noen med erfaring med fødsel i uke 35-36?

tyren86

Forelsket i forumet
Jeg er 35 uker på vei men fått beskjed om at fødselen kan skje når som helst. livmoren er moden og har 1 cm åpning. slimproppen har gått og masse nedpress. i tilegg ligger lille gutt utrolig godt ned i fødselskanalen. 

noen som har født rundt disse ukene? og hvordan har det gått, og hvor store barn har dere fått?? :)

Og merket dere noen kroppslige forandringer rett før fødsel? :)
 
Hei!
Jeg fødte i uke 35, men det var fordi jeg hadde svangerskapsforgiftning. 
Jenta veide 2107g og var 46 cm. Vi var på nyfødtintensiven i to uker. Hun klarte ikke holde på varmen og lå i varmeseng, måtte mates gjennom sonde i en uke. Hun har astma og har vært mye syk, men nå er hun 6 år og er helt fin. 
MEN hun ble jo født fordi jeg var syk og ikke fordi hun var klar, så din er nok bedre rustet til en fødsel nå siden du er moden etc. Håper alt går bra for dere, MASSE lykke til!!
 
Bare lurer på om du fødte rundt uke 35-36 og eventuelt hvordan det gikk? Denne situasjonen høres veldig lik ut som min første (2009) selv om jeg nektet for at jeg kom til å føde snart!

Slimproppen gikk søndagen, så fikk litt forvarsel og begynte faktisk å pakke fødebagen (men tenkte tar sikkert noen uker til ennå, men bare i tilfelle...). Var godt med nedpress. Onsdagen (var da 35+0) dro jeg hjem fra jobb tidlig fordi det presset sånn og var ubehagelig med bukse på, og tenkte jeg skulle dra hjem og jobbe litt hjemmefra i mer behagelige klær.

Kjente noen "tak" i magen som jeg regnet med var kynnere hele dagen, mellom 15-45 min mellomrom. Litt senere oppdaget jeg at det var litt ekstra vått i trusa og mistenkte at jeg lakk fostervann. Ringte da føden og ble hentet av mannen så vi dro dit litt over kl 17. Ble kontrollert av lege ca kl 18, konstanterte 2-3 cm åpning, men fikk beskjed om at det fortsatt kunne ta tid før fødsel var igang, men ville nok bli en stund før termin. Legen mente også jeg fint kunne fly på jobbmøte i en annen by dagen etter! (De har da sykehus der også...).

Vi dro hjem ca kl 20, og jeg fikk gitt beskjed om at jeg ikke kom på det møtet dagen etter + sendte over en presentasjon jeg skulle holde til en kollega. Ca 2120 fikk jeg plutselig veldig vondt, og riene kom tett med 2-3 minutters mellomrom (uten forvarsel). Dro igjen til føden hvor vi var litt før kl 22, og måtte vente på ganga pga vaktskifte (jeg var da førstegangs og det tok vel laaang tid før baby kom...)

Tilslutt fikk vi fødestue og jordmor om litt "skulle bare sjekke" åpning. Hørte bare et lite "oi" og her var det visst full åpning... og like etter gikk vannet og snuppa kom noen få trykk etter. Kl 2309. 2215 gram, 44 cm, 31 i hodeomkrets. Litt prematur men frisk og rask.

Vi var også innom prematur pga spisetrening og hun måtte sondemates. I tillegg hadde hun litt gulsott og slet med å holde temperaturen. Men alt gikk seg til og etter 2 uker dro vi hjem. Ikke noe problem med henne i ettertid, er nå en to-åring som to-åringer flest.

Veldig nysgjerrig på å høre hvordan det gikk med deg, håper på å være mer forberedt om det skulle skje denne gangen også, og da hjelper det litt å høre andres erfaringer :-)

 
Jeg fødte min første sønn I uke 36+3. Vannet mitt gikk uten forvarsel 4 uker før termin. Men så skjedde det liksom ikke mer, bare kynnere/modningsrier I hytt å pine. Ble til slutt satt på drypp 2 1/2 døgn etter at vannet hadde gått. Og da endelig kom han ut. Fødselen var ikke spesielt vond, men så fryktelig lang og jeg var helt utslitt på tampen. Er irritert den dag I dag for at jeg ikke ble satt på drypp før...
 
Back
Topp