Noen her som er i tvil om et tredje barn?

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Hei!

Noen andre her som er i tvil om de skal ha er tredje barn eller slutte med to? Jeg er sånn i tvil, og klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gi bort klær og utstyr.

Virker kjekt med en stor familie, men veldig travelt med tre barn da vi er en voksen for lite:yuck:.

Noen her som tenker litt det samme, eller noen som kan fortelle hvordan hverdagen med 3 er?
 
Jeg var helt ferdig etter to. Alt av utstyr og tøy var solgt og gitt vekk. Men så bestemte minsteprinsessen seg for å komme til verden☺️ Gud bedre, det er travelt til tider. Men angrer såklart ikke ett sekund. De er liksom blitt en gjeng. Det jeg merker, er at jeg har for få hender når alle tre krever meg samtidig. Men gode rutiner får en gjennom alt, og gjør vår hverdag fantastisk. Vi storkoser oss med trekløveret vårt☺️ Det gikk jo litt hardt utover lommeboken å kjøpe alt av utstyr på nytt, men det gode med å gå tredjegangsgravid er at man vet hvor mye av utstyr som er unødvendig☺️☺️
 
Jeg var helt ferdig etter to. Alt av utstyr og tøy var solgt og gitt vekk. Men så bestemte minsteprinsessen seg for å komme til verden☺️ Gud bedre, det er travelt til tider. Men angrer såklart ikke ett sekund. De er liksom blitt en gjeng. Det jeg merker, er at jeg har for få hender når alle tre krever meg samtidig. Men gode rutiner får en gjennom alt, og gjør vår hverdag fantastisk. Vi storkoser oss med trekløveret vårt☺️ Det gikk jo litt hardt utover lommeboken å kjøpe alt av utstyr på nytt, men det gode med å gå tredjegangsgravid er at man vet hvor mye av utstyr som er unødvendig☺️☺️

Sånn kan det gå, men tenk så koselig de får det sammen i oppveksten, og hvor kjekt det blir å være en stor gjeng. Kan jeg spørre hvor stor aldersforskjell dere har mellom dem?
 
Sånn kan det gå, men tenk så koselig de får det sammen i oppveksten, og hvor kjekt det blir å være en stor gjeng. Kan jeg spørre hvor stor aldersforskjell dere har mellom dem?

De er 6 år, 4 år og 7 mnd. Hvis jeg hadde planlagt en tredje hadde nok hun kommet før☺️ Kjente det var lenge siden det var bleiebarn i huset-litt styrete å sette seg inn i småbarnstilværelsen. De to store er så selvstendige og flinke, og hadde ikke trodd at det skulle være så mye hjelp i dem. 6 åringens hjelp har virkelig reddet meg enkelte dager☺️
 
De er 6 år, 4 år og 7 mnd. Hvis jeg hadde planlagt en tredje hadde nok hun kommet før☺️ Kjente det var lenge siden det var bleiebarn i huset-litt styrete å sette seg inn i småbarnstilværelsen. De to store er så selvstendige og flinke, og hadde ikke trodd at det skulle være så mye hjelp i dem. 6 åringens hjelp har virkelig reddet meg enkelte dager☺️

Så godt med hjelp av de andre søsknene. Jeg tenker heller ikke få de så tett i såfall, for det virker så kjempetravelt;).

Sikker skikkelig uvant med bleiebarn i hus igjen når de andre to er blitt så selvstendig. Kanskje det er et koselig uhell jeg får håpe på, så slipper jeg å ta valget:wtf:?
 
Så godt med hjelp av de andre søsknene. Jeg tenker heller ikke få de så tett i såfall, for det virker så kjempetravelt;).

Sikker skikkelig uvant med bleiebarn i hus igjen når de andre to er blitt så selvstendig. Kanskje det er et koselig uhell jeg får håpe på, så slipper jeg å ta valget:wtf:?

