Nostalgisk gryterett

Spiren2018

Glad i forumet
Mailykke 2018
Husker at da vi ble invitert bort til vennefamilier på lørdagsmiddag på 80-tallet fikk vi ofte servert gryterett. Husker at den var veldig god. Ofte med ris og salat som tilbehør. Noen som har oppskrift på gryteretter fra the 80s?[emoji12]
 
Bare å velge og vrake mellom Toro sine. De var ekstremt populære på 80-tallet sier min mor, og ble ofte servert med ekstra ris og salat (og thousand island).
 
Bare å velge og vrake mellom Toro sine. De var ekstremt populære på 80-tallet sier min mor, og ble ofte servert med ekstra ris og salat (og thousand island).

Haha! Kanskje jeg hadde så dårlig smak den gangen/ evt dårlig husk, at det faktisk er Toro jeg sitter og drømmer om [emoji38] har smakt amerikansk og meksikansk gryte fra Toro. Ingen høydare.
 
Haha! Kanskje jeg hadde så dårlig smak den gangen/ evt dårlig husk, at det faktisk er Toro jeg sitter og drømmer om [emoji38] har smakt amerikansk og meksikansk gryte fra Toro. Ingen høydare.
Nei, det er ikke akkurat festmat. Men mamma sverger på at det var "the shit" (hennes ord, ikke mine [emoji23]) på 80-tallet når det var nytt og spennende.
 
Toro amerikansk gryte gikk det i både i min familie og svigers. Men mange tilsatte ekstra ting. Veit svigermor gjør det enda.
 
Jeg synes forresten den er like god i dag som den var da. Men mannen putter også i ekstra mais og kjøttdeig med en del krydder.
 
Orientalsk gryte? Mamma lagde kjempeporsjoner, så vi hadde alltid det i fryseren. Det er jo egentlig kjempegodt, tror jammen vi må lage det snart. [emoji39] Vi hadde alltid ris, hermetiske mandariner og ananas, rosiner og peanøtter til. [emoji23][emoji108]
 
Her var det mange varianter fra det glade 80-tallet skjønner jeg [emoji123][emoji23]
Har vært inne på om det kan ha vært stroganoff . Men i den brukes det vel mest biffkjøtt. Mener liksom at det var kjøttdeig. Men skal legge til at jeg var sånn 5-6 år så rom for dårlig husk [emoji85][emoji87]

Noen som har en god oppskrift på en gryterett i samme slengen? Jeg er gravid og har seriøst cravings etter en gryte jeg ikke egentlig husker helt [emoji849][emoji106]
 
Orientalsk gryte? Mamma lagde kjempeporsjoner, så vi hadde alltid det i fryseren. Det er jo egentlig kjempegodt, tror jammen vi må lage det snart. [emoji39] Vi hadde alltid ris, hermetiske mandariner og ananas, rosiner og peanøtter til. [emoji23][emoji108]

Jizzez [emoji87] hørtes spenstig ut [emoji87] skal Google orientalsk og se om den er gjenkjennbar .
 
Her var det mange varianter fra det glade 80-tallet skjønner jeg [emoji123][emoji23]
Har vært inne på om det kan ha vært stroganoff . Men i den brukes det vel mest biffkjøtt. Mener liksom at det var kjøttdeig. Men skal legge til at jeg var sånn 5-6 år så rom for dårlig husk [emoji85][emoji87]

Noen som har en god oppskrift på en gryterett i samme slengen? Jeg er gravid og har seriøst cravings etter en gryte jeg ikke egentlig husker helt [emoji849][emoji106]
Det er ikke vanskelig å bruke kjøttdeig i steden for:p vi serverte dette i dåpen. Hadde egentlig lyst til å bruke reinsdyrskav men det ble billigere med kjøttdeig:) hehe.
Håper du finner ut av det:)

Husker vi ofte hadde amerikansk gryte da vi hadde gjester. Jeg hatet ris, og likte ikke den tørkede frukten som var i disse grytene:p Men nå tror jeg jeg kunne kost meg. Litt kald loff med masse smør og gryterett oppå. Mmm.
 
Haha! Kanskje jeg hadde så dårlig smak den gangen/ evt dårlig husk, at det faktisk er Toro jeg sitter og drømmer om [emoji38] har smakt amerikansk og meksikansk gryte fra Toro. Ingen høydare.

Du kan piffe de opp litt med kremfløte, stekte grønnsaker og karbonadedeig i stedet for kjøttdeig :) det hjelper veldog syns jeg :)

Det er veldig enkelt å lage gryte selv også. Jeg koker biffstrimler møre i buljongvann, steker først. Steker sopp, paprika, løk, squash, sellerirot, persillerot, aubergine og asparges. Koker grønnsakene i fløte i en gryte, koker opp buljongvannet med maizena til den tykner og blander alt sammen. :)
 
Jegergryte å stroganoff gikk det mest i hjemme husker jeg. Var fast takst mellom hjemmelaget pizza eller gryterett hver lørdagskveld, spist i tv stua med colaen å solo under stuebordet :hilarious:
 
Vi hadde alltid meksikansk husker jeg på 80/90 tallet. Stroganoff når hu tok helt av [emoji23]
 
Jegergryte å stroganoff gikk det mest i hjemme husker jeg. Var fast takst mellom hjemmelaget pizza eller gryterett hver lørdagskveld, spist i tv stua med colaen å solo under stuebordet :hilarious:

Akkurat slik det skulle være[emoji119][emoji119][emoji119][emoji119][emoji28]
 
Gikk i amerikansk gryte og meksikansk gryte fra pose, husker jeg. Var hyppig servert på jentekvelder i ungdomsskolealder :)
 
Husker folk serverte det over alt. Syns det var skikkelig ekkelt [emoji85]
Mamma serverte aldri det, så for meg var det fryktelig sært når folk kastet seg over mat som så ut som noe vi ga grisene [emoji23]

Nå lager jeg gryter selv, men da gjerne fra bunnen av og med biff eller vilt og sånn[emoji6]
 
Back
Topp