Noen som kan noe om fukt?

Stoltmamma89

Elsker forumet
Vi oppdaget når vi kom hjem fra ferie at det dryppet fra taket på soveromme vårt..
Å i natt så fikk jeg følelsen av at jeg lå å kald svettet og dynen var fuktig...
Så vi hang ut dynene våre og skiftet sengetøy.. Å gjord det klart til å legge oss før vi gikk i besøk..
Lukket døren til soverommet, låste inngangsdøren å gikk i besøk...
Å nå i sted, satt jeg meg i seng kjente jeg på dynen, puten min å madrassen så var det fuktig...

HVa gjør vi med det?
Har vi fått fukt på soverommet, hva gjør vi med det?

Det er noe HERK! Vi leide en leilighet i Trondheim når vi bodde der, og den hadde fuktproblemer.
Er det i kjeller?
Det er ikke bra om man har små barn, så det må utredes.

Hvis det er i øverste etg. ville jeg nok ha sjekket om det har kommet noen skader på taket, eller om deter noen rør som er lekk, evt kondens... fukt er vel billigst å få gjort noe med før det blir for stort, og fukt blir til mugg og råte hvis detfår stå, og sånt er ikke bra for innemiljøet og babyen! Vet det finnes sånne fukt målere som man kan stikke i vgger og tak for å måle fukt, en takstmann har iallefall en sånn en, men det kan muligens lånes også??

Jeg kan ikke så mye om det, men nok til at DETTE BØR SJEKKES OMGÅENDE!!!!
Og dette bør ordnes opp i veldig snart!
Fukt kan gi utallige skader!

Vi leier bare, vi ga beskjed til husverten som bor over oss med en gang vi fant det ut!
Vi har noen fukt skader på kjøkkenet, å noe svartsopp i taket på badet[:'(] 
Men det har gått greit, vi har holdt det i sjakk!!
Men nå på soverommet synes jeg det er vel ekkelt!!

Det er altan over oss, så det må ha kommet derfra!! [:'(]

Jeg ville uansett ikke bodd med barn i en leilighet der det er hverken fukt eller svartsopp. Dette grunnet fare for allergier.
Vi flyttet så fort vi fant det ut.

Ja det er det vi holder på med å finne en ny leilighet...
Men det er så utrolig vanskelig å få leilighet i bergen om dagen!!

Jeg bodde et år i kjellerleilighet med fukt og mugg ([:'(][:'(][:'(]) i veggene og under gulvet. Vi merket det ikke før jeg ble sjuk.. og aldri frisk.. Utviklet allergi mot mugg, støv, og katt[&:] Måtte flytte. Leiligheten var ikke drenert så huseier ordnet det da vi fant det ut. Men skal aldri bo i fuktig kjeller mer!!!

Dere bør ikke bo der lengre. Siden leiligheten har fuktproblemer flere steder er det nok omfattende restaurering som må til. Helseskadelig å bo sånn. Spesielt når en får baby i hus.

Skal flytte før babyen kommer!! 

Back
Topp