November!❄

Er ikke grå tann en død tann? Ikke at det gjør noe når det er melketenner å sånt da :) men pappa hadde en grå voksen tann, og den var død sa han..
Ja, den er helt død. Men fikk være fordi det ikke var tegn til infeksjon eller smerte. Da var jeg glad :)
 
Ja, den er helt død. Men fikk være fordi det ikke var tegn til infeksjon eller smerte. Da var jeg glad :)

Ja dem kan sitte der fordet :) så det er bra! Også kommer det jo uansett ny ut om noen år da :D husker en gutt jeg kjenner. Når han var barn så måtte han trekke nesten alle melketennene..hvertfall de oppe! Husker ikke helt hvorfor. Men mora syns det var kjipt når han begynte på skolen og ikke hadde tenner omtrent. Spesielt når det tok så lang tid før alle de nye tennene oppe har kommet ut hehe..
 
Ja dem kan sitte der fordet :) så det er bra! Også kommer det jo uansett ny ut om noen år da :D husker en gutt jeg kjenner. Når han var barn så måtte han trekke nesten alle melketennene..hvertfall de oppe! Husker ikke helt hvorfor. Men mora syns det var kjipt når han begynte på skolen og ikke hadde tenner omtrent. Spesielt når det tok så lang tid før alle de nye tennene oppe har kommet ut hehe..
Skjønner det var kjipt! Kanskje hull eller en sykdom? Godt det kommer andre tenner etterhvert.
Hvor gammel var Emira da hun begynte å felle?
Niesen min var 4,5!!
Har hørt hvis man får tenner tidlig, så feller man tidlig også. Så blir spennende å se om han mister ila neste år hehe
 
Skjønner det var kjipt! Kanskje hull eller en sykdom? Godt det kommer andre tenner etterhvert.
Hvor gammel var Emira da hun begynte å felle?
Niesen min var 4,5!!
Har hørt hvis man får tenner tidlig, så feller man tidlig også. Så blir spennende å se om han mister ila neste år hehe

Ja husker ikke. Mulig det var en skade å, men er så mange år siden haha..han går i 10 klasse nå :p

Emira har ikke hatt så mye som en småløs tann enda :p haha.. og ikke noe tegn til løse tenner ved tannlege besøket heller :) men han sa ikke noe om det :) men vi får se, både sambo og flere av søsknene har melketenner enda, fordi dem mangler noen voksentenner! Sambo fjernet de to fortennene nede og fikk satt inn nye :p men har hverfall én igjen.. mulig 1 eller flere av ungene her også har arvet det? Ellers er jo Emira ikke 6 år enda heller da :p
 
Ja husker ikke. Mulig det var en skade å, men er så mange år siden haha..han går i 10 klasse nå :p

Emira har ikke hatt så mye som en småløs tann enda :p haha.. og ikke noe tegn til løse tenner ved tannlege besøket heller :) men han sa ikke noe om det :) men vi får se, både sambo og flere av søsknene har melketenner enda, fordi dem mangler noen voksentenner! Sambo fjernet de to fortennene nede og fikk satt inn nye :p men har hverfall én igjen.. mulig 1 eller flere av ungene her også har arvet det? Ellers er jo Emira ikke 6 år enda heller da :p
Trodde hun var nesten 7 jeg, surret litt hehe.
Oi? Har de meltetenner fortsatt? Aldri hørt om! Greit å få byttet de da ja hehe
 
Hello!
Marian87: gratulerer med lillebror i magen :) var Hermine stolt?

Idag har jeg hatt eksamen nr 3 denne uka. Ganske heftig og vanskelig i dag!
Søsteren min og barna er her i helga, så vi skal kose oss med tv og godteri etterpå :)

Barna er slitne etter en lang dag i bhg. Møtte på 2 elger på jordet, da vi kjørte hjem, så det var veldig gøy syntes de :)

Hodepine.no nå.. Men er nok pga all stressen denne uka...
Hva skal dere gjøre i helgen?

Vi skal finne på noe i morgen, tar det på sparket, også skal vi til venninnen min på søndag som har en 1 og 3 åring :) blir koselig :)

God helg!
 