Et uhell kan bli veldig bra;)
 
Er egentlig ikke i tvil, blir nokk en 3. mann. Føler meg ikke ferdig med to :)
 
Jeg er ferdig. Lillebror er 7 mnd og storebroren er 8. Så nå kaller jeg meg selv for gammel. Heheh
 
Har alltid ønsket meg tre. Men tvilen har begynt litt i det siste. Lillegutt er oftere syk enn storesøster var. Han har allergier og atopisk eksem. Ingenting alvorlig heldigvis. Men tanken har slått meg at hva om nr tre kommer til å ha store utfordringer. Handikap, alvorlige allergier o.s.v. Nå har vi to friske barn foruten de småplagene til lillegutt. Jeg er redd for å få et barn som vil kreve mye fra oss når vi har to andre som og trenger oss. Sikkert feil av meg å tenke sånn. Vi hopper nok i et tredje barn når tiden er inne. Vi vil elske det like høyt uansett. Men jeg tenker mest på de to vi allerede har. Men kanskje nr tre er like frisk og rask som de to andre. Det er en sjans å ta.
 
Vi har alltid "visst" at vi skulle ha tre barn. Og det var veldig fint da tredje kom. Det er jo mer oversiktlig og enkelt med to barn. Men spørsmålet er jo da om man ønsker det oversiktelig og enkelt eller om man liker at ting ikke kan planlegges og være helt strømlinjeformet. Eller om man er arbeidssky og trives best med et rolig liv, så holder det kanskje med to barn. Vi likte begge dynamikken i familien med tre barn. Og søskenkjærlighet er jo noe av det aller vakreste i denne verden!
Så skal det jo sies at vi nå har fått fire og vi er helt sikre på at familien har blitt komplett, så vi liker jo at ting er litt uforutsigbart og tenker at selv om barna må dele oppmerksomheten på flere, så får de til gjengjeld flere søsken. Jeg er mer sammen med søsknene mine enn foreldrene mine nå som voksen. Søsken er topp!
 
Var i tvil om den tredje da vi hadde to, men nå når vi har tre klarer jeg ikke utelukke et fjerde heller. Jeg setter selv stor pris på å ha tre søsken jeg kan vende meg til.
 
Vi har nå tre, og etter at hun kom har jeg kommet inn på tanken og nr fire også. Er så hyggelig å se hvor mye glede barna har av hverandre. Alle tre har et forhold og Lillemor forguder både 6- og 8-åringen og omvendt. det krever litt mer planlegging og tålmodighet fra hele familien når vi er så mange, men så lenge vi har mange faste rutiner, vi er vant til å være aktive sammen så går det meste. Merker at jeg blir veldig bundet med babyen nå det første året, så har noen "dater" med de andre hver for seg og sammen bare vi så Lillemor kan være sammen med pappa og alle har mulighet til å være alene om oppmerksomheten(og pappaen gjør også det;). Man finner sin måte å gjøre det på som fungerer for familien sin. :)
 
Vi har alltid "visst" at vi skulle ha tre barn. Og det var veldig fint da tredje kom. Det er jo mer oversiktlig og enkelt med to barn. Men spørsmålet er jo da om man ønsker det oversiktelig og enkelt eller om man liker at ting ikke kan planlegges og være helt strømlinjeformet. Eller om man er arbeidssky og trives best med et rolig liv, så holder det kanskje med to barn. Vi likte begge dynamikken i familien med tre barn. Og søskenkjærlighet er jo noe av det aller vakreste i denne verden!
Så skal det jo sies at vi nå har fått fire og vi er helt sikre på at familien har blitt komplett, så vi liker jo at ting er litt uforutsigbart og tenker at selv om barna må dele oppmerksomheten på flere, så får de til gjengjeld flere søsken. Jeg er mer sammen med søsknene mine enn foreldrene mine nå som voksen. Søsken er topp!

Jeg er ikke spesielt arbeidssky vil jeg si, eller har ønske om et spesielt rolig liv. Men to barn er likevel nok barn for oss. Folk er rett og slett forskjellige :)
 
Vi har 2 nå, og kommer til å gå for nr 3 etterhvert :) Jeg har tenkt at jeg kaaanskje også ønsker meg 4, men vi tar et i gangen ;-)
 
Vi tenker litt på dette med å reise på ferier og slikt og... man skal ha råd til ting. Vi elsker usa. Og det kan fort bl8r dyrt med 4 unger.. så vi velger og kunne gi mye til de to vi har. Sikkert feil tankegang dette og
 
Back
Topp