Noen matspørsmål

Åja. Men hører jo hele tiden at melk er hovednæring - blir helt nervøs! Her vil hun ha kanskje en for tiden :-O uansett hvor lenge jeg venter, og VET hun er sulten!

Tenk at det kan være så stor forskjell på hva de mener er riktig..her er lille ganske lei melk og. Men det går 2 150 ml på kvelden en etter grøt på sengekanten. Og en rett før jeg ligger meg. Pluss noen jeg har delt den minste porsjonen på pakke i to. Så kansje det går en flakse med 150 på dagen til sammen. Ellers full posjon med grøt og middag, smoothi på dagtid.
 
Våres dag er med ett middagsglass med vann, grøt med vann, kanskje en smoothie som mellommåltid.

Ellers er det 180 til frokost, 180 en eller annen gang midt på dagen, og 120-150 midt på natta. Blir det nok mme da?

I følge min hs så er det nok med 2 måltider melk..
 
Er vell melk som er hovednæringen ennå?!? De er jo ikke så store at fast føde skal være viktigst nå. Min har kun fått 1 porsjon grøt på kveld i litt over 1 mnd. Resten av dagen er mm..

Det var ikke det hs min sa.. noen mener det og noen mener noe annet. Er ikke lett for oss å bli klok.
 
Min helsesøster sa at så lenge de fikk i seg 500ml med mme i løpet av et døgn skulle vi ta det med ro.

Hun sa også at etter 6mnd kunne de få mat så melk, så de regulerte mengden melk istedenfor å spise lite mat.
 
Min helsesøster sa at så lenge de fikk i seg 500ml med mme i løpet av et døgn skulle vi ta det med ro.

Hun sa også at etter 6mnd kunne de få mat så melk, så de regulerte mengden melk istedenfor å spise lite mat.

Hvor gammel var lille da 500ml var Ok?
 
Jeg tror hun sa det på 6mnd kontrollen, så lenge de spiser noe annet også :) lille her spiser grøt og litt middag, pluss smoothies.

Vi prøvde brødskive idag for første gang, han digget det!
 
Jeg tror hun sa det på 6mnd kontrollen, så lenge de spiser noe annet også :) lille her spiser grøt og litt middag, pluss smoothies.

Vi prøvde brødskive idag for første gang, han digget det!

Okei :) Lurt litt på det. Her spiser lille grøt, brødskive og smoothie og middag :)

Brødskive ble en hit her også for ca en uke siden :) er så gøy!
 
Jeg tror hun sa det på 6mnd kontrollen, så lenge de spiser noe annet også :) lille her spiser grøt og litt middag, pluss smoothies.

Vi prøvde brødskive idag for første gang, han digget det!

Okei :) Lurt litt på det. Her spiser lille grøt, brødskive og smoothie og middag :)

Brødskive ble en hit her også for ca en uke siden :) er så gøy!

Hva slags brød bruker dere? Og pålegg?
 
Er vell melk som er hovednæringen ennå?!? De er jo ikke så store at fast føde skal være viktigst nå. Min har kun fått 1 porsjon grøt på kveld i litt over 1 mnd. Resten av dagen er mm..
I utgangspunktet er melk hovednæringen, ja. Men i tilfeller hvor mor og baby ikke trives, overtar fast føde mer og mer den rollen. Men dette bør man diskutere med helsesøster da helsesøster kjenner babyen best.
 
Vi kjøpte norsk fjellbrød, den hadde 3 av 4 på grovhetsskalaen og uten frø :) hadde på leverpostei, men har også kjøpt meierismør uten salt

Hjemmelaget eller kjøpe leverpostei? Litt redd for saltinnholdet. Tror liksom ikke min baconpostei er så bra[emoji12]
 
Jeg tror hun sa det på 6mnd kontrollen, så lenge de spiser noe annet også :) lille her spiser grøt og litt middag, pluss smoothies.

Vi prøvde brødskive idag for første gang, han digget det!

Snakket med hs i dag, lille er 7,5 måned og vil helst ikke ha melk.. kun fast føde.
Prøvd i tutekopp, når hun er skikkelig sulten - nekter.

Siden hun er i godt hold (følger sin kurve) var det helt Ok med 2 flasker i tillegg til variert kost som middag, grøt, grønnsaker/frukt og brødskiver :)

En på kveld, og en tidlig morgen var helt fint :)
 
Snakket med hs i dag, lille er 7,5 måned og vil helst ikke ha melk.. kun fast føde.
Prøvd i tutekopp, når hun er skikkelig sulten - nekter.

Siden hun er i godt hold (følger sin kurve) var det helt Ok med 2 flasker i tillegg til variert kost som middag, grøt, grønnsaker/frukt og brødskiver :)

En på kveld, og en tidlig morgen var helt fint :)
Så bra! Godt det er flere helsesøstre som er rolig på dette :) får du lille til å drikke vann?
 
Back
Topp