Hello!
Marian87: gratulerer med lillebror i magen :) var Hermine stolt?

Idag har jeg hatt eksamen nr 3 denne uka. Ganske heftig og vanskelig i dag!
Søsteren min og barna er her i helga, så vi skal kose oss med tv og godteri etterpå :)

Barna er slitne etter en lang dag i bhg. Møtte på 2 elger på jordet, da vi kjørte hjem, så det var veldig gøy syntes de :)

Hodepine.no nå.. Men er nok pga all stressen denne uka...
Hva skal dere gjøre i helgen?

Vi skal finne på noe i morgen, tar det på sparket, også skal vi til venninnen min på søndag som har en 1 og 3 åring :) blir koselig :)

God helg!
Slapp av med god samvittighet! Du står skikkelig på, jeg er veldig imponert. Hva slags praksisplass har du forresten fått?

Vi tar det rolig i dag. Familiefeiring for T og meg i morgen og barnefeiring for han på søndag. Det blir utebursdag med grilling og aking :)
 
Slapp av med god samvittighet! Du står skikkelig på, jeg er veldig imponert. Hva slags praksisplass har du forresten fått?

Vi tar det rolig i dag. Familiefeiring for T og meg i morgen og barnefeiring for han på søndag. Det blir utebursdag med grilling og aking :)
Tusen takk Tea :)! Skal prøve å slappe av, men hjernen er ikke helt med på det hehe!

Praksis på apoteket fra januar.
Ganske nytt, på senteret her. Mye folk og jeg gleder meg til utfordringene :) Tror det blir bra!

Så koselig med utebursdag... Hvordan gjør dere det da med kaker etc? Eller går dere inn å spiser da? :)
 
Tusen takk Tea :)! Skal prøve å slappe av, men hjernen er ikke helt med på det hehe!

Praksis på apoteket fra januar.
Ganske nytt, på senteret her. Mye folk og jeg gleder meg til utfordringene :) Tror det blir bra!

Så koselig med utebursdag... Hvordan gjør dere det da med kaker etc? Eller går dere inn å spiser da? :)
Så spennende jobb da :)
Vi skal bare være ute, rett og slett. Griller pølser på bålplass ved en gapahuk på skolen til T, og er i nærheten der. Det er en god bakke å ake i, og jeg regner med at ungene holder seg i aktivitet :)
Det er også en lavvo der, av planker, med en ovn som kan fyres opp i for å få litt varme der inne. Mulig vi fyrer der også, hvis noen blir kalde. Kake serverer vi rett fra langpanna, ett stykke om gangen rett i hånda ;)
 
Så spennende jobb da :)
Vi skal bare være ute, rett og slett. Griller pølser på bålplass ved en gapahuk på skolen til T, og er i nærheten der. Det er en god bakke å ake i, og jeg regner med at ungene holder seg i aktivitet :)
Det er også en lavvo der, av planker, med en ovn som kan fyres opp i for å få litt varme der inne. Mulig vi fyrer der også, hvis noen blir kalde. Kake serverer vi rett fra langpanna, ett stykke om gangen rett i hånda ;)
Så lettvint! Vurderer det til neste år, så kan vi slå de sammen. Langpanne var lurt! Det skal virkelig vurderes :)
Håper dere får en knalldag :)
 
Så lettvint! Vurderer det til neste år, så kan vi slå de sammen. Langpanne var lurt! Det skal virkelig vurderes :)
Håper dere får en knalldag :)
Ja her gjør vi det enkelt altså :) det blir fort 2-3 feiringer på hver av dem når de i tillegg skal feire med venner. Vi har hverken råd, tid eller lyst til å legge i for mye ressurser da altså. Ungene storkoser seg og vi har aldri opplevd at noen av gjestene har vært misfornøyde med opplegget :) ute aktiviserer de seg som regel greit selv også, uten fastsatte aktiviteter. Vi har ikke plass inne heller, og lekeland osv er helt uaktuelt :p
 
Trodde hun var nesten 7 jeg, surret litt hehe.
Oi? Har de meltetenner fortsatt? Aldri hørt om! Greit å få byttet de da ja hehe

Hehe nei, bare født seint på året:p
Ja flere av dem har det. Men det syns ikke noe spesielt. Og dem kan sitte der hele livet å. Er visst ganske mange som har det. Søsteren min manglet en vanlig tann oppe og melketanna datt omtrent aldri ut..så den ble trukket og hun fikk på regulering for å tette åpningen :) syns ikke at hun egentlig malger en nå :D
 
Hello!
Marian87: gratulerer med lillebror i magen :) var Hermine stolt?

