse..... FY SØREN det er lang tid...
Akkurat nå ligger jeg rett ut med menssmerter.... kjenner hele kroppen river seg i fillebiter....
menssmerter er egentlig en finurlig oppfinnelse, for da har man et påskudd til å kunne gråte....
Er hvertfall sånn jeg har brukt dem før... og sånn som jeg har grått....
Nå føler jeg meg bare nummen..... Har blitt så vant til det, at jeg reagerer nesten ikke på at enda en måned har gått...
Tanken på å skulle bli gravid føles bare så fremmed nå.... som om det er noe uvirkelig som aldri kommer til å skje....
Man ser magene vokser rundt seg... folk får barnevogner.... småbarn som løper rundt.. og flere har fått nummer 2 også......
men vi er alene... kun jeg og min kjære... og selvsagt Becky, hunden vår.....
 
Ringte gynokologen istad....
Vi har jo tidligere vært der og tatt første utredningene... Han leverte prøve, og jeg hadde noen ultralyder...
De fant ingenting galt, så tilogmed egget på ul, men jeg fikk da noen pergokurer....
Viste seg jo selvsagt at jeg ikke tåler pergo, så jeg fikk jo alle bivirkningene omtrent som sto på lappen der....
Klarte bare å fullføre 2 av de 3 kurene.... fy søren så dårlig jeg var........
men nå tåler jeg jo nesten ikke legemidler heller da.... tåler jo ikke vanlig paracet engang.......
 
Må innrømme at jeg gruer meg veldig til prøverørsprosessen.....
Ikke bare til uttak osv, men bare det å ta tablettene blir en stooor utfordring for meg.....
Jeg klarer jo ikke å svelge en eneste tablett... ikke engang folattablettene klarer jeg å svelge... de må tygges til støv...
så hvordan jeg skal klare å få i meg de tingene jeg må, det aner jeg ikke...
Sprøyter og nesespray, give it to me, bare jeg slipper tabletter.............................
 
Må innrømme at mange drømmer må legges på is nå, drømmen om å klare å bli gravid på egenhånd.....
Å slippe å måtte styre med leger for hver unge man vil ha..
Helt utrolig med dem som bare kan bestemme seg, og er gravide en måned senere....
*sukk*
men bare jeg får lov til å gå gravid, så får jeg være fornøyd nå......
 
 
Hei Nullelusken [:D] Gratulerer med dagbok her inne hos oss! Her kommer det nok til å skje mye spennende fremover [;)] Her gjelder det å smøre seg med tålmodighetskrem, for i IVF prosessen er det myyyye venting [:'(] Men rart er det, man overlever det også [:)]
 
Skjønner absolutt hvordan du har det. Vi ventet hele 58 pp'er før vi spurte om hjelp til dette, og det vil si at det gikk 5 år med aktiv prøving før jeg ville innse at noe var galt [:(] Det er tungt og vanskelig dette her, men plutselig så begynner man å glede seg til å få hjelp - da er man nærmere baby drømmen enn man noensinne har vært [:D] Er sikker på at dette skal ende med jubel og gledestårer, men også mye venting og triste tanker. Rart det her, vi er midt i en bergogdalbane tror jeg [&:]
 
Masse lykke til snuppa! Skal gå bra det her [;)]
 
Gratulerer med dagbok Nullenusken[:)] (Håper det er greit at jeg skriver i den[8D]) Skjønner godt at dette er en spesiell dag for deg, nå har dere innsett at dere må ha hjelp på en måte[&:] Men du skal se at det nå blir en lettelse også[;)] Nå får dere hjelp til å oppfylle drømmen og er nok nærmere enn noen gang[:)][:)][:)] Jeg tenker ofte på hvor glad jeg ar for at legene kan denne behandlingsmetoden, for det er helt utrolig at det går ann[:D][:D][:D] 
Nå skal det gå veien for dere og masse lykke til.... Blir veldig spennende å følge deg/dere[:)]
 
Gratulera med dagbok! Meiningslause menssmerter og følelse av ein urettferdig verden ja kjenner meg godt igjen der! Eg kan nesten ikkje sjå ei gravid dame no utan å grine! Av vennindene mine er fleire gravide med nr 3 og eg kasta pillen omtrent samtidig som dei! Det er urettferdig! Enno verre er det å høyra om dei som seier at det å bli gravid var jo ikkje akkurat noko vanskelig! Dei skulle berre ha visst korleis det er for enkelte! Men bra me har noko som heiter prøverøyr og annan alternativ behandling! Heldigvis er legane veldig dyktige i dag! Lykke til i din kamp for ei spire i magen din! Dette skal gå bra! Du er eit stort steg nærare målet no! [:)]
 
Back
Topp