Noen med peiling på rotter?

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Tenker ikke på dem som sniker seg inn i veggene, men kjæledyr varianten:p

Kan du noe om navnet på de forskjellige fargene/tegningene som er? Eller en nettside som har god info om dette?
Har søkt masse men klarer ikke finne. Ntf har fjernet siden dem hadde..


Jeg vet at dette er for spesielt interesserte, men håper noen av dere går under den kategorien:rolleyes:
 
Tenker ikke på dem som sniker seg inn i veggene, men kjæledyr varianten:p

Kan du noe om navnet på de forskjellige fargene/tegningene som er? Eller en nettside som har god info om dette?
Har søkt masse men klarer ikke finne. Ntf har fjernet siden dem hadde..


Jeg vet at dette er for spesielt interesserte, men håper noen av dere går under den kategorien:rolleyes:

Jeg har hatt rotter hele oppveksten[emoji5] hadde svart/hvite som kalles hetterotter, veldig rolige og bedagelige dyr[emoji6] mine løp løs og la seg i buret på kvelden[emoji23]
 
Jeg kan desverre ikke så mye selv, men samboeren har hatt rotter :) mener han hadde dumbo rotter. De har litt større rundere ører. Vil tro det er endel videoer på youtube om rotter, men da helst på engelsk.

Jeg fant litt på NTF da:

http://tamrotter.com/?page_id=114

Og dyrenett :)

http://dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=Gnager&h=d&id=120
Her var det mest generell info. Er supre sider altså, men ikke helt det jeg var ute etter. Har rotter selv så kan en god del og rottehold. Hadde bare vært interessant å vite hva fargekombinasjonene jeg har heter, av ren nysgjerrighet. Men takk for at du tok deg til å lete opp info uansett! :)
 
Jeg har hatt rotter hele oppveksten[emoji5] hadde svart/hvite som kalles hetterotter, veldig rolige og bedagelige dyr[emoji6] mine løp løs og la seg i buret på kvelden[emoji23]
Jeg har bare hatt mine noen uker, men synes det er veldig gøy og spennende. Dem er to brødre, men bare en av dem som er tam. Satser på at han andre (som biter!!!) Blir trygg på meg etterhvert. Vanskelig å få sosialisert han, men lar han velge selv hva han vil gjøre (med tanke på utetid f.eks), ønsker ikke å presse han til noe.
Jeg "lufter" dem på soverommet til sønnen min fordi han ligger på vårt rom enda. Har ikke turt å la dem være løs i stua enda pga alle ledningene og teit størrelse på mellomrommet under sofan :rolleyes:
 
Nei så utrolig søte dem var! Her er mine to morroklumper;
629cb6b40c9c83479573af30bbaee84f.jpg
 
Jeg har bare hatt mine noen uker, men synes det er veldig gøy og spennende. Dem er to brødre, men bare en av dem som er tam. Satser på at han andre (som biter!!!) Blir trygg på meg etterhvert. Vanskelig å få sosialisert han, men lar han velge selv hva han vil gjøre (med tanke på utetid f.eks), ønsker ikke å presse han til noe.
Jeg "lufter" dem på soverommet til sønnen min fordi han ligger på vårt rom enda. Har ikke turt å la dem være løs i stua enda pga alle ledningene og teit størrelse på mellomrommet under sofan :rolleyes:

Rotter er faktisk beste dyret vi har hatt, så sosiale og gode. Ikke minst kloke[emoji5] syns de ikke lever lenger[emoji22]

Litt rart du fikk beskjed om å kjøpe to brødre[emoji849] det blir ofte litt maktkamp. Men kan absolutt funke bra også, bare viktig med sosialisering og nok kos[emoji5] du gjør veldig rett i å la han komme til deg, kjempe viktig. Mange som bare drar de ut av huset, da er det jo ikke rart de biter.

Ledninger bør du spraye med en spray, hadde jeg nå bare husket navnet[emoji23] ellers hadde vi en liten stol/kurv som var deres, de ble fort komfortable der og gikk dit eller i sofaen når de var løse.
 
Ja det er virkelig gøy! Gleder meg til dem stoler litt mer på meg. Får bare lovt å plukke ene opp for å kose, han andre er kjemperedd og har bitt til blods :(

Du har ingen andre dyr nå da?

Ååå :/ Håper det går seg til snart! Så du hadde fått gode råd over her :)

Storebror på 4 har eget akvarium :) (jeg som gjør alt bortsett fra mating da)
 
Back
Topp