Idag har jeg hatt eksamen nr 3 denne uka. Ganske heftig og vanskelig i dag!
Søsteren min og barna er her i helga, så vi skal kose oss med tv og godteri etterpå :)

Barna er slitne etter en lang dag i bhg. Møtte på 2 elger på jordet, da vi kjørte hjem, så det var veldig gøy syntes de :)

Hodepine.no nå.. Men er nok pga all stressen denne uka...
Hva skal dere gjøre i helgen?

Vi skal finne på noe i morgen, tar det på sparket, også skal vi til venninnen min på søndag som har en 1 og 3 åring :) blir koselig :)

God helg!

Nå skal det nok bli ekstra godt med helg :D
 
10 minus og utebursdag i dag :p
Satser på at ungene holder seg aktive! Lillebror gleder seg veldig til å ake og grille!
Kaldt hos dere?
 
10 minus og utebursdag i dag :p
Satser på at ungene holder seg aktive! Lillebror gleder seg veldig til å ake og grille!
Kaldt hos dere?
Så lenge dem er aktive og hodt kledd, så går det vel bra:D

Er kaldt her å, men ikke like kaldt som hos dere :) jeg glemte selvfølgelig å stikke innom skolen for å hente yttertøyet til Emira på fredag :( så ullklæra, dressen og vottene er igjen der! Hun prøvde å være ute istad, men ble nok for kaldt :p
 
Vi har fått 40cm snø iløpet av helgen. :eek: Til Hermines store glede. :p God julestemning nå da. :D Men det er meldt regn igjen i morgen, så da blir det slaps i is. :(
 
Vi har fått 40cm snø iløpet av helgen. :eek: Til Hermines store glede. :p God julestemning nå da. :D Men det er meldt regn igjen i morgen, så da blir det slaps i is. :(
Herlig med snø, men så kjedelig når det bare blir slaps.
For første gang på lenge kom det plutselig snø her, med påfølgende kuldegrader. Vi er vant med slaps, regn, is og snø om hverandre helt til minst januar egentlig. Så her har det holdt seg fint, men ikke kommet mer snø. JEg ønsker meg mer snø og fortsatt kulde :p
 
God formiddag!
Nå er vi ferdige med å feire 7-åringen. Avsluttet mer herlig utefeiring med noen gutter fra klassen i går. Det ble veldig bra :)
I dag er det jobbing som assistent som gjelder. Han jeg jobber for er her i byen for å være på noen møter. Så dagen i dag består i å sitte helt rolig og vente på om han trenger noe hjelp, da jeg ikke får lov til å være med inn på møtet :p
Heldigvis har jeg med både skolesaker og strikketøy ;)
Hva gjør dere i dag?
 
Hei :)
Jeg er også på jobb idag og endelig kunne Leoh også i bhgen :D får bare håpe han godtar at det er snø der å :p han er ikke noe fan av snø enda!
Men mye is her nå.. kjedelig når flere steder ikke er brøyta, for blir så sinnsylt homplete å gå med vogn :p
 
Herlig med snø, men så kjedelig når det bare blir slaps.
For første gang på lenge kom det plutselig snø her, med påfølgende kuldegrader. Vi er vant med slaps, regn, is og snø om hverandre helt til minst januar egentlig. Så her har det holdt seg fint, men ikke kommet mer snø. JEg ønsker meg mer snø og fortsatt kulde :p
Det er jo så morro for ungene med snø, Hermine blir iallfall aldri lei av å leke ute i snøen. Men skikkelig kjipt om det nå blir regn igjen, for slaps er ikke noe kjekt. Innmari vanskelig med påkledning da. :p

Pleier å være litt ustabilt her også i november/desember, men jeg foretrekker snø og minusgrader på denne tiden.
 
Back
Topp