Noen som har erfaring med Elonva og Menopur?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Jeg skal ha mitt andre IVF-forsøk om ikke så lenge og har fått vite at jeg da skal bruke Elonva og Menopur. Er det noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Hvor mange egg fikk du ut og hva er din AMH-verdi eller ditt antall antrale follikler? Hvis du har hatt flere forsøk, fikk du bedre resultater med denne kombinasjonen enn med andre medisiner?

Jeg har hatt ett tidligere forsøk med Menopur 375, men fikk da bare ut fire egg og kun to ble befruktet, men bare ett var egnet til innsetting. Det var bare den ene eggstokken som responderte da, så nå håper jeg på bedre resultat denne gangen. Har lav AMH og få antrale follikler så er kanskje ikke så lett å stimulere.
 
Reaksjoner på medisiner er veldig forskjellig fra person til person. Jeg fikk høre at Menopur skulle være bra, men det virket dårlig på meg. Vi har brukt mange forsøk på å finne medisiner som virker på meg. Har blitt gravid 2 ganger, men aldri gått bra. Så du må nok bare prøve det legen anbefaler deg, umulig å si hvordan utfallet blir på akkurat deg...
 
Jeg tror det er slik LillaSky sier at det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg kan ikke svare for kombinasjonen Elonva og Menopur, men jeg har fått forskjellige medisiner og jeg har ikke merket noen forskjell på resultatene, jeg har AMH 36 og dårlig eggkvalitet. Jeg har hatt forsøk med, Puregon, Menopur og Gonal-F (aldri i kombinasjoner med hverandre, kun alene). Så jeg har tenkt å høre med legen ved neste samtale om de kanskje anbefaler en kombinasjon for meg også. Hadde legen din noen forklaring på hvorfor du får kombinasjonen Elvona og Menopur?
 
Reaksjoner på medisiner er veldig forskjellig fra person til person. Jeg fikk høre at Menopur skulle være bra, men det virket dårlig på meg. Vi har brukt mange forsøk på å finne medisiner som virker på meg. Har blitt gravid 2 ganger, men aldri gått bra. Så du må nok bare prøve det legen anbefaler deg, umulig å si hvordan utfallet blir på akkurat deg...

Hvilke medisiner virket bra på deg? Jeg har lest at Menopur skulle gi god eggkvalitet, men er ikke så sikker på at det skjedde med meg...


Jeg tror det er slik LillaSky sier at det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg kan ikke svare for kombinasjonen Elonva og Menopur, men jeg har fått forskjellige medisiner og jeg har ikke merket noen forskjell på resultatene, jeg har AMH 36 og dårlig eggkvalitet. Jeg har hatt forsøk med, Puregon, Menopur og Gonal-F (aldri i kombinasjoner med hverandre, kun alene). Så jeg har tenkt å høre med legen ved neste samtale om de kanskje anbefaler en kombinasjon for meg også. Hadde legen din noen forklaring på hvorfor du får kombinasjonen Elvona og Menopur?

Den eneste forklaringen jeg fikk var at dette skulle gjøre at folliklene vokste raskere. Det kan jo sikkert være bra for meg, for jeg hadde en del små follikler, men kun fire som var store nok ved ultralyd og uttak.

Hvordan vet du at du har dårlig eggkvalitet? Jeg frykter at jeg har det også, men vet ikke.
 
På mitt 5 forsøk hadde jeg kombinasjonen menopur og elonva. Husker ikkje hvor mange egg jeg fikk ut, men det ble satt inn to og ett ble fryst som blasto. Jeg er nå gravid med tvillinger i uke 20. Så det fungerte for meg!
 
Jeg en AMH verdi på 1 og har hatt kombinasjonen 2* 150ie elonva og 375ie menopur 2 ganger. Første gang fikk jeg ut 8 egg og andre gangen fikk jeg ut 1 egg. Så det varierer også fra syklus til syklus. Er i gang med et forsøk med 2*150ie elonva og 400gonal-f nå. Spent hvordan det vil gå:)
 
På mitt 5 forsøk hadde jeg kombinasjonen menopur og elonva. Husker ikkje hvor mange egg jeg fikk ut, men det ble satt inn to og ett ble fryst som blasto. Jeg er nå gravid med tvillinger i uke 20. Så det fungerte for meg!

Oi, så flott! Gratulerer som tvillinggravid! :) Brukte du Elonva og Menopur samtidig eller først Elonva og så Menopur? Husker da hva slags doser du brukte?

Jeg en AMH verdi på 1 og har hatt kombinasjonen 2* 150ie elonva og 375ie menopur 2 ganger. Første gang fikk jeg ut 8 egg og andre gangen fikk jeg ut 1 egg. Så det varierer også fra syklus til syklus. Er i gang med et forsøk med 2*150ie elonva og 400gonal-f nå. Spent hvordan det vil gå:)

Så godt å høre at du fikk ut så mange egg selv om du har AMH på bare 1! Min AMH har det siste året vært målt til 5, 11 og 3, så vet ikke akkurat hva den riktige verdien er. Den siste målingen var 3, mens målingen med 11 var bare en måned tidligere, så litt rart. Brukte du Elonva og Menopur samtidig eller først Elonva og så Menopur? Jeg skal bruke Elonva og Menopur samtidig og så etter en uke skal jeg øke dosen på Menopur. Har ikke fått reseptene enda, så vet ikke doseringen. Oppdater gjerne hvordan det går med forsøket ditt her, er spennende å høre! Lykke til! :)
 
Oi, så flott! Gratulerer som tvillinggravid! :) Brukte du Elonva og Menopur samtidig eller først Elonva og så Menopur? Husker da hva slags doser du brukte?
Takk takk. Jeg brukte først elonva og menopur samtidig. Og så fortsatte jeg på menopur i høyere dose. Husker ikke dosene jeg brukte dessverre.
 
Den eneste forklaringen jeg fikk var at dette skulle gjøre at folliklene vokste raskere. Det kan jo sikkert være bra for meg, for jeg hadde en del små follikler, men kun fire som var store nok ved ultralyd og uttak.

Hvordan vet du at du har dårlig eggkvalitet? Jeg frykter at jeg har det også, men vet ikke.

Håper det vil hjelpe for deg med kombinasjonen! :) Det er vanskelig det med eggkvalitet, jeg føler jeg har dårlig odds på eggene mine, sist så hadde jeg f.eks 7 av 15 egg som bare kollapset da de tok ICSI på de. Og 3 av 6 forsøk har blitt avbrutt grunnet ingen befruktning, jeg har generelt dårlig uttelling på befruktning. Men det kan jo være svømmerne som ikke duger også da...
 
Back
Topp