Noen som har kommet i gang med kveldsrutiner?

Frkn

Forelsket i forumet
Til og med forrige uke la babyen seg samtidig med oss i tolvtiden og sov til ca Kl 09 om morgenen. Det gikk veldig fint på natten, ammet henne i halvsøvne 3 ganger i løpet av tiden.

For at vi skal få litt alenetid på kvelden, måtte vi gjøre om litt på dette og nå er hun i seng til klokken 21. Problemet nå er at hun plutselig vil spise mye oftere, og hun knuffer mye i søvne. Kl 05 er hun klar til å stå opp, men klarer å knuge henne i søvn til 06.30.

Har dere fått noe rutine på legging ennå? Isåfall hvordan ser den og nettene deres ut? :)
 
Her legger frøkna seg 19.00, får mat et par ganger på natten :) etter første nattmåltid ligger hun i senga sammen med meg resten av natta :)
 
Her bader han 1730-1800 og legger seg 1830. Spiser da 2-3 ganger ila natta og våkner og står opp i 0530-0600 ca. :)
 
Her begynnet vi bading kl 19,så er det mat og rett i seng.
Han er flink og sovner ganske raskt.
Mat mellom kl 00 og 04 (alt etter som)
Mat igjen rundt 05.30.
Da pleier han å sovne litt igjen, også er det opp mellom 07 og 08, da skifter vi på, og jeg spiser frokost før han (for han er uthvilt, ikke sulten)
 
Var en ve nn som foreslo at jeg kunne gi morsmelkerstatning ved siste måltid, for da er hun mettede lengre? Stemmer dette? Noen som vet?
 
Var en ve nn som foreslo at jeg kunne gi morsmelkerstatning ved siste måltid, for da er hun mettede lengre? Stemmer dette? Noen som vet?

Funker for noen, andre får vondt i magen og dermed mindre søvn. Er også de som ikke merker forskjell. Min eldste fikk bare mme og han var like ofte oppe som det mini her er nå som bare får mm:)
 
Her er det legging 18.30:) steller han 18.15, vasker og tar på pysj, så går vi på soverommet og ammer til han sover så tungt at jeg kan legge han i kurven sin. Da sover han til jeg legger meg i ti tiden, så får han mat og ren bleie. Etter det er det ca 3-4 timer mellom ammingene til vi står opp kl. 7 med storebror:)
 
Her er det kveldsstell og legging rundt kl 19. Noen ganger mat ved leggetid. Men jeg prøver å legge hun våken slik at hun sovner av seg selv. Det var jeg ikke flink til med storesøster. Brukt 1-3 timer hver legging i 6 år! Så den feilen gjør jeg ikke en gang til. Stakkar førstemann som er forsøkskanin ha ha :-D
 
Ammer gjerne en god stund rundt 19, hun er ofte veldig glad i puppen da og blir veldig trøtt. Så er det kveldsstell og legging ca 19.30 i bedside crib. Ligger ved siden av til hun sovner, pleier ta rundt 10 min til 20. Hun er våken igjen to til tre ganger for amming. Pleier stå opp ca 07.30. Funker veldig bra. Vi bruker en swaddler å pakke henne inn i da hun var plaget av mye motorisk uro og reflekser. Hun finner roen så mye fortere nå.
 
Tror ikke min datter er trøtt i 19 tiden ennå, men håper å få til at hun er i seng innen 19:30-20-tiden snart. Deilig med litt privatliv.
 
Jeg får ikke lagt han før 23-00. På kvelden dupper han bare på meg, våkner med en gang han blir lagt ned, og blir sint hvis jeg legger han i senga... håper det går seg til snart
 
Var en ve nn som foreslo at jeg kunne gi morsmelkerstatning ved siste måltid, for da er hun mettede lengre? Stemmer dette? Noen som vet?
Stemmer til en viss grad. Dette fordi erstatning er tyngre å fordøye enn morsmelk. Dermed kan kanskje baby kjenne seg mett lengre. Men om du fullammer, så kan du klusse med produksjonen og i verste fall kan babyen bli bortskjemt av at det er lettere å drikke fra flaske og etterhvert nekte pupp. Men det er jo noe du må prøve selv og finne ut av.
Jeg holder meg til kun pupp og vil heller stå opp om natten og gi min egen melk, i stedet for erstatning :)
 
Så flinke dere andre er med skikkelig rytme og orden! :)
Her er det ingen system enda :p
Han slokner tidligst kl 22 om kvelden, men da sover han hele natten :) så våkner han 06-08 og vil ha pupp igjen. Så ligger vi ganske lenge og bare koser oss i senga om morgenen :) mammaperm <3
 
Så flinke dere andre er med skikkelig rytme og orden! :)
Her er det ingen system enda :p
Han slokner tidligst kl 22 om kvelden, men da sover han hele natten :) så våkner han 06-08 og vil ha pupp igjen. Så ligger vi ganske lenge og bare koser oss i senga om morgenen :) mammaperm <3

Av og til, når hun våkner så aaaltfor tidlig tenker jeg på nettopp dette med mammaperm. Er egentlig ikke så krise. Kan jo legge oss igjen om en time, to uten at NOEN kan si noe :D luksus.... Men seff, går ikke alle dager da! :p
 
Vi steller ham i 18.30 tiden. Tar han ut i stua og koser litt på sofaen, med dempet belysning og bare i bleien. Når klokka er 19 går jeg opp på rommet, gir han mat og legger han i sin seng gjerne før han sovner slik at han lærer seg å finne søvnen selv. Da sover han til 01. får mat og våkner igjen i 4-5 tia. Han har tatt dag rundt 07 i det siste og jeg synes det er helt greit egentlig:) etter at han ble mer vant med rutinen er han supertrøtt når klokka nærmer seg 19. :) Var merkelig i starten å være "alene" etter han hadde lagt seg, men akk så deilig :D
 
Av og til, når hun våkner så aaaltfor tidlig tenker jeg på nettopp dette med mammaperm. Er egentlig ikke så krise. Kan jo legge oss igjen om en time, to uten at NOEN kan si noe :D luksus.... Men seff, går ikke alle dager da! :p
Er nettopp noe med det :) vi har jo ikke mammaperm for å fly rundt og gjøre alt annet, den er jo for å kose oss med ungen <3 og man kan hvertfall nyte når det er førstemann :) med søsken i hus så blir det annerledes :)
 
Her begynner vi kveldsstell mellom kl 19-20. Det innebærer bleieskift, litt øvelse i å ligge på magen på stellebordet og å ta på pysj. Så koser vi og spiser i senga før han sovner på puppen. Vi kan ligge i en evighet å amme og kose, men tilslutt sovner han. Det kan ta alt fra 30min- 3 timer. Så sover han i ca 3t før han vil ha mat, spiser 2-3 ganger i løpet av natten og våkner nesten på slaget kl 08:00. :)
 
Jeg prøver å holde Elida våken fra rundt 1730 for da er hun klar for senga rundt sju :) ikke alltid hun klarer å roe seg alene hvis hun har blitt overtrøtt.
 
Back
Topp