Norgesferie med barn.

~Caritatem~

Elsker forumet
MayDay2021
sitter å planlegger sommerferie, og nå har barna blitt så store (7,9) så har tenkt litt på norgesferie.
så hva er det man kan se/gjøre i norge som er spennende for barn? alt fra nord til sør :D
hvilke tilbud er det der du bor?
 
På Andenes i Vesterålen (hjemplassen min) kan man dra ut med Hvalsafaribåten og se hvaler, spekkhuggere og som regel andre dyr og [emoji4] de har også lundefuglsafari. og et museum (spekkhuggere og hvaler) som jeg husker jeg likte godt som barn ;) tror de enda har museumet, men vet de har båtturene i alle fall [emoji4] så kan man overnatte på Lankanholmen i hytter eller Andrikken Hotell som er noen minutter unna. En veldig liten plass med et par tusen innbyggere, men utrolig fint om sommeren, og masse multebær og blåbær man kan plukke på øya. Søk opp Andøy eller Andenes på google, mener de skal ha ha ei side med turistinfo.
 
På Andenes i Vesterålen (hjemplassen min) kan man dra ut med Hvalsafaribåten og se hvaler, spekkhuggere og som regel andre dyr og [emoji4] de har også lundefuglsafari. og et museum (spekkhuggere og hvaler) som jeg husker jeg likte godt som barn ;) tror de enda har museumet, men vet de har båtturene i alle fall [emoji4] så kan man overnatte på Lankanholmen i hytter eller Andrikken Hotell som er noen minutter unna. En veldig liten plass med et par tusen innbyggere, men utrolig fint om sommeren, og masse multebær og blåbær man kan plukke på øya. Søk opp Andøy eller Andenes på google, mener de skal ha ha ei side med turistinfo.

tror nokk jr hadde blitt i ekstase om han hadde sett spekkhugger og hvaler! tusen takk for så utfyllende info :D
 
Mikkelparken i Kinsarvik
Akvariet, fløybanen og Ulriken i Bergen
 
tror nokk jr hadde blitt i ekstase om han hadde sett spekkhugger og hvaler! tusen takk for så utfyllende info :D
He he ja, det skjønner jeg godt[emoji4][emoji4] må reklamere litt for hjemplassen, vettu he he.

I sommer så vi seler i fjæra på Andenes og spekkhuggere utenfor kaia, så man trenger ikke alltid dra ut med båtene, men man har vel større sjans for å se de da [emoji4]
 
Oslo: klatreparken i Tryvann, folkemuseet på Bygdøy (og bade på huk) eller besøke kongsgården!
 
Voss vind! :D Helt sykt morsomt til tross for prisen!
Ellers vil jeg anbefale klatreparker, vandring i fjellheimen og besøke sæter med dyr :)
 
Back
Topp