Noen som har valgt barnefar sitt navn og -dotter / -datter / -dottir? Eventuelt -son / -sønn?

mai2018baby

Flørter med forumet
Jeg vurderer å ha Larsdatter eller Larssønn som mellomnavn på babyen, siden samboeren min og barnefar heter Lars. Men vil ha etternavnet hans som familienavn, for vi tenker jo å gifte oss etterhvert... Eller om jeg skal gå for mitt etternavn som mellomnavn på barna, og hans etternavn som etternavn[emoji848] Det er jo den vanligste løsningen nå til dags. Vi har fine, originale etternavn begge to, så de klinger fint sammen.
 
Jeg syns det er superfint med slike endinger. Men ville nok ikke brukt både det OG barnefars etternavn. Da ville jeg heller brukt mitt navn+son/datter, og barnefars etternavn. For å balansere det, liksom.
 
Jeg kjenner flere som har slike navn. Syns det er veldig stilig, og veldig unikt! Er ikke så mange andre som heter det samme! :)
De har da valgt å ha mor sitt navn som etternavn, og dette -dottir/son navnet som mellomnavn. :)
 
Synes det høres kjempefint ut med så unike navn:) Har det ikke selv, og kjenner ingen som har det, men liker det veldig godt når jeg hører om det :)
 
Back
Topp