Nordlandssykehuset, Vesterålen

En tråd i 'Fødesteder i Norge' startet av Babyverden, 22 Nov 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Fjær92 Andre møte med forumet

Takk for svar! (Litt seint xD) Jm va sikker på at eg mått til Bodø p.g.a høy bmi. (Bor i Lofoten)

2. Oh Dear Forumet er livet VIP Januar 2017

Men hvis de godtar bmi-en din på stokmarknes får du jo velge selv? Bor i lofoten selv, skal føde på stokmarknes.

3. Fjær92 Andre møte med forumet

Skal til jm den 13.des for selekking(om det blei rett) så får høre da. men ho va ganske sekker på at det blei Bodø.

4. unglofotmor Andre møte med forumet

Fantastisk på det nye sykehuset og avdelingen på Stokmarknes. Vi lå her i 3 netter før vi ble sendt til Bodø. Men skulle virkelig ønske at vi kunne få født der :)

5. Philae Flørter med forumet Sommerfuglene 2017

Jeg fødte på Stokmarknes i juni. Sykehuset er kjempefint, rommene på pasienthotellet er like i nærheten av fødeavdelingen og er store og fine dobbeltrom med eget bad.

Vi bodde på rom inne på fødeavdelingen de to dagene vi var der. Jeg mistet en del blod, men tror nok et annet sykehus ville flyttet oss over på pasienthotellet mye raskere. Vi fikk inntrykk av at vi nesten var velkommen til å bli boende så lenge vi måtte ønske, det var aldri noen som pratet om når vi måtte flytte videre eller dra hjem. Alt personalet er kjempetrivelig og flinke. Jordmor Siv var suveren og en rolig øy i styrtfødselen min.

Jeg satte ikke helt pris på at en av jordmødrene satte akkupunkturnål på meg uten å spørre i et forsøk på å skynte på morkaka. De var også litt sene med å gi meg ekstra blod etter at den måtte opereres ut, så blodprosenten ble veldig lav før noe skjedde. Men jeg følte meg alltid veldig godt ivaretatt.

Jeg ville aldri valgt et større sykehus over Stokmarknes, det er rolig og trivelig og moderne, og de har alltid tid til deg.

6. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator Babyverden Stab VIP Sommerfuglene

Linken i hovedinnlegget er oppdatert :)

7. Villrosa Elsker forumet Septembergull'17 Januarlykke 2019

Jeg har født på Stokmarknes to ganger etter eget valg (er fra Lofoten). Første gangen valgte jeg Stokmarknes pga muligheten til epidural og andre gangen fikk jeg komme dit isteden for Bodø. Hadde da kostholdsregulert svangerskapsdiabetes. Ville IKKE til Bodø pga dårligere tilbud til enerom og far på barsel der. Pluss vanskeligere reisevei. Reiste til Stokmarknes en ukes tid før termin og fikk hvilt meg godt ut på sykehus«hotellet» før fødselen. Følte meg godt ivaretatt, og far fikk være med hele veien. Vi dro hjem når vi følte oss klare, og ingen stresset oss med at nå burde vi dra. Var en uke på barsel med første pga komplikasjoner og 3 dager med andre. Håper jeg kan føde der med nr 3 også :)

Del denne siden