Noen hjelpe??

J

Jobb

Guest
Da jeg kom til Norge så fikk barn. Ingenting penger fra Norge stat. Komme fra Thailand.
Jeg være hjemme med barn mitt hele dag, ingen barnehage. Ingen jobb. Jeg snakker god norsk. Bare fordi jeg innvandrer plutselig ikke få jobbe.
Manne min jobbe, tjene penge. Jeg sitte bare hjemme trist. Ingen venne.
Jeg vil jobbe i skole hvorfor. Jeg like barn og kan synge og leke. Skrive og lese og passe på barne. Stat sier jeg må utdanning. Jeg ingen utdanning. I Thailand jeg jobbe på golf
Jeg er sint og trist. Ingen bra stat Norge. Ingen venn og bare trist. Ingen jobbe.
Min barn er 1 år. Jeg snakke norsk hjemme, og lære barne min norsk. Hun kan smile og være glad. Jeg savner family in Thailand. Jeg vil ha en venn. Gå på tur med barne, spise mat og koslig.
Jeg ønske barne min gå i barnehage i august. Da jeg vil jobb. Men vanskelig finne jobb.
Min mann veldig koslig og snill. Mange penge
 
Trist at du føler slik på det.
Du må ikke ha utdanning for å jobbe i skole. Det hjelper til men det er mangel på assistenter i skolen så jeg tror du kan få jobb i en skole om det er det du vil. Visst du oppsøker skolen og spør om å få snakke med inspektør eller rektor å sir du vil være tilkallingsvikar ( da ringer de når noen er syk Eller borte fra jobb )

Si du er glad i barn og at du vil være der for de å hjelpe de. Synge og leke.

Du høres ut som en veldig god person så tror det vil ordne seg for deg.
Du kan gå på nav og spør om de kan utplassere deg. Da betaler nav deg og du blir plassert ut i språktrening o.l.

Om du får deg jobb så er det lettere å få venner også.
❤❤❤
 
Nav kan hjelpe med det. Men kan til tider være vanskelig uansett. De liker best utdannelse innen barn. Men jeg er i bhg gjennom nav uten utdannelse nå. At man har barn selv er også positivt. Men de forskjellige nav kontorene er også forskjellige så ikke godt å vite. Her er alle fra Thailand og nabolandene venner og går i kirken sammen ( deres kirke). Kanskje det er ett sånt miljø i nærheten av dere?
 
Ikke enkelt. Ta kontakt med nav og få de til å hjelpe deg å finne jobb/ praksisplass.
 
Back
Topp