Noen som vet hva dette kan være?? Bilde.

Mumfie

Glad i forumet
Ida våknet opp slik idag, hun har problemer med atopisk eksem fra før av, men på denne siden av kinnet så er hun nå rød, også er det flere nupper med puss inni.
Hun klør ikke noe, men sier det er litt vondt å komme nær.
Vannkopper klør jo, og kviser er vondt, men kan det evt være brennkopper?
Hun har tidligere hatt bittelitt kviser pga medisinene hun tar, men dette har jeg ikke sett på henne før.
Nå kom ikke rødheten godt frem på bildet.


 
Tuppa her har hatt en del brennkopper, og de har ikke sett sånn ut. Kan det være at hun har smurt med en krem eller noe som hun har fått kviselignende utslett av?
 
mini har hatt noe lignende og jeg smurte da på bruledin eller bacimysin og etter noen dager var det borte. Prøvde også med litt canesten. Ringte sykehuset og fortalte hvordan det så ut og fikk beskjed om at jeg kunne prøve det jeg skrev nettopp og hvis det ikke bedret seg eller om hun fikk feber skull jeg ta kontakt igjen.
 


*Skorpion84* skrev:
Tuppa her har hatt en del brennkopper, og de har ikke sett sånn ut. Kan det være at hun har smurt med en krem eller noe som hun har fått kviselignende utslett av?


Nei, ikke noe krem, og ingen ting annet som hun kan ha reagert på.
 


LittleMonkey skrev:
mini har hatt noe lignende og jeg smurte da på bruledin eller bacimysin og etter noen dager var det borte. Prøvde også med litt canesten. Ringte sykehuset og fortalte hvordan det så ut og fikk beskjed om at jeg kunne prøve det jeg skrev nettopp og hvis det ikke bedret seg eller om hun fikk feber skull jeg ta kontakt igjen.


Nå ringte jeg nettopp legekontoret og fikk beskjed om å rense godt og smøre på brulidin 2-3 ganger i løpet av dagen, og plastre over.
Hun jeg snakket med mente det kunne være begynnelse på brennkopper ettersom det er gult puss.

 


Mumfie skrev:


LittleMonkey skrev:
mini har hatt noe lignende og jeg smurte da på bruledin eller bacimysin og etter noen dager var det borte. Prøvde også med litt canesten. Ringte sykehuset og fortalte hvordan det så ut og fikk beskjed om at jeg kunne prøve det jeg skrev nettopp og hvis det ikke bedret seg eller om hun fikk feber skull jeg ta kontakt igjen.


Nå ringte jeg nettopp legekontoret og fikk beskjed om å rense godt og smøre på brulidin 2-3 ganger i løpet av dagen, og plastre over.
Hun jeg snakket med mente det kunne være begynnelse på brennkopper ettersom det er gult puss.



Får håpe det kun er noen tilfeldige prikker.. Brennkopper er skikkelig vondt :/ God bedring!
 


LittleMonkey skrev:


Mumfie skrev:


LittleMonkey skrev:
mini har hatt noe lignende og jeg smurte da på bruledin eller bacimysin og etter noen dager var det borte. Prøvde også med litt canesten. Ringte sykehuset og fortalte hvordan det så ut og fikk beskjed om at jeg kunne prøve det jeg skrev nettopp og hvis det ikke bedret seg eller om hun fikk feber skull jeg ta kontakt igjen.


Nå ringte jeg nettopp legekontoret og fikk beskjed om å rense godt og smøre på brulidin 2-3 ganger i løpet av dagen, og plastre over.
Hun jeg snakket med mente det kunne være begynnelse på brennkopper ettersom det er gult puss.



Får håpe det kun er noen tilfeldige prikker.. Brennkopper er skikkelig vondt :/ God bedring!



Har snakket med legen, det er visst brennkopper. Så nå smøres det for harde livet. Hun sier det gjør vondt å komme nær, og at det er vondt i huden.
Tusen takk.
 
Mini har hatt sånne av og på hele livet...
Aldri reagert på de jeg noe annet enn at han ALTID får feber etter han har hatt det....
Det kommer en, så får han feber og en eller annen infeksjon rett etterpå. Så forsvinner den igjen....
 


RekeKreke skrev:
Mini har hatt sånne av og på hele livet...
Aldri reagert på de jeg noe annet enn at han ALTID får feber etter han har hatt det....
Det kommer en, så får han feber og en eller annen infeksjon rett etterpå. Så forsvinner den igjen....

hmm...hun har nettopp vært forkjøla, og nå har hun soppinfeksjon på huden, og pga all antibiotikaen hun tar så har hun VELDIG hyppig soppinfeksjoner. Hun hadde visst 60 i crp nettopp pga sopp. Har og hatt stafylokokker. Så jeg lurer på om det er det som er årsaken her.

 


Mumfie skrev:


RekeKreke skrev:
Mini har hatt sånne av og på hele livet...
Aldri reagert på de jeg noe annet enn at han ALTID får feber etter han har hatt det....
Det kommer en, så får han feber og en eller annen infeksjon rett etterpå. Så forsvinner den igjen....

hmm...hun har nettopp vært forkjøla, og nå har hun soppinfeksjon på huden, og pga all antibiotikaen hun tar så har hun VELDIG hyppig soppinfeksjoner. Hun hadde visst 60 i crp nettopp pga sopp. Har og hatt stafylokokker. Så jeg lurer på om det er det som er årsaken her.



Altså, ett tegn på atopisk hud er jo nupper... og eksemen er jo en form for infeksjon i huden.... Når de da har en ekstra infeksjon i kroppen er det naturlig at det blir litt store nupper... Var vel noe sånt legen på sykehuset sa...
Men mini har aldri sagt de gjør vondt da...
 


RekeKreke skrev:


Mumfie skrev:


RekeKreke skrev:
Mini har hatt sånne av og på hele livet...
Aldri reagert på de jeg noe annet enn at han ALTID får feber etter han har hatt det....
Det kommer en, så får han feber og en eller annen infeksjon rett etterpå. Så forsvinner den igjen....

hmm...hun har nettopp vært forkjøla, og nå har hun soppinfeksjon på huden, og pga all antibiotikaen hun tar så har hun VELDIG hyppig soppinfeksjoner. Hun hadde visst 60 i crp nettopp pga sopp. Har og hatt stafylokokker. Så jeg lurer på om det er det som er årsaken her.



Altså, ett tegn på atopisk hud er jo nupper... og eksemen er jo en form for infeksjon i huden.... Når de da har en ekstra infeksjon i kroppen er det naturlig at det blir litt store nupper... Var vel noe sånt legen på sykehuset sa...
Men mini har aldri sagt de gjør vondt da...

Ja, ikkesant. Hun har jo alltid hatt nupper i huden, både i ansiktet, armer, bein, men hun har aldri hatt nupper med puss i, sånn gulaktig puss.
Men jeg vet ikke om det er brennkopper eller ikke. Kanskje de bare ville at jeg skulle begynne med brulidin smøring ettersom hun er så plaget med denne huden, og skulle det være brennkopper, så tar dem det tidlig. Aner ikke.
Får bare se hvordan det er imorgen.

 
Back
Topp