noen lærere her eller andre som kan svare

M

My heart

Guest
når du får tlf fra lærer kl 22 på kvelden om at barnet ditt har kastet en kjeksbit på bussen på skoletur...
Enkelte lærere eier jo ikke vurderingsevne - tenker jeg

Hadde du som lærer tatt en slik tlf?
 
Hadde uansett ikke ringt så sent, eller bare om en kjeksbit. Men hadde det Vært en spesiell årsak til kasting av kjeks så hadde jeg gjerne tatt kontakt. Har jobbet som lærer tidligere.
 
Hadde uansett ikke ringt så sent, eller bare om en kjeksbit. Men hadde det Vært en spesiell årsak til kasting av kjeks så hadde jeg gjerne tatt kontakt. Har jobbet som lærer tidligere.
Det satt noen jenter bak han på bussen som sparket i setet hans flere ganger.. litt sånn ertete, så kastet han en liten bit av kjeksen sin på de..
jentene kastet kjeksen lenger bak i bussen.
Læreren satt lengre bak. Hun eksploderte og kjeftet på gutten min siden han var eieren av kjeksen i utg pkt.
Ikke nok med det. Men fikk streng beskjed fra lærer at det IKKE er lov med kjeks på turdag. ( noe jeg ikke visste om, da jeg har andre barn i skolen det aldri er probl om barna tar med en kjeks i matboksen) det var en bixit kjeks.. sunn fullkornskjeks med blåbær..
 
Hadde kastet kjeks på henne neste gang jeg så henne :taunt010

Neida .. joda.

Hun hadde nok fått høre det tilbake, og jeg hadde blitt sint om jeg ble ringt kl 22 for en kjeks :sleep011
Hun høres ut som om hun har hatt en dårlig dag. Kan jo godt være det bare var toppen av isberget, at andre barn hadde styrt og herja hele dagen og han var den uheldige som endte med skyllebøtta.. ta det opp med henne neste gang du prater med henne :happy119
 
Tror faktisk jeg bare hadde lagt på når jeg skjønte QT det handlet om en kjeksbit. Kl 22 på kvelden, er det mulig :eek:
 
Jeg tar aldri tlf etter kl 21. Helst ikke etter kl 20 heller, da kun om det er familie. Det er snakk om å respektere andres privatliv. Kan tenke meg samme lærer ikke hadde likt om du ringte henne så sent for å spørre om hvordan turen gikk den dagen, for vanligvis er de veldig på at de kun er på jobb på dagen... uten at jeg er lærer.
 
Hadde gått Helt Fint , noen ganger har de msnge telefoner å ta å da kan det bli litt sent.

Stemmer barnet sin historie med lærer sin?
 
Jeg jobber som lærer, og synes det var utrolig sent å ringe hjem til foresatte. Jeg ville nok ventet til dagen etter evt. sendt ei melding dersom dere bruker ‘meldeboka’. Uansett hvor slitne vi er, er det ingen unnskyldning. OG det er aldri så mange telefoner å ta på en dag at det ikke er mulig å ta det tidligere på dagen.

Hva sa du i denne situasjonen? Dersom du ikke fikk sagt noe ville jeg ha sendt en melding om at du hadde satt pris på at sålenge det ikke var noe superviktig at det ikke ringes etter et visst tidspunkt på kvelden. Jeg setter ikke pris på at foreldre ringer meg så sent på kvelden med mindre det er noe som ikke kan vente til dagen etter, ofte er jeg i dyp søvn ved denne tiden også.
 
Oi, spesielt...

Må si at mye rart skjer hos deg. Veldig mye drama. Det må være veldig slitsomt? :/
 
Jeg jobber som lærer, og synes det var utrolig sent å ringe hjem til foresatte. Jeg ville nok ventet til dagen etter evt. sendt ei melding dersom dere bruker ‘meldeboka’. Uansett hvor slitne vi er, er det ingen unnskyldning. OG det er aldri så mange telefoner å ta på en dag at det ikke er mulig å ta det tidligere på dagen.

Hva sa du i denne situasjonen? Dersom du ikke fikk sagt noe ville jeg ha sendt en melding om at du hadde satt pris på at sålenge det ikke var noe superviktig at det ikke ringes etter et visst tidspunkt på kvelden. Jeg setter ikke pris på at foreldre ringer meg så sent på kvelden med mindre det er noe som ikke kan vente til dagen etter, ofte er jeg i dyp søvn ved denne tiden også.
Mulig det ikke er så mange tlf å ta for deg men jeg vet at det ikke stemmer overalt :)
 
Hadde gått Helt Fint , noen ganger har de msnge telefoner å ta å da kan det bli litt sent.

Stemmer barnet sin historie med lærer sin?
Tja... læreren sa at gutten min hadde kastet en kjeks bak i bussen..
sønnen min sier han kastet en kjeks på jentene bak han, og de kastet kjeksen videre bak i bussen..
det kunne ikke lærer ta stilling til. Selv om sønnen min sa det ble han ikke hørt. For det var han som eigde kjeksen som i og for seg var ulovlig på en skidag..
så da måtte han ta det hele på sin kappe
 
Tja ikke lærer men ville aldri tatt en slik telefon så seint for noe kjeks, hvis det var noe spesiell årsak som man er bekymret for kanskje, men ikke så sent.
 
Oi, spesielt...

Må si at mye rart skjer hos deg. Veldig mye drama. Det må være veldig slitsomt? :/
Hva mener du med drama?
Når en har skolebarn i en viss alder så er det en del ting som skjer.. ikke det samme som barnehagebarn..
 
Samboer er lærer, og han hadde aldri tatt en sånn telefon så sent.
Tror neppe han hadde tatt en telefon om dette heller.

Han har dessuten lagt seg på den tiden [emoji13]
 
Mulig det ikke er så mange tlf å ta for deg men jeg vet at det ikke stemmer overalt :)

Jojo, telefoner er det jo selvfølgelig å ta! Men å ringe hjem for å kjefte på foresatte, for at barnet har kastet en kjeks, er ikke en filleting jeg ville brukt kvelden min på. Men om man velger å ringe hjem til barna for hver eneste ting de gjør om dagen, ja - da må man sitte hele dagen i tlf. Prioriteringer er en fin ting :)
 
Hva med dem? Er det ikke lov å legge ut tråder om en er litt frustrert over noe? Betyr ikke at en er "drama" av den grunn...

Tror du misforstår her. Jeg sier ikke noe er galt med trådene og jeg sier ikke at DU er drama. Virker bare på trådene som at det er veldig mye som skjer rundt deg og at det må være slitsomt for deg. Var ikke meningen å fornærme deg på noen måte...
 
Jeg er lærer og hadde ikke ringt så sent på kvelden. Men ift kjeksen, så kan det være ulike grunner til at det blir tatt tak i. Eksempelvis om det tidvis dukker opp noe søtere enn nødvendig i matboksen, saft på drikkeflaska osv. Det kan også være at lærer har blitt oppringt av andre foreldre som synes at deres barn også burde fått lov til å ha med kjeks. Jeg prøver å bare å vise til at det trenger ikke være den ene kjeksen som et problemet, men at den i en sammenheng kan utgjøre en utfordring :)

Det kan også, som nevnt over, være at lærer er utslitt, men til kl 22 på kvelden tenker jeg at hun burde være over det. Det er en del av profesjonsutøvelsen vår.
 
Back
Topp