Nordsjøen

Heffalompenbaby

Elsker forumet
Jobber du eller din mann i Nordsjøen?

Hvordan fungerer det for dere?
Min mann har fått tilbud om jobb i nordsjøen men jeg er ikke så gira....
 
Mannen min jobber på båt.
4 uker av og 4 uker på.

Vi trives godt med det. Deilig når han kommer hjem og deilig når han reiser.
 
Ikke i Nordsjøen, men han har i flere år jobbet borte. Reist mandags morgen og kommet hjem torsdags kveld. Har fungert fint for oss.
Nå skal han muligens jobbe 2 uker på og en uke av, 4/5 timer unna. For oss/meg går det helt fint
 
Mannen min jobber i Nordsjøen. 2 uker på og 4 uker av. Det går fint, veldig godt når han kommer hjem men veldig tungt når han reiser ut. Han er heldig som fortsatt har den skiftordningen. Jeg tror ikke jeg ville at han skulle ha jobbet i Nordsjøen om han må være lengre borte enn 2 uker. Går jo glipp av en del også.. kan liksom ikke bare ta seg fri. Er vel bare en posetiv ting med Nordsjøen og det er lønna[emoji28]
 
Mannen jobber i nordsjøen og jobber 2/4-turnus. Det er tungt til tider, han er gjerne borte på dager jeg har ting jeg må gjøre og jobben min må tilrettelegge slik at jeg kan hente og levere ungene i barnehagen. I tillegg kan han være borte i jula.

Det som er positivt er at når han er hjemme så har han hele dagene fri, han henter og leverer barn, har middagen klar når jeg kommer hjem, fikser og styrer på hus og hjem mens vi andre er borte i løpet av dagen, veldig god lønn og det rullerer jo så noen år er han hjemme hele jula eller delvis. Og vi trenger ikke planlegge ting hver uke og få en kabal til å gå opp fordi begge jobber osv. Og vi får tid til å savne hverandre ;)

Det er både fordeler og ulemper, som med alt. Det er tungt når han er borte, men om en ikke setter for høye forventninger til seg selv så kan det gå bra.
Det går jo an å prøve og heller si opp om det ikke fungerer.
 
Min samboer jobbet offshore overalt i verden (hovedsaklig i singapore). 7 uker på 3 uker av. Det var altfor lenge vekke for vår del, selv om han tjente godt. Når jeg ble gravid (uplanlagt), hadde han en pause i rotasjonen, og vi ble enige om at han ikke skal inn igjen i den så lenge vi har små barn. En 2 uker på 4 uker av ordning hadde sikkert fungert mye bedre, og hvis han eller jeg får tilbud om det kommer vi til å vurdere det (vi jobber begge i oljebransjen).
 
Min kjørte langtransport før da. En til to uker borte om gangen. Han prata en stund om nordsjøen også. For min del kunne han veldig gjerne vært der. Jeg liker veldig godt å være enehersker hjemme alene med ungene [emoji12]
 
Mannen min jobber i Nordsjøen og er borte i 2 uker og hjemme i 4. Har fungert veldig bra for oss i 10 år, men synes det har blitt mye tøffere etter vi fikk barn nr 2.. Så nå snakker vi om at det kanskje er på tide at han finner på noe annet etterhvert. Skal sies at lillebror bare er 8,5 uke da, så det vil sikkert bli enklere for meg å være alene med begge barna når han blir litt større.

Mye fordeler med å være så mye hjemme, og han er veldig tilstede med barna når han er her. Men sånn som i år gikk han glipp av hele påska, og kommer til å være borte på 17. Mai. Så det er veldig kjedelig..
 
Back
Topp