Noen som vil anbefale ammeinnlegg i ull

Tusen takk for svar :)

Her har jeg hatt brystbetennelse 3 ganger nå siden fødsel, så tror jeg vil prøve ull nå i vinter.
Da bør du ha ull rett mot huden, ikke engangs som mange anbefaler.

Enig med de andre om at de store ovale som dekker hele puppen er gode. Hvis du ikke har veldig store pupper da. Med eldste gikk det fint å ha sånne "ullne" rett mot brystvorten, men med yngste var de for grove (var mer sår) så da brukte jeg blanding av ull og silke, med silkedelen mot huden. Silke har samme egenskapen som ull. Men disse var tynne så hadde tykke ull utenpå.

Det er forskjell på betennelse som kommer av bakterier og av tette melkeganger. Hvilken type har du hatt?
 
Jeg er fornøyd med joha sine:)
Puttet engangsinnlegg inni åpningen. Har 2 stk av dem.
 
Da bør du ha ull rett mot huden, ikke engangs som mange anbefaler.

Enig med de andre om at de store ovale som dekker hele puppen er gode. Hvis du ikke har veldig store pupper da. Med eldste gikk det fint å ha sånne "ullne" rett mot brystvorten, men med yngste var de for grove (var mer sår) så da brukte jeg blanding av ull og silke, med silkedelen mot huden. Silke har samme egenskapen som ull. Men disse var tynne så hadde tykke ull utenpå.

Det er forskjell på betennelse som kommer av bakterier og av tette melkeganger. Hvilken type har du hatt?

Tette melkeganger vil jeg tro, har ikke behøvd antibiotika. Brystet har blitt vondt og rødt i huden. Men har klart å få det bedre på etpar dager hver gang.
 
Hvilke ullammeinnleggene er bedre, fra Apotek 1 som er tynnere eller fea Vitusapotek som er tykkere? Og hva med størrelse på ammeinnlegg, hvilken kjøper dere?
 
Likte de fra tom og Trine som man får på sparkjøp. De er ganske billige og gode :) når jeg lakk som verdt hadde jeg ull innerst og andre utenpå! Da transporterer ulla bort fuktigheten fra brystvort og engangsinnleggene trakk til seg etterpå. Har 3 par, men kunne godt hatt flere!
 
Jeg har fra ullrik, kjøpt på vitusapotek. Har tre par, men bruker egentlig bare to av de. Skyller de bare i varmt vann, og tørker de over natta. Vasker skikkelig i maskin med lano etter ca fem gangers bruk.
 
Er superfornøyd med de fra Ullrik som har lomme til engangsinnlegg inni :) Har to par som jeg vasker og bytter annen hver dag :)
 
Vet ikke om de selges der, kjøpte mine på Vitusapotek :) Godt mulig Apotek 1 fører de samme..
Det stemmer!! Jeg blandet de apotekene)) apotek 1 har ekstra tykke ammeinnleggene, de tar sikkert god plass i amme bh også. Vet ikke hvilke jeg skal kjøpe)
 
Back
Topp